Year 8 French - Le Petit Déjeuner WALT To talk about what you eat and drink for breakfast WILF To describe in detail what you eat & drink (level 4) To.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

1 Pour? a Je voudrais la soupe. 2 Comme dessert b Jaime le poulet. 3 Comme entrée c Sil vous plaît 4 Que? d boire? 5 Comme plat principal e Je voudrais.
Les boissons – Drinks Les plats – Dishes
When you talk about food, you will often want to say some potatoes or some coffee. To do this, you need to use different words in French. With masculine.
Saying some in French In French, instead of saying some we say of the. Whats the problem? It changes depending on whether the word which follows it is:
Je voudrais ….
Ordering at a Café.
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
La nourriture et les boissons. Jai Tu as Il a Elle a On a Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont.
Le paratif et l’article défini
and a justification for level 4
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
Le petit déjeuner.
To talk about Breakfast foods and drinks, to give opinions and to understand the use of du/de la/des. Le petit déjeuner.
Reliez les mots le fromage le poulet le poisson le pain le beurre
De Quoi Est-ce que Vous Avez Envie?
Year 8 French WALT: To say what you eat for lunch WILF: To give opinions & justifications about food and drink To say what you ate yesterday (level 5)
Aliments et repas eating.
Au petit déjeuner, je mange …
Leçon 12: Laddition, sil vous plaît To talk about the quantity of something WITHOUT repeating the noun, use the pronoun EN Jai trois croissants. Tu prends.
Nous allons…….. apprendre des verbes nouveaux manipuler les verbes
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
WALT: REVISE THE TOPIC OF FOOD FOR TALKING ABOUT A HEALTHY LIFESTYLE. WILF: A GOOD KNOWLEDGE OF VOCABULARY, GRAMMAR RULES AND TENSES FOR LEVEL 6.
Term 4 Home Learning A table Vocab and activities to be completed at home.
Salut ! What numbers are hidden in the lines ? Troischatcinqchienseptserpentneufsour isunoiseauelephantdeuxquatretortue Troischatcinqchienseptserpentneufsour.
Bonne cuisine bonne mine!
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Notes on Irregular Verbs Boire, Vouloir. Boire- to drink Je boisNous buvons Tu boisVous buvez Il, elle, on boitIls, elles boivent Ex. Je bois du café.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
En ville WALT: SAY WHAT THERE IS AND IS NOT IN MY TOWN
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
La nourriture.
Du pain.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Le petit-déjeuner américain :
Notes le 29 février –le premier mars MANGER (to eat) je mange nous mangeons tu manges vous mangez il/elle/on mangeils/elles mangent Qu’est-ce que tu manges?
Les aliments et les boissons
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
Saying “some” in different ways
1. le miel = honey 2. ___ beurre = _______ 3. ___ sucre =_________ 4. ___ pain =__________ 5. ____ pains au chocolat=_________ 6. ____ croissants=____________.
«Chou wasabi» Julien Doré avec Mickey Green. Le journal d’échauffement le 25 février 0 Le but: Je peux décrire les fruits et ses quantités. 0 Donnez.
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Qu’est-ce que tu manges et qu’est-ce que tu bois
La Nourriture.
Qu’est-ce que tu veux? Je voudrais une salade..
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
QU’EST-CE QU’ON MANGE AU PETIT-DÉJEUNER ?
J’ai soif!.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Le petit déjeuner Objectifs: -I will name the food I eat for breakfast -I will carry out a survey to know what people eat for breakfast.
Chapitre 6 – les notes Vouloir Le partitif -ir verbe révision Prendre Boire L’impératif.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
Boire worksheet Je ________ la limonade. Il _________ le café. Tu ________ le chocolat chaud. Vous ________ l’eau. Elle _________ le lait. Nous _________.
L’article partitif The partitive article To talk about food in French you will have to use the partitive article, which is translated as ‘some’ or ‘any’
The partitive article If we want to say ‘some’ or ‘any’ in French, for instance ‘some coffee’, ‘any bread’, we need what is called a partitive article,
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
I can talk about food I eat and food I ate.
En France, au petit déjeuner, on mange… En Angleterre,
MANGER ET BOIRE.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Transcription de la présentation:

Year 8 French - Le Petit Déjeuner WALT To talk about what you eat and drink for breakfast WILF To describe in detail what you eat & drink (level 4) To say what you ate yesterday (level 5)

Starter 5 x 8 = 4 x 3 = 6 x 4 = 2 x 9 = = = 25 th May = 3 rd June =

Choisis le bon article : le, la, les ou l Choose the correct article 1. pain (m) 2. eau (f) 3. lait (m) 4. café (m) 5. pomme (f) 6. confiture (f) 7. croissant (m) 8. céréales (pl) 9. orange (f) 10. fruits (pl)

Remets les lettres dans lordre puis trouve la traduction en anglais Unjumble the words in French then match with the English 1. el caéf 2. sle raleécés 3. el atil 4. el ipan 5. el jsu ngaerod 6. nu ifrtu 7. nu asintsocr 8. le ootahclc cudha A. hot chocolate B. milk C. orange juice D. a croissant E. a piece of fruit F. cereals G. bread H. coffee

Que mangent-ils et que boivent-ils au petit déjeuner? (1-9)

Pairwork! Quest-ce que tu manges au petit déjeuner? Quest-ce que tu bois au petit déjeuner? Je mange... Je bois...

Le petit déjeuner.