Vendredi le 2 Mars Districts

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Advertisements

Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Saying what you have been doing
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Negative sentences Questions
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les devoirs - homework Instructions:
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Les devoirs - homework Instructions:
Les devoirs - homework Instructions:
Speaking Exam Preparation
Les matières scolaires
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
mardi, le douze septembre
Have students correct the sentences by re-writing them correctly without their notes. They can work in pairs. Then reveal the answers one by one, discussing.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
mardi, le douze septembre
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Improving Your Written Work
Theme One Speaking Questions
A level French 8th December 2017.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Objectifs: To revise telling the time in French
Title Layout Subtitle.
Vendredi 1 Décembre Français II
Quel temps fait-il?.
The Great debate Day 2: In which we intone, persuade (again) and we begin developing vocabulary for debate and argumentation.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
put vos devoirs in the basket rouge
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Quelle est la date de ton anniversaire?
Pour commencer…Corrige les erreurs
Introductory slide to see what pupils remember.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
Vous vous intéressez aux animaux?
Quelle est la date de ton anniversaire?
Quelle est la date aujourd’hui?
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Lundi 3 décembre Français I
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Français 2, 30 Mai 2017 Qu’est-ce que on peut faire à Quebec? Qu’est-ce que on peut voir à Quebec? What does a one legged ballerina wear? Drôle – funny.
Français 2, 7 janvier 2019 Tell me about your holiday in french. How was it? What did you do? What did you eat? Use the passé composé. E.G. C’etait interesant.
Transcription de la présentation:

Vendredi le 2 Mars Districts Bien Dit Vendredi le 2 Mars Districts

L’art p41 Info de Seurat! Questions: Quelles sont les couleurs primaires dans ce tableau? Comment l’artiste a-t-il créé des couleurs non- primaires? Comment Seurat a-t-il dépeint la lumière? Quelle saison cette scène se passe? Nomme au moins trois activités différentes Est-ce que tu fais des activités semblables le weekend?

L'Enquête du club des quatre Go to text book site Find and clique student resources Go to French interactive reader. Find story l’enquête du club des quatre (it is #9) When you click on it, it should come up with avant, lecture and après Start with avant and read and do activities submit when finished section Then go to lecture. Every time you see a tiny blue arrow within the lecture click and activities for you to do appear. Please do them. Again submit Finally go to après, do the activities and when you get to the record portion, have one partner read and then the other on the recording to practice pronunciation Finally do the writing summary together. A All work can be done write on your log in… Make sure you remind me who your partner is.

Si vous finissez vocabulaire de Chp 2-1 ( liste ou quizlet) Quiz yourself and partner on new vocabulary. You can use my quizlets to practice