La salle de classe Aims for today: All: To share our opinions of different subjects with the class. To understand other peoples opinions of different subjects.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Unité 4 Leçon A Express emotions and needs, ask for information, tell location, ask what something is and identify objects.
Advertisements

Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Touchez un crayon which has instructions to either touch or show 8 classroom.
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Dans la salle de classe il y a… which has a list of the 12 classroom objects.
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Classroom Objects Vocab
H. Stanistreet Exercice #22 Translate: Are there books in the classroom? Yes, there are books in the classroom. Are there markers in the classroom? No,
Les objets de la classe.
French Describing the classroom layout. Quest-ce que cest? Cest une chaise.
À LÉCOLE JAI BESOIN DE……. !!!!!. QUEST-CE QUE CEST? Des ciseaux Ce sont mes ciseaux (There are my scissors) Jai besoin de ciseaux (I need scissors)
La salle de classe.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Dans la Salle de Classe.
WALT: SAY WHAT FACILITIES MY SCHOOL HAS AND DOES NOT HAVE
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have Avoir= to have Jai Tu as Il a (Il y a) Elle a On a Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont.
Controle de vocabulaire
Troisième Semaine Week Three Theme: School. Dans la salle de classe un sac décole – book bag un livre – book la chaise – chair le tableau – chalk board.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Objectifs: Name the 8 classroom items.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
____________________ Prepositions L/O: To use prepositions to say where things are in a house What is a preposition? A preposition is a word which tells.
Le possessif au pluriel. several owners, one thing owned We own it: Our classroom. You all own it: Your classroom. They all own it: Their classroom.
Indefinite articles, plural of nouns
There will be 25 questions: 10 matching on classroom objects & subjects 12 fill in the blank sentences for aller, avoir & -ir verbs 3 personal questions.
Copyright 2011 – L’école Copyright 2011 –
Vocabulaire utile Faites des phrases. To improve your knowledge about the French speaking country of Haiti. To improve your listening skills. To be.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
La prononciation française
Les matières! Lundi le 26 septembre
Décris ton collège. E.Morel.
Brain gym!  .
To learn the vocabulary for items of furniture
Bien Dit I Chapitre 1, Vocabulaire 2 Part 1 Dans la salle de classe Created by: Dimick.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Dans la classe de français
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Activities for the first week of the École 1 unit.
Un mur Wall Une carte Map Une peinture Painting Une pointe Point Un crayon pencil Une gomme Pencil eraser Une brosse Chalkboard eraser Une horloge Clock.
Unité 1 Leçon 1B Vidéo l’affiche (f) l’agrafeuse (f) le bureau le cahier la carte la chaise le crayon les devoirs la fenêtre la feuille de papier l’horloge.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Décris mon lycée.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Nos établissements scolaires/Our schools Notre regroupement scolaire est composé par une école siège (Escola Básica e Secundária Joaquim Inácio da Cruz.
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
Fais-moi une description de ton collège
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Mon collège primaire To know the names in French for facilities in school (d) To understand how to use some imperfect tense phrases like “avait..” “il.
Les matières ALL: will recognise up to 12 school subjects MOST:will be able to name up to 12 school subjects SOME:will be able to form complete sentences.
How do we make nouns plural in English? book – books table – tables school - schools.
LA RENCONTRE !. Je vais au concert Je vais au match (de foot)
un sac à dos a backpack un stylo a pen a pencil.
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Chapitre 1 Le çon 2 Classs Objects. Chapitre 1 Le çon 2 Class Objects.
Notre École Images de notre école. Notre École Voici notre école.
Bats Ordinatuer La salle de classe Français Mme Cidzik.
OBJECTIFS: To recognise and repeat at least 4 items of furniture; To use the question ‘où est…?’ to ask where something is; LITERACY - To use at least.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Les Couleurs.
Ma chambre Today we will learn; To learn words for bedroom objects
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Les devoirs - homework Instructions:
KEY LANGUAGE P4 / PLS4 / BLOCK 2.
KEY LANGUAGE P5 / PLS4 / BLOCK 2.
Dans la salle de classe 1.
Associe le français avec l’anglais:
Les Couleurs.
Transcription de la présentation:

La salle de classe Aims for today: All: To share our opinions of different subjects with the class. To understand other peoples opinions of different subjects. To be able to name at least 6 items in our pencil case in French. To recognise French words for items in the classroom and facilities around school. Some: To be able to describe some of the facilities in our own school.

La Salle de classe

Le professeur teacher

un tableau noir un tableau blanc

une table A table

une chaise a chair

une porte a door

une fenêtre a window

un placard où larmoire cupboard

une horloge une pendule clock

un ordinateur computer

une laboratoire laboratory

une salle des professeurs Staff room

une salle dinformatique Computer room

Un cours de recréation Playground/ courtyard

Un terrain de foot Football field

une cantine cafeteria

Un théâtre theatre

Une bibliothèque library

Une salle de sport Sports hall

Un gymnase gymnasium

Un petit contrôle 1.une laboratoire 2.un tableau blanc 3.une cantine 4.un cours de recréation 5.une pendule 6.une porte 7.un ordinateur 8.la salle de classe 1.a science lab 2.a white board 3.a cafeteria 4.a playground/ courtyard 5.a clock 6.a door 7.a computer 8.the classroom