Avez-vous un job? Tu travailles ou? Tu commences à quelle heure?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
GCSE Speaking Exam.
Advertisements

Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
1A) À quelle heure est-ce que tu prends . . .
L’heure et les minutes.
Quelle heure est-il?.
Les metiers How to say: Ce que tu fais (What you do) Pourquoi tu laimes (Why you like it) Tu travailles de quelle heure à quelle heure? (Which hours you.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Opening and closing times How to say when a place opens, what time it closes and which days it is open.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Ma routine au collège Objectifs: Pouvoir décrire ta routine au collège.
5 past 2 Half eight Quarter to nine Twenty past 12 Quarter past five.
Write a paragraph to introduce yourself
Il est quelle heure?.
Unité 3, Partie B.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Objective: to prepare for a speaking exam
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Match-up the numbers to the letters
Expressions Interrogatives
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
what i’ve learned in French
B.A-I Year Unité-3. Les verbes Commencer* - to start Je commence Tu commences Il/Elle commence Nous commençons Vous commencez Ils/Elles commencent In.
I can tell time in French!
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Français 11/4/13 Ecrivez six phrases; trois cours que tu aimes et trois cours que tu n’aimes pas. What has three teeth and sixty feet? Le monde – the world.
Forming questions in French
What time is it?. TTelling the time in French is simple as long as you follow the basic rules. AAlways remember: Hours first, minutes last.
What do you do on Wednesday at school?
Les avantages et les inconvénients de métiers différents.
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
COMMENT DEMANDER ET DONNER L’HEURE. How to ask and give time.
Expressions interrogatives Quand? et À quelle heure? Esti elle presentati ons.
Révision Leçon 4. What time is it? Quelle heure est-il?
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
Telling time. To ask what time it is in French, say: Quelle heure est-il? To answer that say for exemple: Il est deux heures. (it’s 2 o’clock) → Always.
COMMENT DEMANDER ET DONNER L’HEURE. How to ask and give time. QUATRE ETUDIANTS CAUSENT. Four students are chatting.
En classe Mercredi 7 janvier Learning objectives: To be able to tell the time in French (hours and halves). Learning outcomes: To remember how to say these.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Je travailleMon travailJe gagne Je commenceÀ huit heures du soir ennuyeux Je finisBien payéfatigant ABC
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Notes le septembre Quelle heure est-il? (What time is it?)
Que fait ton père/ta mère?
Le voyage et la francophonie
B je travaille tous les jours sauf le dimanche
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Les Nombres (Partie Deux) Numbers (Part Two). Cinquante et un Fifty one.
© A Smith Copiez les questions suivantes Leave a big gap between each question for making a note of useful vocabulary. -Qu’est-ce que tu fais pour aider.
À midi je…. À deux heures et demie je.. À quatre heures et quart je.. À six heures moins le quart je.. À neuf heures cinquante.
Don’t Be Late part two With the Angry Family Right. Here we are and it’s only quarter past one!!! WE’RE EARLY!!! Voilà, nous sommes là et il est seulement.
Au Collège Starter Activities.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
Les Matières French One Chapter 4 Vocabulary one.
Module 1.
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
L’argent de poche En général, mes parents me donnent quinze euros par semaine. Je reçois aussi de l’argent à noël et pour mon anniversaire. Le mois dernier,
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Transcription de la présentation:

Avez-vous un job? Tu travailles ou? Tu commences à quelle heure? Tu finis à quelle heure? Comment vas-tu au travail? Combien est-ce que tu gagnes? Aimes-tu ton job et pourquoi? Where do you work? What time do you start? What time do you finish? How do you get to work? How much do you earn? Do you like your job and why?

Avez-vous un job? Oui je travaille…. dans un restaurant dans un bar/un pub dans un supermarché Je distribue des journaux Non je ne travaille pas parce-que j’ai trop de travail scolaire Yes I work in a restaurant in a bar/pub in a supermarket I deliver newspapers No I don’t work because I have too much schoolwork

Avez-vous un job? Je commence à….. six heures du soir sept heures du soir etc après avoir fait mes devoirs I start at Six pm Seven pm After having done my homwork

Avez-vous un job? Je finis normalement à neuf heures, dix heures du soir etc Après avoir travaillé pendant trois heures Lorsque le bar/restaurant se ferme I normally finish at.. Nine pm, ten pm etc After having worked for three hours When the bar/resataurant shuts

Avez-vous un job? Je vais au travail En bus En voiture En taxi À pied Et le trajet dure normalement cinq/quinze minutes Une demie-heure I go to work By bus By car By taxi On foot An the journey normally takes five/fifteen minutes Half an hour

Avez-vous un job? Le travail est (très) bien/mal payé Je gagne cinq/dix livres par heure Je gagne soixante/cent livres par semaine The job/work is (very) well/badly paid I earn five/ten pounds per hour I earn sixty/one- hundred pounds per week

Avez-vous un job? J’aime/J’aime bien/Je n’aime pas/Je déteste mon travail parce-que c’est monotone,difficile, ennuyeaux,dur, intéressant, facile, agréable, varié I like/really like/don’t like/hate my job because it is Monotonous, difficult Boring, hard, interesting,easy, pleasant, varied