Sound Review Quest-ce que tu écoutes? a. -ou b.-é c.-i.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
Advertisements

Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Les prépositions.
La prononciation française écouter Il est regarder allé porter chanter Cest La télé With a partner, pronounce as many words as you can in 1 minute! et.
Jeudi, dix-huit novembre Le rechauffement de la terre.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Exercice #3: Warmup 1.How old are you? 2.Im 11 years old. 3.I dont understand. 4.I dont know. 5.More slowly, please. Les devoirs: HW Practice spelling.
PARTIE A: PREFERENCES.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Les loisirs/Les passe-temps
Francais de base Halloween La maison hantee
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
and a justification for level 4
WALT: SAY WHAT FACILITIES MY SCHOOL HAS AND DOES NOT HAVE
Une révision de la conjugaison des verbes en -ER.
En Avant grammaire interactive C HAPITRE 1 : Pour commencer.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Français 2/6/12 Ouvrez vos livres á page 104. Ecrivez six phrases avec les six formes de faire. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell.
Français 3/12/12 Ecrivez six phrases avec avoir. Eight Canadian geese walk into a bar. What do they order? Descendre – to go down, to get off. Ils sont.
Révisez On your tables discuss the meanings of these phrases and sentences: Il neige Quand il pleut, je vais au café. J’habite dans le nord. J’habite à.
You can use this tool to help you remember how passé-composé at a glance You can use this guide on some quizzes and tests. Make it clear, colorful and.
Faites ceci: Sortez les devoirs..
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Les Adjectifs Interrogatifs
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant? Unit 6, Lesson 23.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Quelle est ta matière préférée?
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Déjeuner du matin Jacques Prévert
Le verbe FAIRE au présent
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
To be able to understand personaility and physical descriptions Pour commencer: What are the following colours in English? 1.Bleu 2.Vert 3.Brun 4.Noir.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
Les manchettes! Headlines! How to make them!. How to make a headline! Woah! What story does this image tell? How do you capture that story in a few short.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée.
La prononciation française
Blessé Bellwork: Ecrivez tous les adjectifs, nom et verbes que vous connaissez. Write as many adjectives, nouns and verbs as you can in French.
EN VACANCES EN VACANCES.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
En ville WALT: SAY WHAT THERE IS AND IS NOT IN MY TOWN
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Français 1/6/14 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
Leçon 25.
La Grammaire: Indefinite articles and plural of nouns Page 24.
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
4 pictures 1 word.
Dans ma Salle de classe
Starter.
Transcription de la présentation:

Sound Review Quest-ce que tu écoutes? a. -ou b.-é c.-i

Remplissez les tirets Palais larchitecte la porte esclaves Dans sa _______, Cléopatre prépare à prendre sa collation préférée. Tu tues des ________ que tu utilises. _______ est encore coincée. ___________Numérombis demande dune audience.

Larchitecte Amonbofis Écrivez 5 phrases qui décrivent Amonbofis. Il est…. Il a….. Il porte…

New sound on sound- nasal sound found in words like BON OMBRE Scan pages 14 and 15 for this sound. Write down the words and underline the sound.

Page 14 With a partner, translate the story on page Use cognates and the pictures to help you guess. Share your version with the class.