Les instructions en classe

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Talking about the things you do
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
On va rechercher de bonnes vacances!
Les devoirs - homework Instructions:
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
les bonnes résolutions
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Broomlands Primary 1+2 French Resources
Year 7 French Homework Mme Janickyj
L’impératif ( = command forms)
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Conjugating regular –er verbs en français
Les Fruits :.
Les instructions dans la classe de français. Objectives By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Recap the vowels song from last lesson.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
La famille ER conjugaison
Nous allons… regarder écouter penser parler
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Nous allons… regarder écouter penser parler
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Aujourd’hui nous allons…
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Classroom Expressions
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Les formes et les couleurs
Quelle est la date aujourd’hui?
Les instructions en classe
Les formes et les couleurs
Grammar Flash Cards La révision.
Connaissez-vous la France ?
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Recap the vowels song from last lesson.
Quelle est la date aujourd’hui?
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
JOUR 5 LE MOT DE PASSE: EN ANGLAIS S’IL VOUS PLAÎT (IN ENGLISH PLEASE)
Aujourd’hui nous allons…
Aujourd’hui nous allons…
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’orchestre des animaux
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

Les instructions en classe Comment saluer The greetings and responses are revision from Y3 and should therefore take just a few minutes. The classroom instructions overlap with those learnt in Y3 but include additional instructions. They should be introduced with gestures to make recall much more straightforward – the instructions that overlap are: 1. Regardez 2. Ecrivez 3. Ecoutez 4. Sortez (les ardoises) (take out the mini whiteboards) The Y3 instructions that they already know are: Asseyez-vous Sortez vos affaires Regardez Écoutez Répetez Répondez Levez la main Dessinez Écrivez Rangez vos affaires Silence! Levez-vous Les instructions en classe

Aujourd’hui nous allons… r_ _ _ _ _er é_ _ _ _er Part of essential classroom language – introduce pupils early to infinitive verbs by miming and saying these 4 skills that pupils are going to use in their learning today (and in lots of future lessons). Ensure pupils know what they mean, and what ‘nous allons’ means. p_ _ _er p_ _ _er faire des gestes

1 2 3 4 5 6 Revise the greetings, using the gestures - they are as follows 1. Salut 2. Bonjour 3. Ca va? 4. Oui 5. Non 6 Au revoir 7 Ça va super / fantastique 8 Ça va pas mal, merci 9 Ça ne va pas! 7 8 9

Bonjour, salut, ça va, comment vas- tu. Comment ça va Bonjour, salut, ça va, comment vas- tu? Comment ça va? Ça va très bien très bien, très bien et bienvenue! Hi ho, hi ho, it’s off to work we go… Audio plays me singing it through 4 x. Do with the gestures Bonjour, salut, ça va, comment vas- tu? G C A D Comment ça va? C G Ça va très bien C très bien, très bien G D et bienvenue! G

Très bien! Bien! Comme ci, comme ça ! Mal! Très mal!

T_ _ _ b _ _ _! B_ _ _ ! C_ _ _ _ c_ , c _ _ _ _ ç _ ! M_ _ ! T_ _ _ M _ _ !

T r è s b i e n ! Bi e n! C omme ci , c omme ça ! M a l ! T r è s M a l !

Une conversation Salut! Je m’appelle Nicolas. Comment t’appelles-tu? Bonjour, je m’appelle Lucie. Ça va, Lucie? Oui, ça va super, merci. Ça va, Nicolas? Non, non, ça ne va pas. Au revoir!

les instructions en classe

les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires Regardez, écoutez Alors, la classe, levez la main Écoutez, répondez Silence! la classe, rangez vos affaires Silence! la classe, silence, et au revoir! Song – to the tune of She’ll be coming round the mountain… Listen to the audio just to get the scansion … Bonjour la classe, sortez vos affaires Regardez, Écoutez Alors, la classe levez la main Écoutez, répondez Silence! la classe, rangez vos affaires Silence! la classe, silence, et au revoir!

Levez-vous! Écoutez! Regardez! Écrivez! Parlez! Dessinez! Asseyez-vous! Écoutez! Regardez! Écrivez! Parlez! 1) Do actions to practise and embed. NB: I have put accents on the capital letters There is some dispute about this, mainly due to when people did their education! This is an interesting thread on the subject: https://forum.wordreference.com/threads/capital-letters-in-french-and-accented-characters.2733412/ Travaillez en paires! Sortez vos affaires! Dessinez!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 Asseyez- vous! Levez-vous! Écoutez! Regardez! Écrivez! Parlez! 2) Say numbers and they read the instruction aloud 7 8 9 Travaillez en pairs! Sortez vos affaires! Dessinez!

Qu’est-ce qui manque?

les instructions Asseyez-vous Sortez vos affaires Regardez Écoutez Répetez Répondez Levez la main Dessinez Écrivez Rangez vos affaires Silence! Levez-vous These are the same instructions, with five additions (in bold) and presented in a logical order for the start – middle – end of a lesson. Agree gestures for the five new instructions with the class to incorporate them.

1, 2, 3 1, 2, 3, 4, 5 Bonjour, salut, ça va bien? 6, 7, 8, 9, 10 Oui, ça va très bien, merci. 11, 12, 13, 14, 15 Ça ne va pas, ça va mal 16, 17, 18, 19, 20 Comme ci, comme ça, au revoir! To the tune - 1,2,3,4,5 once I caught a fish alive C Dm G The audio is quite pacey, but pupils will know this tune so will be able to sit it without music, more slowly. NB: The audio icon bottom right hand side plays me singing it through.