4. 1. 2 3 CAN YOU MATCH THEM UP? 6. 5 7. 8. Je lève Je me lave Je me douche Je vais au collège Je m’habille Je me réveille Je prends mon.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma journée.
Advertisements

THE REFLEXIVE VERBS… (verbes pronominaux). QUEST-CE QUE CEST…?
Reflexive Verbs in French
À quelle heure il se lève?
Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
Une Journée Typique Objectif
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
1.Je me réveille à 06h15. 2.Le weekend, nous nous levons à 10h30. 3.Pendant les vacances, je fais la grasse matinée. 4.Ma famille prend le petit déjeuner.
In this lesson you will review: how to talk about daily routine in French how to talk about sports and activities with regular –er verbs French4u.com.
12:15 10:10 02:00 05:50 08:45 12:30 07:55 12:40 10:45 03:20 04:05 07:30 05:25 04:35 à douze heures et quart du matin à cinq heures moins vingt-cinq de.
French 2 Grammar 2 Chapter 5.  All reflexive verbs only use ETRE as a helping verb in the past  Using être means that all verbs MUST agree with the.
Une journée typique A typical day. Je me réveille.
REFLEXIVE VERBS.
Les robots de la maison Je mets la table.
Reflexive verbs and morning routine FR2
Le matin… Mon réveil sonne à 6 h.
Les verbes réfléchis Se brosser les cheveux Se maquiller Se lever
les bonnes résolutions
Ma Routine.
Chapitre 5 Une journée typique
La Routine Quotidienne
avant et après Day 3 – Montrez-moi vos notes
Sarah Amaya Victoria Lake
The northern-most point of mainland Africa is in the francophone nation of Tunisia.
MA ROUTINE JOURNALIERE
Reflective verbs or Pronominal verbs
By the end of today’s lesson you will be able to:
Les numéro Quelle heure est- il? La Routine
Ma journée type Barbie.
Les verbes réflexives.
Improving Your Written Work
Objectifs: To revise telling the time in French
Title Layout Subtitle.
Daily Routine and Times.
HOME LIFE In your speaking exam you will have to do:
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Les verbes réflechis Français II.
put vos devoirs in the basket rouge
Unit 9 Labo-langue Reflexive verbs Perfect tense with avoir
Pour commencer…Corrige les erreurs
Quelle est la date aujourd’hui?
Les verbes réfléchis Réflexions.
reflexive verbs… Date:
L’objectif: To talk about where we go at weekends
Français II H – Leçon 2A Structures
Reflexive Verbs in French
À la maison : The following vocabulary will be useful for parents/carers who wish to practise their French and use some phrases with their children.
Grammar Flash Cards La révision.
Que fais-tu tous les jours?
A. L’usage de l’article avec les parties du corps p. 38
La Routine Quotidienne
La routine quotidienne
Les verbes réflexifs Reflexive verbs (pg 162).
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Les verbes réfléchis au présent VITE ETRE 
Avant de + infinitive Venir de + infinitive
Leçon 2A-La Routine Quotidienne
Further pronunciation / spelling rules
Read the times and write them as a digital time (24 hrs) into the box.
My favourite subject is
Reflexive Verbs in the perfect tense – e.g. se laver
Transcription de la présentation:

4. 1. 2 3 CAN YOU MATCH THEM UP? 6. 5 7. 8. Je lève Je me lave Je me douche Je vais au collège Je m’habille Je me réveille Je prends mon petit-déjeuner Je me brosse les dents

Je me réveille Je m’habille Je me lève Je prends le petit déjeuner Je me douche Je me brosse les dents Je me lave Je vais au collège

Learning Objective ALL of you will understand and be able to use the time in French and will be able to talk about your daily routine using at least 6 phrases with help. MOST of you will understand and be able to use the time in French and will be able to talk about your daily routine using at least 8 phrases with less support. SOME of you will understand and be able to use the time in French and will be able to talk about your daily routine using at least 8 phrases without support.

Mélinda has cereals for breakfast. Ambre gets up at 6am Ma journée mardi 20 novembre 2018 Lisez et répondez aux questions (pg.90 ex 1) Vrai (V), Faux (F)) Damien gets up at 6am Mélinda has cereals for breakfast. Ambre gets up at 6am Ambre leaves for school at 7.50am Félix does not have breakfast Mélinda’s dad takes her to school Félix gets dressed at 7am Damien leaves the house at 7.45am V V F V F V F F Fix the incorrect statements in English Translate a paragraph into English

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 8h10 7h00 7h30 7h45 6h55 7h15 7h05 6h00 6h20 6h10 7h30 6h30 6h40 6h05 7h20 6h10

Getting through the day with REFLEXIVE VERBS

SUBJECT REFLEXIVE PRONOUN je me réveille VERB ENDING

je me lève

je me lave

je me douche

je m’habille

je me brosse les dents

je me couche

The full set je me lave nous nous lavons tu te laves vous vous lavez SUBJECT REFLEXIVE PRONOUN je me lave tu te laves il se lave elle se lave on se lave nous nous lavons vous vous lavez ils se lavent elles se lavent ENDING

REGARDES ENCORE UNE FOIS: Je réveille. Tu réveilles. Il / Elle / On réveille. ME TE SE

Nous réveillons. Vous réveillez. Ils réveillent. NOUS VOUS SE

DONC, JE ME / M’….+e TU TE / T’……+es IL / ELLE / ON SE / S’……+e NOUS NOUS…… + ons VOUS VOUS……+ez ILS / ELLES SE / S’……+ent

Il est 7h15. Nous levons. Paul douche. Mes parents lavent. Barbara et Mélodie habillent. Tu habilles. Vous douchez. Et moi? Je lève aussi.

Il est 7h15. Nous nous levons. Paul se douche. Mes parents se lavent. Barbara et Mélodie s’habillent. Tu t’habilles. Vous vous douchez. Et moi? Je me lève aussi.

1. Tu te réveilles à quelle heure? Je me réveille à six heures. 2. Tu te lèves à quelle heure? 6h15 Je me lève à six heures et quart. 3. Tu te laves/tu te douches à quelle heure? 6h20 Je me lave/je me douche à six heures vingt. 4. Tu te brosses les dents à quelle heure? 6h30 Je me brosse les dents à six heures et demie. 5. Tu t’habilles à quelle heure? 6h45 Je m’habille à sept heures moins le quart. 6. Tu prends le petit déjeuner à quelle heure? 7h10 Je prends le petit déjeuner à sept heures dix. 7. Tu vas au collège à quelle heure? 7h30 Je vais au collège à sept heures et demie.

Gets up Goes to bed School day weekend 1 2 Ma journée 10:00 9/21:00 mardi 20 novembre 2018 Pg 90 Exercice 3 – remplissez la table Gets up Goes to bed School day weekend 1 6:30 2 10:00 9/21:00 10/22:00 7:00 9:00 9.30/21.30 10.30/22.30 Any extra details?

Learning Objective To be able to understand other people’s daily routine for school and at the weekend. To be able to say at least two things you do on a school day with a time.

Plenary – Lancez le dé et répondez aux questions You (pl) get up He gets dressed We wake up She goes to bed They get washed You (sg) have a shower