Français Les animaux (2).

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Objective To recognise the phonemes oi ou u in words and to be able to pronounce them accurately To learn about the pronunciation of the ends of words.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
On va rechercher de bonnes vacances!
Nous allons …….. Parler d’un régime sain et malsain
Les devoirs - homework Instructions:
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
What about discrete point skills?
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
@Dan_MacPherson1.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
mardi, le douze septembre
Improving Your Written Work
Les Fruits :.
Qui est-ce?.
C’est possible de faire du ski en France ?
Français - couleurs - pays - drapeaux
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
Description (3) le travail de Miró
Pato et Elly font du sport aussi.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons apprendre…
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
Les Couleurs.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Connaissez-vous la France?
Introductory slide to see what pupils remember.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
Quelle est la date aujourd’hui?
Les formes et les couleurs
Connaissez-vous la France ?
Les instructions en classe
Quelle est la date aujourd’hui?
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
What’s the weather like?
Pato et Elly font du sport aussi.
Aujourd’hui nous allons…
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Dans ma Salle de classe
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
4.1 Je peux parler de mon avenir
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Les couleurs.
L’orchestre des animaux
Starter.
Transcription de la présentation:

français Les animaux (2)

la m _ r m _ t _e le _ y _ x la _ o _ t _ e le l _ _ p Complétez les mots la m _ r m _ t _e le _ y _ x la _ o _ t _ e le l _ _ p le s _ _ p _ n _ le _ a _ i _ l o _ l’ _ r _ _ gn _ e Fill in the missing letters and feedback (3-4 minutes). The animals are: la marmotte, le lynx, la tortue, le loup, le serpent, le papillon, l’araignée.

Nous allons… Réviser le nom des animaux appris la leçon précédente Présenter un animal en groupe

Trouver l’intrus Je pense que I think that Je crois que I believe that L’exception c’est the exception is Parce que because/for C’est féminin / masculin It’s feminine/masculine C’est la seule chose que/qui It’s the only thing that C’est le seul mot que/qui It’s the ony word that Un verbe – un adjectif – un nom a verb - an adjective - a noun C’est à propos de It has to do with/it is about…….. Par exemple: c’est à propos de sport e.g. …….has to do with sport Par exemple for example …….est différent(e) …….is different This language is reusable in lots of contexts and is worth teaching and using often. Go through it with the class (they should have a copy to put in their books in easily accessible place – maybe the back) and then do the odd one out activity as suggested on slide 5. Encourage them to use the key verbs they know (être et avoir)

Réfléchir! 1) 2) 3) Trouver l’intrus! Where is the odd one? ( masculine, because they fly, mamels, they live in France…?) 6 minutes It would be good to have some extra vocabulary on the board to help pupils to explain their reasons in the TL. 3)

Definitions: Quel est cet animal? L’ animal: C’est... Habitation habituelle Il vit... Description Physique Il est... Il a.... Activité préférée Son activité péférée est... Fonction Il sert à ... La vie Il vit jusqu’a ... Students refer back to the definitions of animals they prepared at the end of last term. They need to practise giving their presentation. Most able should try from memory, middle to fold back the 3rd column and just use the sentence starters and less able can read with good pronunciation.

Présentation Règles: Décris ton animal Règles: Prenez des notes! 2) Tu ne dois pas dire le nom de l’animal 3) Tu as une minute pour présenter l’animal Règles: Prenez des notes! Ecoutez et ne posez pas de question! Ecrivez la réponse sur votre ardoise! Main activity of the lesson is for each group to do a presentation about one animal to their group of 4 students. The rules for the presenters are in yellow, the rules for the listeners are in green.They don’t say the name of the animal, the class makes notes of key words that they recognise and they guess the name of the animal. Each person says – Je pense que…… and the others can respond – C’est vrai – C’est faux – Vous êtes fous – Moi aussi– Moi non plus and the student tells them what it is, and then you move on to the next student.

C’est génial! C’est terrible! C’est vrai ! Ce n’est pas vrai ! Ça me plait Ça ne me plait pas! Que pensez-vous? C’est vrai ! Ce n’est pas vrai ! Moi aussi! Moi non plus!  X X X Year 7 Talking frame Vous êtes fous! Je pense que... 8