INFORMATIONS PERSONELLES

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
Tu as quel âge? C’est quand, ton anniversaire?
Talking about yourself
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Dialogue pour les élèves de Cavell. Karine Grand Maison
Write a paragraph to introduce yourself
Talking about yourself
Hello ! What’s your name ? How old are you ?
Être ou Avoir? How do I choose which one to use in the passé composé?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
«Ma vie au soleil» Keen V. Journal d’échauffement  12. vendredi le 24 octobre  Objective: I can express activités that I do en français.  Give the.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 2.
«C’est la Fête» La Belle et le Bête. Le journal d’échauffement le 13 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 What is your name? 0 My name is Isabelle.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Bonsoir et Bienvenue!! Week 6 Mme Kostolecki Mme Reed Kaitlyn.
bonjour où habites-tu? je m’appelle au revoir ça va bien bonsoir ça ne va pas ça va? quel âge as-tu ? salut pas mal.
Mon projet: J’adore les monuments de Paris!
Présentation pour le classe
GREETINGS.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
In this section you will revise how to talk about yourself
French introduction.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Y2 Autumn 1 Vocab NB pupils only HEAR and SAY these words – no exposure to written form yet Bonjour Hello Salut Hi Au revoir Goodbye Comment ça va? How.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Creating Questions in French
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
KEY LANGUAGE GRADE 1 / YEAR 1 / TERM 3.
Foreign Language Survey
Use the model letter below to help write your own
Les jours de la semaine. (The days of the week.)
La personne spéciale Comment tu t’appelles? (Je m’appelle…)
La personne spéciale Comment tu t’appelles? (Je m’appelle…)
Tomber en Panne Transcription.
The PowerLanguage Platform
The PowerLanguage Platform
LES COULEURS L3 FRENCH PRIMARY 5.
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 3 / BLOCK 2.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Bonjour! Lundi le dix-neuf septembre
YEAR 4 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 1
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
La Personne Spéciale Français 2017.
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Quelle est la date aujourd’hui?
Révision de l’alphabet
Classroom Expressions
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
KEY LANGUAGE P2 / PLS1/ BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P1 / PLS1/ BLOCK 1.
Quelle est la date aujourd’hui?
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Les Questions d’information
Vocabulaire les jours de la semaine
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Vendredi 14 septembre Français I
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
A brother un frère.
J’écris à mon correspondent
SALUTATIONS!. TO GREET SOMEONE Bonjour! Salut!
Transcription de la présentation:

INFORMATIONS PERSONELLES L3 FRENCH PRIMARY 5

Informations personelles (1) Comment tu t’appelles ? Je m’appelle Anna. C’est Mary ? Oui, c’est Mary. Non, ce n’est pas Mary = Non, c’est pas Mary. Quel âge tu as ? J’ai 7 ans. Tu habites où ? J’habite à Edimbourg, en Ecosse. What’s your name? My name is Anna. Is it Mary? Yes, it’s Mary. No, it’s not Mary. No, it’s not Mary.(informal) How old are you? I’m 7 years old. Where do you live? I live in Edinburgh, in Scotland.

Informations personelles (2) C’est quand ton anniversaire ? Mon anniversaire c’est le 12 mars. Lève la main si ton anniversaire est en février. Joyeux anniversaire ! When is your birthday? My birthday is on 12 March Put your hand up if your birthday is in February. (one pupil) Happy birthday!