Year 8 – Project 2 La Santé WALT: To talk about accident & illness WILF: To be able to say what is wrong and what you will need To be able to sat what.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Que vous arrive-t-il? SGP.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
What is the time Mr. Wolf?.
1. VOCABULAIRE La tête Les yeux Les cheveux Le nez L’oreille La bouche
J'ai mal...!.
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
What is the time Mr. Wolf?.
Learning Objective To be able to understand at least 12 different body parts. To be able to say at least 8 different body parts.
Objective: WILF:by the end of the lesson is for all of you to be able to sing the song with actions. This is because:if you sing something you are 10 times.
J'ai mal...!.
Le français II Chapitre 2 La santé. Il est en bonne santé.
Les problèmes en vacances
On est en bonne santé… ou On est en mauvaise santé?
avoir = to have être = to be
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Revise parts of the body. Be able to say what’s wrong.
WARM UP 1 What do the following mean in English? 1. lestomac 2. bien.
LA SANTÉ. Etre en bonne santé ( to be in good health) Ex: Je suis en bonne santé Se sentir bien ( to feel good) Ex: Je me sens bien Etre en mauvaise santé
Title: Les maladies et la santé
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
Et chez les médecins sans frontières
Chez le médecin.
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
On est malade....
Les Maladies.
Chapitre 15 Mots 1, 2.
Vocabulaire de problèmes médicales et de la santé
Les remèdes du docteur J’ai mal à la gorge! Je tousse.
Saying what is wrong with you and saying what you need.
C’est quelle image? Je me réveille Je lève Je me lave
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations,
Le passé composé L’imparfait
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Role Playing Barbara Burgess. *Ask if it's your turn. Excusez-moi, mais est-ce mon tour? - Oui, c’est votre tour. *Ask if she/he can cut your hair. Pouvez-vous.
LES SYMPTOMES ET LES MALADIES
Describing People Je suis grand. Il est tres grand.
LA MALADIE SICKNESS/ILLNESS A LA PHARMACIE AT THE CHEMIST’S.
Les Maladies On the new notes that you grab, highlight (circle) any words that look like English or can help you remember the phrase: EX: J’ai le nez.
Comment vous sentez-vous? / Comment te sens-tu?
Chapitre 2 La santé et la médecine.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
En Pleine Forme Première Étape.
Français III: les notes # 1
Le corps.
ÊTRE BIEN DANS SA PEAU.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
Chapitre 2: La santé et la médecine MOTS 1: ON EST MALADE.
Lesson objectives: learn how to talk about hair and eye colour. You will need…. Thinking skills Communication skills.
Day 1 LEÇON 6.1 I CAN TALK ABOUT HOW I FEEL. COMMENT ALLEZ-VOUS?
CH12-VOC3:Who is in the best/worst health in the class?
Extra Practice: Qui, que, où ou dont? (Answers on next slide). 1.C’est _____ on mange des frites et un hamburger. 2.C’est une personne _____ travaille.
A:B: D:C: Bienvenus à “QUI VEUT GAGNER DES MILLIONS”! Thème: “ Body & illnesses”
7.1 Day 3. Bell Ringer Choose the correct helping verb for each sentence (a, est, s’est). 1.L’année dernière, Marc_____ tombé. 2.Il _____ glissé au bureau.
Les parties du corps La main Le coude La tête Le genou La bouche.
-Qu’est-ce qu’il y a? -Qu’est-ce que tu as? -Qu’est-ce qui s’est passé?
La médecine. J’ai un rhume J’ai mal à la tête J’ai de la fièvre.
Français Prof. Rachèle DeMéo, M.A., M.Ed
-Qu’est-ce qu’il y a? -Qu’est-ce que tu as? -Qu’est-ce qui s’est passé?
Des Conseils. Objectif: to be able to give and understand advice on health issues.
Tête, Épaules, Genoux, et Pieds Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. J’ai deux yeux, deux.
Treatments & Remedies.
LA SANTÉ ET LA MÉDECINE OBJECTIVES
Les conseils médicaux PETIT TEST. ON YOUR PAPER, WRITE: LA DATE TON NOM ET TON BLOCK LE NUMERO DE LA QUESTION LA LETTRE DE TON CHOIX (A/B/C) AND THE ANSWER.
Objective: Learn to give advice and remedies to illnesses… in French !
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Transcription de la présentation:

Year 8 – Project 2 La Santé WALT: To talk about accident & illness WILF: To be able to say what is wrong and what you will need To be able to sat what was wrong in the past up to level 5

Jai mal… Jai mal aux dents etc Jai mal au ventre Jai de la fièvre Jai froid Je tousse Jai un rhume

Jétais malade… Hier, jai eu mal aux dents Il y a deux jours jai toussée La semaine dernière jai eu mal à la gorge Lannée dernière je me suis cassé(e) la jambe

Les Conseils… Prenez de laspirine Prenez du sirop Restez au lit Restez au chaud Sucez des pastilles pour la gorge Mettez un pull Allez chez le dentiste Allez à la pharmacie

Conversation Jai Je voudrais quelque chose pour… Voici… – des comprimés – de laspirine – du sirop – des mouchoirs en papier

Plenary Trouvez un professeur qui… na pas beaucoup de cheveux a les yeux bleus a les cheveux marron a des petits pieds porte des boucles doreille Mme Manser / Mme Wyllie / Mme Cradock / Mr Wilkinson / Mr Lloyd-Baker