Comment sont-ils??.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

Les Adjectives - OPPOSITES!! -. grand(e) VS. petit(e)
To ask about people A singular person
Les Professions Les métiers
VIRTUAL FLASHCARDS You can use your right and left arrow keys to advance and reverse through these slides!
Tu es Comment? le mardi vingt-cinq septembre, 2012
This weeks objective. We will be able to describe members of our family. Success Criteria You MUST be able to say if you have a brother or sister. You.
La description.
Français I – Leçon 3B Vocabulaire Comment sont-ils?
Warm up As many people are dying in three countries affected with EBOLA in Africa, what can this country do to protect itself against this deadly disease.
Bonjour, c’est vendredi!
*What is an adjective? *Do we use different adjectives to describe males and females in English?
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Les Yeux Masculine Feminine Bleue(s) Bleu(s) Noire(s) Noir(s) Verte(s)
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
French 1B: Possessive adjectives et la famille
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
Parlons de nos week-ends. Objectifs Students will be able to construct a conversation between two friends using new vocabulary. Students will be able.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Français I – Leçon 3B Vocabulaire Comment sont-ils?
Les adjectifs irréguliers Unité 3, Leçon 3A.1 actif (actifs) – masc. active (actives) – fem.
ADJECTIVES. JE SUIS… Blond Roux Blonde Rousse JE SUIS… Brun Fort Brune Forte.
Jeudi 8 mars 2007 Objectif: To be able to describe where we live. Mot-clé: près de.
Les Adjectifs! Irreguliers.
Les adjectifs In French, adjectives agree in gender (masculine/feminine) and in number (singular/plural) with the nouns or pronouns they modify. masculine.
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Français I – Leçon 3B Vocabulaire
4.1.1 Je peux parler des professions.
Il/Elle est comment? What is he/she like?.
Objectif: to ask about and describe people
Objectif: To be able to say what your parents do as a living
Francais II (revision A)
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
20 Professions.
Je veux une nouvelle amie!
Combien d’adjectifs possessifs?
Le Verbe Être Français 1.
Les Professions.
Page 108: Composition Notebook
L.O. To be able to talk about a film in target language.
French writing assessment task
Les Salutations Learning Goal: Students will be able to greet people in French.
Idiomatic Expressions:
Les Descriptions Françaises
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Quelle est la profession?
LES NOMBRES FRANÇAIS Learning Goal:
Les professions et les métiers
By the end of today’s lesson you will be able to:
Etre verb and adjective agreement
Les Questions pour te décrire
Leçon 3B Comment sont-ils?.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Unit 3B – Les Adjectifs.
Révision : Conjuguez les verbes en futur simple et en conditionnel.   MARCHER (I)
Description (3) le travail de Miró
Français I – Leçon 3B Vocabulaire
Les Matières et Les Opinions
L’École Objective: By the end of the lesson you will be able to describe your school.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Les adjectifs.
Regular adjective agreement
How do you say I like and I don’t like in French???
Lundi le 25 novembre Comment je me vois L’objectif Describe yourself.
6B Vocab. Anglais Masc. Fem.
S1 French – bonjour!! Objective: to describe yourself and other people
Français 2, 13 février 2017 Ouvrez vos livres à la page 116. Faites le 1. How do crazy people find their way in the forest? Ennuyeux/ennuyeuse – annoying.
Les mêtchièrs Lé mêtchi… Lé travas….
Combien d’animaux as-tu?
Transcription de la présentation:

Comment sont-ils??

Objective: Students will be able to describe people and their occupations.

Actif/ active x

antipathique

courageux/ courageuse

cruel/ cruelle

doux/douce

ennuyeux/ ennuyeuse

étranger/étrangère

faible/ débile

favori/ favorite

fou/ folle

généreux/ généreuse

génial/ géniale

gentil (le)

lent/ lente

méchant/ méchante

modeste

penible `

prêt/ prête

sportif/ sportive

un(e) architecte

un(e) artiste

un(e) athlète

un(e) avocat(e)

un(e) dentiste

un homme/ une femme d’affaires

un ingénieur

un(e) journaliste

un médecin/ un docteur