TOPIC 4 Writing Reports / Comment rédiger des rapports

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

OBJECTIF: Arrondir un grand nombre. Objective: Round-Off numbers.

Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
La Bibliothèque The Library Lucile Deslignères, Librarian.
La Bibliothèque Lucile Deslignères, Bibliothécaire.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
Quelle est la date aujourd’hui ?
Talking about yourself
Starter in rough: match up 1. démodé 2. à la mode 3. cher 4. bon marché 5. des vêtements de marque 6. un mannequin 7. un défilé de mode 8. il faut 9.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
PUBLIER OU PERIR. Journal of the International AIDS Society Différents Thèmes 1.Le journal de lInternational AIDS Society (JIAS) 2.Rèdaction.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
La Bibliothèque The Library Lucile Deslignères, Librarian Oxford University Language Centre.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Electronic Portfolio/ Portfolio électronique QPAT
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
PRESENTATION POUR LES ELEVES ET PARENTS DE LA CLASSE DE SECONDE
DELF Le 12 au 15 avril POURQUOI DELF? Official French language diplomas (DELF-DALF) - Why take the DELF and the DALF ? The Diplôme dEtudes en Langue.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
L'article de recherche scientifique en anglais
SEG 3601 Élaboration de cas d'utilisation avec UCEd
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Français 2, 24 Janvier 2011 Ouvrez vos livres à page 117. Faites #6. What is Draculas favorite snack? Lémission – program, show. Ces émissions pour les.
IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | | |
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Objectifs: To be able to discuss the consequences of low standards of personal hygiene and medical care All: will be able to explain the reasons for.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
JE dois écrire une légende??? MAIS COMMENT??? QUOI???
La pratique factuelle Années 90 un concept médical visant à optimiser les décisions cliniques face aux soins des patients Aujourdhui un concept évolutif,
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
GCSE COURSEWORK French. GCSE Coursework 25% of overall marks/grade 25% of overall marks/grade 3 pieces submitted to exam board 3 pieces submitted to exam.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
TOPIC 9 Presentations Les Présentations
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
+ Back To School Night Madame Murray. + Introduction of Teacher Parent/Teacher Communication Academic requirements and Grading Parent involvement Upcoming.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
En ville WALT: SAY WHAT THERE IS AND IS NOT IN MY TOWN
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
WILF: to be able to use the past tense in order to describe what leisure activities you have done in the past. Use of two tenses will get you a grade D.
Leçon 25.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Essai
Vendredi le 2 Mars Districts
BUSINESS TEMPLATE ADD YOUR TITLE HERE Catalog Part 01 /YOUR TITLE Part 02 /YOUR TITLE Part 04 /YOUR TITLE Part 03 /YOUR TITLE.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Transcription de la présentation:

TOPIC 4 Writing Reports / Comment rédiger des rapports CSI2911 / SEG2911 / ELG2911 Professional Practice Pratique professionnelle TOPIC 4 Writing Reports / Comment rédiger des rapports

Process for writing an essay / Procédé pour la rédaction d'un essai (1) Choose a topic / Choisissez un sujet Research background material to read and cite / Faire des recherches pour trouver du matériel à lire et à citer Discussed later discuté plus tard EECS2911 - Lethbridge

Process for writing an essay / Procédé pour la rédaction d'un essai (2) Sketch an outline following the template presented later / Préparer un plan en suivant le modèle présenté plus tard Write a draft / Rédiger une ébauche de votre rapport EECS2911 - Lethbridge

Process for writing an essay / Procédé pour la rédaction d'un essai (3) Wait a while / Attendez un peu Re-reading after a delay helps you find more possible improvements / Re-lecture après un délai vous aide à trouver des améliorations possibles Consider getting help from the Academic Writing Help Centre / Le Centre d’aide à la rédaction des travaux universitaires Re-read your work and improve it, over and over again / Relisez votre travail et l'améliorer, encore et encore Submit following the instructions / Soumettre suivant les instructions EECS2911 - Lethbridge

Research sources: Websites / Sources de recherche : Sites Web Use / Utilisez Google or/ou Bing Minimize reliance on search results of the following types / Minimiser le recours aux résultats de la recherche des types suivants Wikipedia It is ‘tertiary’ literature / littérature tertiaire Discussion groups, personal opinions / Les groupes de discussion, des opinions personnelles Advertising / publicité EECS2911 - Lethbridge

Research Sources: Scientific Literature / Sources de recherche: Littérature scientifique IEEE Xplore http://ieeexplore.ieee.org/Xplore/dynhome.jsp ACM Digital library and giude to literature http://portal.acm.org/portal.cfm Springerlink Access to Springer journals and Lecture Notes in Computer Science http://www.springerlink.com/home/main.mpx Google Scholar http://scholar.google.ca/ Science Direct http://www.sciencedirect.com/ EECS2911 - Lethbridge

Accessing scientific literature / Accès à la littérature scientifique To download many papers, you need to be on the campus network Pour télécharger de nombreux documents, vous avez besoin d'être sur le réseau du campus EECS2911 - Lethbridge

Report template / modèle de rapport Submit in Microsoft Word / Soumettre en format Microsoft Word Copy the following file / Copiez le fichier suivant http://www.site.uottawa.ca/~tcl/eecs2911/coursenotes/familyname-stnum-2911-asgn.docx Edit, keeping the format / Modifier, en gardant le format I will demonstrate in class / Je vais le démontrer en classe. Based on the ACM template at: http://www.acm.org/publications/word_style/word-style-toc/ I have simplified the template for this course. EECS2911 - Lethbridge

Checklist: Required elements / Liste de contrôle: éléments obligatoires Have you included all required elements in the right format? / Avez-vous inclus tous les éléments nécessaires au bon format ? Title / Titre Name, student number / Nom, numéro d’étudiant Summary paragraph / Paragraphe de sommaire Introduction, body, conclusions, references / Introduction, corps, conclusions, références EECS2911 - Lethbridge

Checklist: Referencing sources Do you have at least one good reference for assignment 1, and five references for both the larger essays Do the references follow the correct format? For the larger essays, have you cited at least one scientific paper or book? Do all references correspond to citations, and all quotations or borrowed ideas have references? Is all verbatim copied text in “quotes”? Does quoted text constitute no more than 10% of your paper? Is the rest of borrowed material paraphrased? EECS2911 - Lethbridge

Liste de contrôle: Références aux sources Avez-vous au moins une bonne référence pour le devoir1, et cinq références pour les deux essais Est-ce que les références suivent le bon format ? Pour les essais, avez-vous cité au moins un article scientifique ou un livre ? Est-ce que toutes les références correspond aux citations ? Est-ce que toutes les idées et les citations sont référencés ? Avez-vous utilisé « guillemets » pour tout le texte copié ? pas plus de 10% de votre essai Est le reste du matériel emprunté paraphrasé ? EECS2911 - Lethbridge

Checklist: Good quality writing / Liste de contrôle: l'écriture de bonne qualité Language / Langage Correct grammar and spelling / Grammaire et orthographe Not repetitive / Non répétitif Easy to understand / Facile à comprendre Discussion of issues and alternatives / Discussion des enjeux et les alternatives Raise an issue, mention alternatives, then explain why you would choose one alternative / Soulever une question, mentionner des alternatives, puis expliquer pourquoi vous choisissez une alternative EECS2911 - Lethbridge

Reference on writing good papers http://people.csail.mit.edu/mernst/advice/write-technical-paper.html EECS2911 - Lethbridge