Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from www.clker.com.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Nous allons …….. Parler d’un régime sain et malsain
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Comment décrire les vêtements?
Les mois.
The icon top left triggers countdown music if you want to use it
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Les jours de la semaine. (The days of the week.)
Asking about Days , Months, years, and dates
Qui est-ce?.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Pato et Elly font du sport aussi.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons apprendre…
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Quelle est la date aujourd’hui?
Dans la lumière de la lune, un petit oeuf repose sur une feuille.
Les Couleurs.
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Français - couleurs - pays - drapeaux
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons apprendre les fruits!
Test your listening skills!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Quelle est la date aujourd’hui?
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Les yeux et les cheveux Year 7
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
What’s the weather like?
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Pato et Elly font du sport aussi.
Aujourd’hui nous allons…
Nous allons… apprendre des informations sur 6 fêtes en France
Les formes et les couleurs
les formes et les couleurs
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Nous allons apprendre des fruits!
La chenille qui a beaucoup faim
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
Les couleurs.
L’orchestre des animaux
Transcription de la présentation:

Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from www.clker.com

Quelle est la date aujourd’hui ? Mardi , 14 avril jour = day mois = month date = date Aujourd’hui = today This routine needs building in during the summer term of Year 3. Asking the class what day and date it is will be a regular feature from now on. NB – the date will need changing on this slide to reflect the date / day of the lesson.

une tranche de gateau au chocolat Audio is attached to the written label (which is colour-coded).

un cornichon

une glace

une tranche de fromage

une rondelle de saucisson

une sucette

une portion de tarte aux fruits

une saucisse

une madeleine

une tranche de pastèque Probably best to go back to slide 1 and run through the items again at least once.

une tranche de gateau au chocolat Audio is attached to the written label (which is colour-coded).

un cornichon

une glace

une tranche de fromage

une rondelle de saucisson

une sucette

une portion de tarte aux fruits

une saucisse

une madeleine

une tranche de pastèque Probably best to go back to slide 1 and run through the items again at least once.

Qu’estce que c’est ?

Pupils should cut these up and put them in order according to the audio they hear when you click the yellow button on the next two slides. You could then make up your own order, or elect a pupil to call out a different order if someone is feeling particularly confident.

1 Click on audio icon button to listen. Then use the next slide to bring up the answers

ANSWER SLIDE. Use a series of clicks to reveal the correct order of items.

2 Click on audio icon button to listen. Then use the next slide to bring up the answers

ANSWER SLIDE. Use a series of clicks to reveal the correct order of items.

Pupils could colour these in and say/write sentences practising the vocabulary and agreement of adjectives of colour. They could then write sentences to describe each item.