Les Pubs You are going to view 3 ads! The humour in the first two is based on misunderstanding! Can you find the words that have 2 meanings. What are the.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

What am I going to do today? Learn to ask the way to eight places in French and understand directions. Learn why certain words are pronounced in a particular.
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
The Near Future (one of two future tenses in french)
Voilà mon sac à dos Il est tout noir et gros Ce nest pas vraiment beau Et ça pèse trop.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
avoir = to have être = to be
À quelle heure il se lève?
Dialogue pour les élèves de Cavell. Karine Grand Maison
Making excuses Les Objectifs: Revise how to ask someone on a date
Share A Confidence J’ai un petit problèm. I’ve got a little problem.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Pour commencer: Be ready to give these sentences orally.
Quest-ce que vous pensez? Your thoughts about classes.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Téléphone à.
Chapter 2 Lesson 1 Color Code: Subjects-blue Verbs-red Question Words-green.
Les histoires mardi huit mars, 2011
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Unité 2 A Français 1.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Le futur: l’usage Francais III.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Direct and indirect object pronouns
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
Magali Pauzié
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Rôle-plays… …en français!!!! (youpi!).
2 pt 3 pt 4 pt 5pt 1 pt 2 pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt 2pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2 pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt Verbs: Past and Present Reflexive.
Let’s play battleship!.
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
Invitations Role Play E.Morel.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
Français 2, 2 septembre 2012 Dessinez le vocabulaire, page 51. What's the difference between a teacher and a train? Drôle – funny. Tu en fais une drôle.
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
Les Mots Interrogatifs
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Bientôt, tu vas aller vivre une expérience unique à l’étranger.
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
How to give details about what you are going to do.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Unité 2 Révision La vie courante.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Sharing confidences and consoling others; asking for and giving advice.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
What am I going to do today? Learn to ask the way to eight places in French and understand directions. Learn why certain words are pronounced in a particular.
French 1, Chapter 5 Section 1
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
JOURNAL 18/9/14 – Déssine Draw and label a meal. At least 6 things. (you can use your vocab sheet)
Nous allons.... Réviser le verbe aller (to go)
We all ready know two French verbs. What are they?
Décidez si la phrase est logique ou pas logique:
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
«Titanium» David Guetta avec Sia. 65. jeudi le 18 février Le but: I can order food at a café. Donnez en français: I like to play video games, but I prefer.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Transcription de la présentation:

Les Pubs You are going to view 3 ads! The humour in the first two is based on misunderstanding! Can you find the words that have 2 meanings. What are the ads about!

Pub 1

Préparation Bête 1. Stupid ; 2. Beast to scratch (someone’s back); Cherchez dans le dictionnaire Bête 1. Stupid ; 2. Beast to scratch (someone’s back); (a game card) Gratter: Tete de cochon: 1. Literally pig’s head; 2. stubborn Un dé: a dice Oie > Jeu de l’oie Ça remplume: give/ put feathers back; 2. Provides money

Jeu a Gratter Pourquoi? Des dés Andre  Dédé Tête de cochon = têtu (stubborn) Gratter To scratch

Le jeu de l’oie , ca remplume bien! Mais je t’explique, Patrice! C’est le jeu de l’oie! Mais un jeu de l’oie à gratter! Tu joues avec des dés. Y’a du suspense! Mais pourquoi j’irais gratter Dédé, pourquoi? Et qui c’est Dédé? Bah! Fallait le dire tout de suite! Il est où ce Dédé! Dé-dé! Mais pas Dédé, DES DéS, DES DéS Comme au jeu de l’oie.Tu grattes des dés! Oh mais c’est pas vrai! Mais pour le suspense! Le jeu de l’oie , ca remplume bien! Y’a 100.000Francs à gagner! Tête de cochon! Il est bête!

Have you managed to find out how to play it? What kind of game is it? Have you managed to find out how to play it?

Pub 2 - Réa 1. Regarder la pub 2. Que se passe-t-il? Qui sont les personnages? 3. C’est une pub pour quelle produit?

2. Regarder encore la pub. Quels mots de vocabulaire pouvez-vous reconnaitre?

= to go through the orange light Double-Sens les oranges le policier Passer à l’orange = to go through the orange light avoir des pépins To have pips To be in trouble être pressé To be in a hurry To squeeze (juice)

Derniere Pub La dernière “pub” que vous allez voir est très facile Info C’est peut-être un peu fort pour toi, mon petit gars!

Explications What does the little one want? Does the big one agree? What happens to the little one? What is the solution to its problem? Where does he go and why?

C’est peut-être un peu fort pour toi, mon petit gars! Vocab C’est peut-être un peu fort pour toi, mon petit gars! Se réchauffer Une aisselle

Le Dialogue Bonjour Bonjour Tu me donnes un kiss-cool, s’il vous plait? C’est peut-être un peu fort pour toi, mon petit gars! Ben j’ai l’habitude! Tiens! Merci. Arrrggh! Je te l’avais dis! Je peux me rechauffer sous ton aisselle! Bon allez viens!