Que faisais-tu vacances? To be able to distinguish between perfect and imperfect tense.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Je suis allé(e) au / à la…. Je suis resté(e) & Cétait Le but: In this lesson you will be learning how to say where you stayed on your holiday. Also we.
Object Pronouns in Passé Composé
Ladjectif tout. The adjective tout (le) agrees in gender and number with the noun it introduces. SingularPlural Masculine tout (le) tout le groupe tous.
Nous allons .. Travailler avec un texte plus long au passé comprendre
COURSEWORK Am I Fit and Healthy ?. CONTENT Discuss previous and present eating habits. Discuss previous and present exercise habits. Discuss previous.
Limparfait (The Imperfect Tense) What is the Imperfect Tense ? The imperfect tense is used to talk about ongoing or habitual actions which happened in.
Le passé composé (the ‘perfect’ tense).
You need to prepare a speaking presentation on school and future plans. You will be marked on your pronunciation, fluency, accuracy, how much you say and.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Les Traductions Français 3. Faites une liste de temps verbaux de cette année.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
Les problèmes en vacances
Mes projets pour les vacances Higher pg130. Pour commencer: Spot the future tense. Je voyage en avion Je resterai dans un hôtel Jai mangé une pizza Jy.
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Kirsty et Shannay 9F1 FCSE Leisure. PRESENT Jaime la danse. Nous dansons et écoutons de la musique. Cest super.
Lhébergement L/O: To be able to talk about where you stayed on holiday & give an opinion of the accommodation STARTER: Rearrange the words to make sentences.
Le négatif et le Passé Composé I did not do my homework I have never been to the cinema The ne and the pas/jamais go round the auxiliary verb Look at.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Les loisirs(part 1) WALT: to talk about leisure activities and express whether you like them or not WILF: Grade E - leisure activities, opinions and justifying.
Hobbies Mes Loisirs Hobbies By Lois et Helen 9f1 Français.
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.
FCSE Français Leisure Khadijah 9F1. Le weekend past Le weekend dernier je suis allée au cinema avec ma copine. Après le cinema on a mangé au fast food.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Will be able to prepare and simulate a simple conversation and write a short review including adjectives and opinions. Will be able to prepare and simulate.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
By Michaela and Robyn. Hier je suis allée aux magasins et jai acheter de nouveaux vêtements. Aussi jai regardé « The Face ». Cétait super !
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
L'Imparfait Une leçon par Mme Gareau.
Où habites-tu et Tu es de quelle nationalité?
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
EXT: can you translate them too?
Welcome to a French lesson Bonjour classe Can you tell me using a verb what have you done yesterday, this morning or before you came to this class?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les Objectifs: To be able to discuss the consequences of low standards of personal hygiene and medical care All: will be able to explain the reasons for.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Les passe-temps: Places in town : en ville Regarde et reponds: Quest-ce que cest?
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
Qu’est-ce que c’est? La Formation… Verbes en –er
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Comment as-tu fêté ton dernier anniversaire?
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Que faisais-tu en vacances? To be able to recognise how to use the perfect and imperfect tenses.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Quand jétais petit(e) To be able to use the imperfect tense to talk about the way you used to be and the things you used to do.
Mes derniers vacances OBJ: To be able to use a writing frame to create a story.
Lannée prochaine Obj: To be able to give a detailed description about your holidays next year.
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
The Perfect Tense with Etre
La prononciation française
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Français 9 th May 2007 Learning objectives  To make reference to what WAS happening  Remember how to say “It was”  To make reference to the imperfect.
WILF: to be able to use the past tense in order to describe what leisure activities you have done in the past. Use of two tenses will get you a grade D.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
La semaine dernière Revisit the perfect tense to say what you have done. By the end of the session, each of you will be able to say and write at least.
Leçon 25.
La nourriture.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Utilisez la liste d’hier, mettez les verbes correctes dans les blancs 1.J’ai _____ une bouteille de limonade 2.Tu as ______ “The Hunger Games”? 3.On a.
Transcription de la présentation:

Que faisais-tu vacances? To be able to distinguish between perfect and imperfect tense.

Pour commencer: perfect or imperfect? Jallais à la plage. Je suis allé(e) à la piscine. Jai fait de la natation. Je faisais des courses. Je bronzais. Jai mangé un sandwich au jambon. Imp Perf Imp Perf

Group acitivity You have 10 minutes to write a paragraph using perfect and imperfect tense. GO!!!

Can you include…? A mixture of 2 tenses (2 points) A connective or adverb (1 point each) Use nous instead of Je ( 5 bonus points) Give an opinion (1 point) Justify your opinion (2 points)

Now complete your paragraph from last lesson Le premier jour…Tous les jours…