Confluence du médiateur et des droits de l'homme: Approche fondée sur les Droits de l‘Homme pour le travail de l‘Ombudsman Confluence du médiateur.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Advertisements

1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
and a justification for level 4
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Voyages et Vacances.
Mardi vingt et un février 2012 Objectif: la révision! Je fais du _____ deux fois par ________. Jen fais parce que ça détend, et je ____ de la natation.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
ROLE-PLAY 1 DEALING WITH DIRECTIONS Apologise and say youd like to go to the bankExcusez-moi Madame, pour aller à la banque? Ask them to repeat more.
Bonjour Tout le monde Monsieur Madame Mademoiselle
C’est combien?.
Story 1 Autumn Term Module 1  Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Les personnes dans ma vie Un projet Santé et formation sociale.
La Francophonie et le temps... Countries where French is spoken and the weather...
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
C’est lundi!! Le dernier lundi! Pour être prêt: 1. On the rubric for the board game, please put your group names 2. Sortez: le guide d’étude 3. Qu’est-ce.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Problem Solving Template Recognize Evaluate Implement Make Decision Make Decision Generate Idea Generate Idea Define Text Title Here This is a sample text,
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Mon projet: J’adore les monuments de Paris!
GREETINGS.
1MPES2 Multiply Polynomials
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Vendredi 10 mars Français I
Role Play 17 Homework help.
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Français I Leçon 1B - vocabulaire
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
ROLE-PLAY OVERLAP.
The country now known as Democratic Republic of Congo was formerly the personal property of the King of Belgium.
Une Maison. Une Maison Vous posez des questions Hello, I would like to have more information on this property? How many rooms are there? Is it in a.
le lundi 25 avril Bonjour, classe
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
1MPES2 Order of Operations
Djibouti is the only francophone country on the eastern coast of Africa. The capital of Djibouti is Djibouti.
Il y a des moments dans la vie où la présence de l’autre
mardi, le douze septembre
L_ s _ l l _ _ _ a n _ e r dining room
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Objectifs: To revise telling the time in French
Making Sentences Negative in French
Your task Design a PowerPoint to present your family – use the vocabulary we have learned in class!
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Voici la météo Today’s objective:
Introductory slide to see what pupils remember.
Personnages dessinés à la main
Introductory slide to see what pupils remember.
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
IMPORTANT. IMPORTANT IMPORTANT NEW OFFICE HOURS MONDAY, TUESDAY, FRIDAY 8:00 AM - 3:00 PM EFFECTIVE MONDAY, NOVEMBER 13, 2017 MONDAY, TUESDAY, FRIDAY.
IMPORTANT. IMPORTANT IMPORTANT MULCH IF YOU WANT MULCH FOR YOUR SURROUNDINGS... PLEASE HELP YOURSELF THANK YOU.
Lesson 3.
5 Whys A technique for getting past first impressions and finding the root cause of a problem.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Les formes et les couleurs
Plus que parfait du Subjonctif
Sortir, Partir, Dormir, Servir
Good Morning, Bonjour, Worsley Brigade!
L’élève sera capable de:
Good Morning, Bonjour, Worsley Brigade!
Good Morning, Bonjour, Worsley Brigade!
5.1.4 I can give directions..
15 COOL NEW TRICKS DO YOU KNOW AND USE.
J’écris à mon correspondent
Transcription de la présentation:

Confluence du médiateur et des droits de l'homme: Approche fondée sur les Droits de l‘Homme pour le travail de l‘Ombudsman Confluence du médiateur et des droits de l'homme: La segmantation traditionnelle est-il viable? Adv. Arlene Brock Directrice : Centref de Recherche des Ombudsman Africains (CROA) Membre Honoraire a vie de l’IIO

Reclamation- orientation classique Admin/ Proceduralee Nord/ Sud

Hybride Reclamation- orientation classique Accessible Pratique Prudente

Reclamation- orientation classique

Thank you / Merci /Shukraan

Participants discussion Each person, please give your name, country and role in your office. Do you have authority to investigate human right issues? Even if you do not have this authority, is it possible for you to use human rights principles in your reports?