WHAT ARE YOU LIKE ? = PERSONALITY.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu es comment? What are you like?.
Advertisements

Translate these French sentences. Traduisez ces phrases francaises.
Sortez les devoirs-writing and 4 grammar pages 1. write some of these on the board. Go over grammar pages Quiz last 15 minutes of class!!
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
Le comparatif Le comparatif sert.... à comparer.
Fun French Language Club
Passer du nivau A1 (fin de 6è) au niveau B1 (3è – 2nde) en expression orale et écrite : A1 : « Je vois un chien sur l'image. Il est petit et brun. » A2.
CULTURES in BOXES n°1 France - Turkey An e-twinning project.
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
Les pronoms des objets indirects
Saying ‘my’ in French.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Le Superlatif des Adjectifs
Comment dit on…en anglais?
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Question 2 Foundation Writing. This slide requires very good knowledge of the present tense! BUT … You could get full marks if you do the correct revision.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
La condition physique et les sentiments
LES ADJECTIFS: FORMES ET POSITION
Class objectives: Students will learn to systematically correct their most common/recurring mistakes, often caused by their literal translation of English,
Limpératif des Verbes Réfléchis. Regardez et étudiez ces exemples: Context: Vous parlez à votre petit frère. Réveille-toi! Réveillez-vous! Réveillons-nous!
Electronic Portfolio/ Portfolio électronique QPAT
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Tu es Comment? le mardi vingt-cinq septembre, 2012
Chapitre 1 Structure.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Faites ceci: Sortez les devoirs..
To compare school in France and in English
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
Talking about the things you do
Objectif To be able to understand words that describe a person
1 Take your road map 2 Read it again
Les verbes comme acheter
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Français 2, 24 Janvier 2011 Ouvrez vos livres à page 117. Faites #6. What is Draculas favorite snack? Lémission – program, show. Ces émissions pour les.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Quelle est ta matière préférée?
With the Angry Family When, when, when? - Days of the Week.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
PHRASES FRANCAISE POSITION MOTS DES UNES DANS. POSITION DES MOTS DANS UNE PHRASE FRANCAISE.
Exercice #14 1. I like science class because it is interesting.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
The Perfect Tense with Etre
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
Key words for today: je suis Je ne suis pas beau/belle branché(e)
Chapitre 2. Laccorde des noms, adjectifs, et verbes As you have already learned, in French, articles must agree with the nouns that they modify both in.
La prononciation française
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons in detail as to why you.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
Comment allez-vous? Comment êtes-vous? English speakers often confuse the two expressions that have very different meanings in French.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Error correction: Part 2 Deuxième partie: la correction d’erreurs.
Les auxiliaires modaux
Whenever you want to move along in this presentation, press the space bar. You can « go back » by pressing the « page-up key ». Clear ? Then start !
Essential Question: How do you know which adjective and ending to use in a French sentence? Warm up.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Vocabulaire Progressif Unités 3 Cartes “flash”. qualités qualities.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Comparing....
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Jeudi 25 Octobre Français PreAP/AP
Describe my personality
Transcription de la présentation:

WHAT ARE YOU LIKE ? = PERSONALITY

ARE YOU … ? optimistic good-tempered talkative quiet fun to be with a happy person good-tempered ( sociable and outgoing ) talkative quiet fun to be with (= funny ) self-confident http://www.elllo.org/yeartwo/april17th/tim_tired.htm http://www.elllo.org/yeartwo/april10th/suzie_mad.htm

Your turn now ... ARE YOU … ?

Let's check ! ARE YOU … ? optimistic good-tempered ( sociable and a happy person good-tempered ( sociable and out-going ) quiet talkative fun to be with (= funny ) Let's check ! self-confident

ARE YOU … ill-tempered generous selfish a sad person pessimistic bad-tempered selfish ARE YOU … a sad person pessimistic aggressive

Your turn now ... ARE YOU …

Let's check ! ARE YOU … ill-tempered generous selfish a sad person bad-tempered selfish ARE YOU … a sad person Let's check ! pessimistic aggressive

ARE YOU … obstinate proud (a show-off) a worrier cool stubborn anxious

Your turn now ... ARE YOU …

Let's check ! ARE YOU … cool anxious obstinate proud (a show-off) a worrier Let's check ! stubborn anxious cool

ARE YOU ...? sporty and athletic clever artistic and imaginative intelligent musical

Your turn now ... ARE YOU ...?

Let's check ! sporty and athletic artistic and imaginative clever musical intelligent

3 2 1 rude lazy strict polite hard-working 4 cool and friendly 6 5 Thank you ! Goodbye ! 1 rude lazy strict polite hard-working 4 cool and friendly 6 5

3 2 Thank you ! Goodbye ! 1 4 your turn now ! 6 5

Let's check ! 3 2 1 polite rude cool and friendly 4 hard-working Thank you ! Goodbye ! 1 polite rude cool and friendly 4 Let's check ! hard-working strict lazy 5 6

Les 5 diapositives qui suivent permettent de faire un ‘Let’s recap.’de façon ludique. ( On peut aussi envisager de supprimer les effets d’ouverture portant sur les mots et ne travailler que sur le son … = copier/coller le son à partir des diapos précédentes - ou encore coupler mots écrits et sons) Les élèves ont un document à remplir, avec pour tâche un classement au fur et à mesure que les mots apparaissent, en positive / negative … (+ selon le niveau de la classe , les antonymes à retrouver chaque fois que cela est possible) Essayer de maintenir un rythme assez soutenu, tout en donnant le temps aux élèves d’écrire (en profiter pour leur conseiller d’écrire en utilisant des abréviations et de travailler avec un crayon à papier, en prévision de la correction) Ce travail peut aussi être donné en homework … (?)

optimistic hard-working cool happy aggressive cool and friendly

always depressed self-confident a sad person rude impolite often angry always depressed and unhappy self-confident a sad person rude impolite fun to be with (funny) lazy

tidy impatient messy jealous patient

talkative quiet clumsy anxious worried (a worrier) handy

ill-tempered bored (fed up with …) good-tempered shy accident-prone and kind shy accident-prone obstinate (stubborn) generous selfish

optimistic sad, pessimistic cool and friendly hard-working lazy polite often angry hard-working lazy polite rude (impolite) self-confident aggressive happy unhappy/ depressed tidy messy patient impatient good-tempered interested bad-tempered bored positive negative Diapo de correction – photocopie du doc vierge à donner aux élèves / word : Les élèves doivent avec les diapos précédentes classer les adjectifs en POSITIVE or NEGATIVE.

handy clumsy accident- prone sociable, outgoing shy sporty a couch potato cool anxious (worried) quiet talkative generous selfish interested bored fun to be with obstinate (stubborn) jealous positive negative Suite correction

What are you like ? I think I am … Now, write down these words in your copy-books ! What are you like ? I think I am … What’s your best friend like ? I think he /she’s … optimistic ( an optimist ) a happy person good-tempered sociable, outgoing talkative self-confident fun to be with generous cool … pessimistic (a pessimist) a sad person ill-tempered shy quiet anxious (a worrier) aggressive selfish stubborn (obstinate) proud (a show-off) … A apprendre … !

Les 5 diapos suivantes (let’s check des 1ères diapos) = à tranférer sous word, pour doc de travail à donner aux élèves. Pendant qu’un élève vient le faire au tableau,les autres peuvent réfléchir sur ce doc. avant la diapo ‘Let’s check’. L’élève qui est au tableau fait une erreur = un autre élève intervient ‘I don’t agree with him/her / I think he/she’s wrong’ et vient à son tour au tableau. Possibilité de jeu : Le but étant de rester au tableau le + longtemps possible, marquer des points et … perdre sa place si on fait une erreur … Points bonus à l’élève qui a tenu le + longtemps possible.

Your turn now ... ARE YOU … ?

Your turn now ... ARE YOU …

Your turn now ... ARE YOU …

Your turn now ...

3 2 Thank you ! Goodbye ! 1 4 your turn now ! 6 5