Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Nous allons …….. Décrire les phrases longues
Advertisements

Nous allons.. préparer un texte (pour écrire ou parler)
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Le Passé Composé The Perfect Tense.
Le Passé Composé The Perfect Tense. If you are talking about what has happened and it is finished, you use the perfect tense le Passé Composé
Les problèmes en vacances
Mes projets pour les vacances Higher pg130. Pour commencer: Spot the future tense. Je voyage en avion Je resterai dans un hôtel Jai mangé une pizza Jy.
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Can I talk about my next holiday?
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
Year 8 WALT: To talk about future plan WILF: To use the future tense level 5!!!
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
J’espère + verb = I hope to….
Which of the little paragraphs on your sheet say:
What are the tenses you already know in French ?
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Comment as-tu fêté ton dernier anniversaire?
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Match-up the numbers to the letters
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
To be able to talk about past holidays.
Jai voyagé en avion Je suis restée dans un hôtel Lannée dernière jai passé mes vacances Je suis allée à la plage Jai beaucoup aimé mes vacances Parce que.
Lannée prochaine Obj: To be able to give a detailed description about your holidays next year.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Past Tense 01/11/2011 Mademoiselle Morgan 1 Lesson Objectives To recap how to form the past tense: using verbs which take ‘avoir’. using verbs which take.
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le passé composé Review en short.
Mes Vacances : Révision
Le futur simple ai ai ons ons as as ez ez a a ont ont.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Any answer can be C+ if you always think PROF
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
The Conditional Tense (a) ~ used to say what would happen if something else occurred (b) ~ also used to talk about intentions or ambitions.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
Le futur simple Le futur proche Le passé composé Le présent simple
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
Il y a 17 exemples Lisez le paragraphe suivant et soulignez des exemples du futur (future proche et le “vrai” futur) Read the following paragraph and underline.
Le passé composé Form the perfect tense with regular AVOIR verbs Form the Perfect Tense with regular & irregular AVOIR verbs Form the perfect Tense with.
A:B: D:C:. A:B: D:C: 1. J’ai joué au foot. What does it mean? I will play soccer I play soccer We played soccer I played soccer.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
How many colors can you remember? Write them down in your books.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Jeudi 18 juin Objective Talking about a holiday using long sentences.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Learning objective: To understand how to create the past tense in French “Le Passé Composé”
Transcription de la présentation:

Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans

Pour commencer: How many past tense sentences can you create? Aller Manger Rester Écouter Regarder Jouer Faire voyager Je suis allé(e)/nous sommes allés… Jai/ nous avons mangé Je suis resté(e)/nous sommes restés… Jai/nous avons écouté Jai/nous avons joué Jai/nous avons fait Jai/nous avons voyagé

Lann ée prochaine… Next year Find out how to change these in your books Aller Manger Rester Écouter Regarder Jouer Faire voyager

Lann ée prochaine… Next year Jirai/Nous irons en… Je mangerai/nous mangerons… Je resterai/nous mangerons… J écouterai/nous écouterons.. Je regarderai/ nous regarderons… Je jouerai/nous jouerons.. Je ferai/nous ferons… Je voyagerai/nous voyagerons… Aller Manger Rester Écouter Regarder Jouer Faire voyager

Pair challenge Closed books How much future tense can you remember?

Pour quoi tu voudras aller en France? Je voudrais aller en France parce que jaime la nourriture. Je voudrais visiter la Tour Eiffel Je voudrais y aller car il fait beau. Je voudrais y aller car il y a des montagnes et jaime faire du ski. Je voudrais y aller parce que jaime faire du shopping.

Comment sera? How will it be? Je pense que ce sera fantastique. Jespère que ce sera super! Ce sera très amusant!

Resources on FROG MFL KS4 French shared Edexcel active teach