GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma Routine.
Advertisements

Ma routine journalière
Les réflexifs au présent. example: se laver Je me lave Tu te laves Il/elle/on se lave Nous nous lavons Vous vous lavez Ils/elles se lavent REMEMBER TO.
Les pronoms compléments
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Français 2 Chapitre 5 Grammaire 2
Boot verbs.
Ma routine.
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
LE PRESENT ER VERBS JE TU IL/ELLE ON NOUS VOUS ILS/ELLES
La Routine.
THE REFLEXIVE VERBS… (verbes pronominaux). QUEST-CE QUE CEST…?
Reflexive Verbs in French
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
Les Adjectifs Possessifs
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Reading an analog clock
À quelle heure il se lève?
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Date: Titre: All students will learn how to describe a daily routine that is NOT routine PracticeLearn vocab Beat your classmates and feel superior Use.
Une journée In this unit you will learn:
Limpératif des Verbes Réfléchis. Regardez et étudiez ces exemples: Context: Vous parlez à votre petit frère. Réveille-toi! Réveillez-vous! Réveillons-nous!
Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine
Je regarde quelquefois la télévision.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Ma journée:leçon 2.
The Present Tense Revision
EXT: can you translate them too?
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Les verbes comme acheter
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
Le verbe FAIRE au présent
Le verbe PRENDRE au présent to take. When the verb PRENDRE is conjugated, it looks like this: Je prends – I take, I am taking Tu prends – you take, you.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
La routine.
Ma routine journalière
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Ecoute – Que fait Nicolas?
Les Verbes Pronomial (aussi dit- les verbes à sens réfléchi)
Suggestions and L’imperitif
Les verbes réfléchis reflexive verbs. se leverIls se lèvent.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
THE PASSE COMPOSE WITH ETRE: PART 1 Pourquoi?
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Ma routine.
Les verbes réfléchis Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Les verbes réfléchis au passé composé
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
(Les Verbes Réfléchis) REFLEXIVE VERBS. Lesson Objective: - To understand what reflexive verbs are and what they look like. - To learn the reflexive pronouns.
LES VERBES RÉFLÉCHIS.  An action word that is performed or “reflected” back on the subject.  ex. I wake (myself) up.  I get (myself) up.  I dress.
Une Journée Typique Objectif
La routine du matin !.
Lundi trente janvier Objectives: To learn more phrases about routine To understand reflexive verbs in French.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Reflective verbs or Pronominal verbs
CAN YOU MATCH THEM UP? Je lève Je me lave Je me douche Je vais au collège Je m’habille Je me réveille Je prends mon.
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
Transcription de la présentation:

GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives

Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______? 2.Docteur, ______ me sens comme je vais mourir! 3.Bonjour! Comment tu __appelles? 4.Je __appelle Francine et il ____appelle Paul. 5.______ nous brossons nos dents et nous ______ peignons nos cheveux.

Reflexive Verbs in 3 steps- the reflexive verb sandwich 1.Identify who is doing the action (who is the subject? Je, tu, il/elle, nous, vous, ils/elles?) 2.Use the reflexive pronoun to stress that the subject is doing the action to themselves (me/te/se/nous/vous/se) 3.Complete the sandwich with a conjugated verb

Ma routine Using reflexive verbs to talk about your day

Directions: On the slides to follow, you need to write down the verbs at the TOP of the slide. This is how they appear when you look them up in a dictionary! – HINT: If the verb does not have SE or S in front of it then it is not reflexive! You will then write sentences using all the verbs from the slide show as they apply to you. – To list the time you do the activity, use the formula: à (number of the hour) h (used instead of : ) and then (number of minutes) Exemple: Je me lève à 6h45

Je me réveille à 6 h30

Je me lève à 6h45

Je me douche à 6h50

Je me rase à 7h Je me maquille à 7h

Je mhabille à 7h05

Je me brosse les dents à 7 h15

Je vais au lycée à 7h30

Je mange le déjeuner à 11h30

Je rentre chez moi à 16h30

Je fais mes devoirs à 17h

Je dîne à 19h15

Je regarde la télé à 21h

Je me couche à 22h30

se lever = to get up Je me lève Tu te lèves Il/elle se lève Nous nous levons Vous vous levez Ils/elles se lèvent I get up You get up He/she gets up We get up You get up They get up

Remplis les blancs! Tu _____ lèves à quelle heure? Je _____ lève à huit heures. Mon frère _____ lève après moi. Vous _____ couchez à quelle heure? Mon frère et moi, nous _____ couchons à 10 heures Mes parents _____ couchent plus tard.

LES DEVOIRS (homework) Create your own « MA ROUTINE » using the verbs you just wrote down and the time formula (à ___h____) You need to make 4 original sentences for your 4 new « verbes de la semaine » Vocabulary words 3 times each!