Quelle est la date aujourd’hui?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Advertisements

Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Reading an analog clock
Il est quelle heure?.
Time 31 to 59 past the hour Once you are past « half past » the hour (31 minutes or more) you have to do a bit of math. In French, you don’t say « 4: 50».
______________________ Quelle heure est-il?
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
I can tell time in French!
What time is it?. TTelling the time in French is simple as long as you follow the basic rules. AAlways remember: Hours first, minutes last.
l’heure (time)
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
En classe Mercredi 7 janvier Learning objectives: To be able to tell the time in French (hours and halves). Learning outcomes: To remember how to say these.
Notes le septembre Quelle heure est-il? (What time is it?)
4C Telling Exact Time. 4C Telling Exact Time – TB 118 Quelle heure est-il? – What time is it?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
QUELLE HEURE EST-IL? (What time is it?) Pages Nicole Fecteau, Timothy Edwards Middle School, December 2015.
Notes le 23 novembre Quelle heure est-il? (What time is it?)
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
Reprise Rappel 1, Part 2.
L'heure.
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Les nombres.
Quelle heure est-il?.
Lesson 4A L’heure.
Quelle heure est-il?.
THE TIME: O’CLOCK IL EST HEURE IL EST + + HEURES etc.
To ask/tell time Quelle heure est-il? Il est … heures.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
put vos devoirs in the basket rouge
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
Quelle est la date aujourd’hui?
QUELLE HEURE EST-IL?.
Nombre 1 Un 2 Deux 3 Trois.
Quelle est la date aujourd’hui?
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
Test your listening skills!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Repetez
Aujourd’hui nous allons…
Telling Time.
4C Telling Exact Time.
Quelle heure est-il? français b.
Quelle heure est-il?.
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
Les Numéros 40 à 100 NUMBERS 40 TO 100.
Starter- Qu’est-ce qu’il y a sur l’image?
Transcription de la présentation:

Quelle est la date aujourd’hui? mardi, le vingt-sept septembre Pupils were introduced to this routine in the summer term of Y3 and in Y4 but may need reminding. This will help remind them of the days of the week, keep working the numbers and help them remember some essential vocabulary e.g. day / month etc. This slide can be adapted obviously to fit the day of the week / month. mois = ? jour = ? aujourd’hui = ? date = ?

Question words to Jingle bells https://www.youtube.com/watch?v=ZZQxAVtOg94 https://www.youtube.com/watch?v=ZZQxAVtOg94 This link is the question words set to Jingle bells not as good as the Spanish !

‘What time is it?’ Quelle heure est-il ?

Quelle heure est-il ? It’s one o’clock. Il est une heure.

Quelle heure est-il ? It’s two o’clock. Il est deux heures.

Quelle heure est-il ? It’s three o’clock. Il est trois heures.

Quelle heure est-il ? It’s four o’clock. Il est quatre heures

Quelle heure est-il ? It’s five o’clock. Il est cinq heures.

Quelle heure est-il ? It’s six o’clock. Il est six heures.

Quelle heure est-il ? It’s seven o’clock. Il est sept heures.

Quelle heure est-il ? It’s eight o’clock. Il est huit heures.

Quelle heure est-il ? It’s nine o’clock. Il est neuf heures.

Quelle heure est-il ? It’s ten o’clock. Il est dix heures.

Quelle heure est-il ? It’s eleven o’clock. Il est onze heures

Quelle heure est-il ? Il est midi.

Quelle heure est-il ? 1. 2. 3. Partner work: Pupils must say out loud to a partner what time it is as the Countdown clock ticks away (click on the COUNTDOWN icon to activate). You may have to click it again as it’s only 30 seconds long – depends how fast the class are! The answers are not on the slide, but they are straightforward as they are just the ‘on the hour’ times. When they feed back they should do it in pairs with question and answer. Qué hora es? Son las dos Etc… 4. 5. 6.

Il est une heure moins le quart. Quelle heure est-il ? Il est midi. Il est midi et quart. It’s twelve o’clock. It’s a quarter past twelve. It’s half past twelve. It’s a quarter to one. Il est midi et demie. Il est une heure moins le quart.

Photocopy these for pupils to make their own clock Photocopy these for pupils to make their own clock. Pupils will need a butterfly clip to attach the hands so that they can adjust the time according to what they hear on the next slide.

Travaille avec un ami / une amie. Quelle heure est-il ? Travaille avec un ami / une amie. Exemple: Personne A - Quelle heure est-il ? Personne B – Il est neuf heures. Personne A - Encourage pupils to practise the quarter and half-past times.