Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Advertisements

Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
Passé Composé (être ou avoir. . .)
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Le passé composé With « avoir ».
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Objectif: Writing about the places in our town
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Comment as-tu fêté ton dernier anniversaire?
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Jai voyagé en avion Je suis restée dans un hôtel Lannée dernière jai passé mes vacances Je suis allée à la plage Jai beaucoup aimé mes vacances Parce que.
Qu’est-ce que tu as fait en ville le weekend dernier?????
Le weekend dernier en famille To be able to use the past tense to talk about what you, we and il or she has done.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Jeopardy $100 RulesAvoirEtreIrregular Full sentence Translation $200 $300 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
C’était comment? LO: to be able to say what you did during a visit. To be able to give a simple opinion in the past tense.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Past tense Start je suis allé au stade. j’ai acheté un jean I went to the stadium.
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Avec AVOIR. Most verbs use avoir to form the past tense!!!!
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
How is it conjugated in the present tense?
Le week-end dernier! Last weekend!. Objectifs: To understand how to form the past tense To learn some past tense phrases To use the past tense to describe.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Le Passé Composé How to make the past tense in French…
l/o: Improving Speaking Answers
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Le passé composé Form the perfect tense with regular AVOIR verbs Form the Perfect Tense with regular & irregular AVOIR verbs Form the perfect Tense with.
A:B: D:C:. A:B: D:C: 1. J’ai joué au foot. What does it mean? I will play soccer I play soccer We played soccer I played soccer.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
En classevendredi 5 juin 2015 Starter Today we are looking at some verbs that follow a different pattern in the passé composé. Look and see if you can.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Miss Gidon. Aujourd’hui je mange un sandwitch mais hier j’ai mangé une salade. Il est 3pm et je joue au football mais à 9am j’ai joué au tennis.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Passé Composé with Etre Il est allé au parc. Elle est revenue au chateau. Ils sont allés à la campagne. Elle est partie.
Les endroits I can talk about places.
 C’est à toi 1! – Unité 6 - En voyage. Tâche  Context: You cousin had an amazing vacation. He visited the South of France. He is telling you what he.
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
Transcription de la présentation:

Je suis allé(e)

Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je suis Jai Je suis Jai

Je suis becomes nous sommes + s 1.Nous sommes allés à la piscine. 2.Nous sommes allés chez Claire. 3.Nous sommes allés au cinéma. 4.Nous sommes allés en ville. 5.Nous sommes allés au parc. 6.Nous sommes allés à la pêche. 7.Nous sommes allés au collège.

How do we say this? Au restaurant Au bowling Chez mes grands-parents Au centre de loisirs À la plage

Paired speaking 1.Où es-tu allé en famille ce weekend? Nous sommes allés … 2.Quas tu fait en famille? Nous avons… Can you link your answers using et To achieve level 5 you will need to give 4 or 4 activities. Think about the linking words you will use.

Peer assessment Now mark your partner. Did they achieve level 5? What targets could you suggest? 1.Not to confuse past tense with nous sommes and nous avons. 2.To use more linking words. 3.To add more information. Perhaps opinions.