Pablo Picasso -- 1881 - 1973 P____ P_______ -- 1881 - 1973.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Chèvre, cheval, mouche, chauve-souris
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Vocabulaire électronique
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
jeudi, le quatorze septembre
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Reflexive verbs and morning routine FR2
What about discrete point skills?
Les couleurs et les animaux
mardi, le douze septembre
Games and instructions
Le Corps.
Games and instructions
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Les animaux domestiques
YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 3.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Quelle est la date aujourd’hui?
Pato et Elly font du sport aussi.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Aujourd’hui nous allons…
Introductory slide to see what pupils remember.
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Comment sont les cheveux ?
le visage les cheveux les yeux la bouche le nez
Français Les animaux (2).
L’Halloween (Où est…..?) presentation to revise/introduce simple directions in French KS2: Ou est….? Tournez a droite/a gauche Allez tout droit.
Quelle est la date aujourd’hui?
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
L’Halloween (Où est…..?) presentation to revise/introduce simple directions in French KS2: Ou est….? Tournez a droite/a gauche Allez tout droit.
Quelle est la date aujourd’hui?
Les yeux et les cheveux Year 7
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Quelle est la date aujourd’hui?
What’s the weather like?
Aujourd’hui nous allons…
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Paul Eluard Dans Paris.
Salut cher orange! Monsieur Couleur
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
4.1 Je peux parler de mon avenir
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
Double Vision the art of seeing more than one thing
Transcription de la présentation:

Pablo Picasso -- 1881 - 1973 P____ P_______ -- 1881 - 1973

Ask them to guess the artist and say what this drawing is in French (un chien).

un taureau un chameau Une colombe une personne un cheval un t_ _ _ una p_ _ _ _ _ Une colombe una p_ _ _ _ _ _ une personne un cheval un c_ _ _ _ _ _ These are Picasso line drawings that students need to label. They probably won’t be able to do these in French the first time around but can see the answers whole class and then try to recall the words when you take the answers away and leave the first letter only again.

un visage rond un visage long Que vois-tu? Je vois… un visage rond un visage long deux yeux verts deux yeux marron un grand nez un petit nez une petite bouche une grande bouche This is a self-portrait by Picasso. Work with the class to describe the face. Que vois-tu? What do you see? Bring up the sentences and ask pupils to choose the correct option. Je vois… un visage long deux yeux marron un grand nez une petite bouche une oreille les cheveux marron deux oreilles une oreille les cheveux marron les cheveux noirs

Show the pupils these faces and ask them to tell you what they think of them. Do they look real? Like in a photo? What is different about them?

dessinez un cercle ou une ovale. Dessinez un oeil . 3. Dessinez l’autre oeil en profil. 4. Ajoutez la bouche et le nez. Dessinez chaque cheveu individuellement 6. Souslignez chaque partie en noir. Creative task - the students are shown Picasso's painting, The Girl Before the Mirror. The students are directed to the faces in the painting and to see how Picasso changed the faces from natural looking faces to abstract faces. The teacher then demonstrates how to draw a ‘picasso-style abstract face’ as follows: Draw a circle/oval for a face Draw a profile down the face. Draw the front view of an eye and a side view of an eye. You can place one eye in a different place. Draw the mouth. Make crazy hairstyles. Draw each hair. Outline every single line with a black pastel. Color all parts. Color each side a different color. 7. Colorez chaque partie du visage.

This is an alternative way to demonstrate how to draw an abstract face.

Que vois-tu ? Je vois… Encourage pupils to swap their pictures and describe each others’ pictures.