Normal e ment calme ment.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements

Le présent et le passé composé Present tense and perfect tense.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Inversion leçon 3.
5 Les actions réciproques Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
It takes two words to make a verb negative in French: ne and pas. Put ne before the verb and pas after it. NEGATION Jérémy ne danse pas. Tu ne joues pas.
Et les adverbes ? Many adjectives can be turned into adverbs In English, this is often done by adding –ly rare rarely In French,
Adverbes.
POINTS DE GRAMMAIRE 2. LES INDEFINIS QUELQUES: SMALL NUMBER (SOME STUDENTS PLUSIEURS: BIGGER NUMBER (SEVERAL STUDENTS CHAQUE: INDIVIDUAL IN PARTICULAR.
Most adverbs end in –ment (-ly in English)
Unité 3 Les activités Pgs
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
Negatifs To make a sentence negative in French, you surround the main verb in the sentence with the words ne and pas. I am singing. = Je chante. I am not.
L’Imparfait Ms. De Arcos. Faire Maintenant: Add the correct endings for each subject. 1.Je nage____ chaque jour. 2.Tu av___ dix-huit ans. 3.Il pren___.
Les adjectifs Personnalité. Sympa(thique)/Aimable.
Activité en classe le septembre Quelle heure est-il? Write the times shown and then tell the time using a complete sentence starting with Il est…
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Les Adverbes Français 1 très mal toujours mal très bien bien rarement
Les adverbes. modify a verb. They often describe how, when or where an action takes place. ex. Most adverbs in French end with –ment. (ly)
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
French 1: Unit 2 review Qu’est-ce que tu aimes?. To ask about like and dislike (P.41) A- Like: Tu aimes étudier?... ? Oui, j’aime étudier... Qu’est-ce.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Mercredi, 17 avril Je ne fais pas de judo L’objectif Say what sports you don’t do.
I can describe myself and others
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
La Comparaison des Adverbes
Indefinite articles & plural of nouns
Le Superlatif des Adverbes
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
La Pratique (bellringer)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
L’Enfant noir, by the Guinean writer Camara Laye is often considered the first masterpiece of francophone African literature.
Les Adjectifs Grammaire: pg. 23.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Improve your quality of language!
Lesson I can compare my childhood to someone else’s childhood.
I can describe myself and others
Être/Adjective Slides Quiz
Bonjour!.
Sonneur 9/3 What do you like to do in your spare time?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Français I – Leçon 6A Structures
-ER verbs.
Qui est-ce?.
Etre verb and adjective agreement
Making a sentence negative
Le passé composé.
La famille ER conjugaison
SWBAT discuss their preferences. ____ roman ____ frites ____ école
Connaissez-vous la France?
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Forming Questions.
Unité 2 – Frères et soeurs!
Objectifs: to talk about pets
A cent cinq cents deux mille
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les négatifs et l’interrogation
How to ask questions and express negations review
Adjective Agreement.
Unit 5: Le temps libre French 1 class.
Cahier d’activité Espace 3 P P Savoir et connaître
Comparatives and Superlatives Adjectives and Adverbs
Travail de cloche Translate into French: They buy Mr. Clean and we clean the bathroom.
Combien d’animaux as-tu?
Transcription de la présentation:

normal e ment calme ment

Put the adjective in the feminine form. actif lent naturel rare

Add –ment to the adjective. active lente naturelle rare

Make the adjective into an adverb. actif rare naturel simple lent rapide premier facile deuxième attentive ponctuel sérieux

Je danse. Normalement, je danse. Je danse élégamment.

Je parle. Naturellement, je parle. Je parle lentement.

Je mange. Premièrement, je mange. Je mange rapidement.

Add TWO adverbs to each sentence activement naturellement lentement premièrement ponctuellement rarement simplement rapidement facilement attentivement sérieusement je mange une baguette vous parlez français nous voyageons à Paris tu danses elle joue au foot ils parlent

Form an adverb using the following adjectives and then write a sentence. naturel simple lent rapide deuxième facile rare attentive