Year 7 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 1 and 2

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les choses que j’aime faire
Advertisements

Key words for today: je suis Je ne suis pas beau/belle branché(e)
1 Time markers tous les jours = every day beaucoup = a lot souvent = often quelquefois = sometimes de temps en temps = from time to time rarement = rarely.
Module 1.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
This is a friend. Her name is Claire. C’est une amie. Elle s’appelle Claire.
Mercredi, 17 avril Je ne fais pas de judo L’objectif Say what sports you don’t do.
Vocabulaire électronique
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Les devoirs - homework Instructions:
ABOUT ME/ À PROPOS DE MOI
Les Adjectifs et Pronoms Indéfinis
Les devoirs - homework Instructions:
Vocabulaire électronique
Expressions clés.
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
Use the model letter below to help write your own
lundi le 10 decembre Et les autres? L’objectif
“Depuis”.
Notes le 28 octobre ÊTRE (to be) je suis (I am) nous sommes (we are)
1415frey9W26fitness.
Allez viens Leçon 1.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Il est comment? Unscramble the sentences. Noisette les yeux Il a
Tu manges de façon saine?
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
To talk about how often, if ever, you do certain activities
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Mes passetemps Qu’est-ce que tu fais avec ton ordinateur et avec ton portable? What do you do with your computer and your phone? Mon ordi(nateur) my.
Salut, les copains! Chapitre 1.
Talking about your family members
Print hair and eyes worksheet
French 1 Chapter 2 Vocabulary 1
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Year 8 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 3 and 4
Jeudi douze janvier L’objectif:
Lundi mardi Mercredi Jeudi vendredi Samedi dimanche.
Year 8 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 1 and 2 HT1
La Clochette.
Year 7 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 3 Tv, music, cinema, sport. La musique Music Quelle.
Describing yourself and others Understanding adjective agreement
COMMENT ES-TU? – WHAT ARE YOU LIKE?
Jeudi 13 septembre Français I
Grammar Flash Cards La révision.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Jeudi 31 Janvier Français II
Vendredi 14 septembre Français I
La description.
Information Questions
Je me présente Je suis petit quite Je suis petite I am tall (f)
Lundi 17 septembre Français I
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Je regarde quelquefois la télévision.
Lundi le 25 novembre Comment je me vois L’objectif Describe yourself.
Starter activity Can you remember all the colours in French?
Technology vocabulary learning lists
Describe my personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 French – bonjour!! Objective: to describe yourself and other people
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
D’Accord 1 Leçon 3A.1 Descriptive adjectives (irregular adjectives, adjective placement-BAGS, and physical description.)
S1 describing people To be able to describe your personality
Translate the statements below into English
Transcription de la présentation:

Year 7 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 1 and 2 Moi et les autres Me and other people je suis I am je ne suis pas I am not tu es you are il/elle s’appelle he/she is called il/elle est he/she is beau/belle good-looking branché(e) trendy charmant(e) charming cool cool curieux/curieuse curious de taille moyenne average height drôle funny généreux/généreuse generous gentil(le) nice grand(e) tall impatient(e) impatient intelligent(e) intelligent modeste modest petit(e) small poli(e) polite Les yeux et les cheveux Eyes and hair j’ai I have tu as you have il/elle a he/she has mon ami(e) a my friend has J’ai les yeux bleus/verts/gris/marron. I have blue/green/grey/brown eyes. J’ai les cheveux longs/courts/mi-longs. I have long/short/medium-length hair. frisés/raides curly/straight blonds/bruns/noirs/roux blond/brown/black/red Les mots essentiels High-frequency words et and aussi also mais but très very assez quite toujours always Qu’est-ce que...? What...? Qui...? Who...? Les ordinateurs et les portables Computers and mobile phones Qu’est-ce que tu fais … What do you do/are you doing … avec ton ordinateur? on your computer? avec ton portable? on your mobile phone? Je joue. I play/I’m playing games. Je surfe sur Internet. I surf/I’m surfing the net. Je tchatte sur MSN. I chat/I’m chatting on MSN. Je regarde des clips vidéo. I watch/I’m watching video clips. Je télécharge de la musique. I download/I’m downloading music. J’envoie des SMS. I text/I’m texting. Je parle avec mes ami(e)s/mes copains/mes copines. I talk/I’m talking to my friends/mates. J’envoie des e-mails. I send/I’m sending e-mails. La fréquence Frequency quelquefois sometimes souvent often tous les jours every day tous les soirs every evening tout le temps all the time de temps en temps from time to time une fois par semaine once a week deux fois par semaine twice a week