Quelle heure est-il?: 1:00 7:20 6:30 7:45 3:50 1.Il est une heure.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:

Ma journée à l’école.
Il est sept heures et demie Il est sept heures et quart Il est huit heures moins le quart Il est neuf heures et demie Il est dix heures et quart.
Quelle heure est-il?.
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Ma journée.
L’heure et les minutes.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
Quelle heure est-il?.
Reading an analog clock
À quelle heure il se lève?
Vous avez l’heure? French 1441 Chapître 4 leçon 2.
Quelle heure est-il? 9:00.
L’heure Quelle heure est-il?.
______________________
Dessine et parle Example:
L’heure Telling time.
Une journée au collège.
Il est quelle heure?.
eux deux yeuxpeux ennuyeux …er réviser jouerparler aller.
Quelle heure est-il? Copyright 2011 –

Match-up the numbers to the letters
Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Say when you do different activities Ecrivez la date.
Vous avez lheure? French 1441 Chapître 4 leçon 2.
trois heures du matin Il est midi du soir
______________________ Quelle heure est-il?
Telling Time in French Foreign Language House LLC Images by Clipart.com Copyright 2011.
Le Bellringeur COLONNE I COLONNE II A. cinq M. 9 B. quarante N. 20
Il est quelle heure?.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Exploratory Languages II
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Starter: Where will you find these clocks?
1 AU SECOURS UNITÉ 18 AIM to learn how to ask, understand and tell the time.
WALT: how to talk about your timetable
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
To ask/tell time Quelle heure est-il? Il est … heures. A quelle heure est…? Ex A quelle heure est le concert? * Le concert est à huit heures. What time.
Expressions interrogatives Quand? et À quelle heure? Esti elle presentati ons.
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
Activité en classe le septembre Quelle heure est-il? Write the times shown and then tell the time using a complete sentence starting with Il est…
Module 3 Révisions Use the slides to go over some of the points seen in class. For best work use the ‘slide show’ mode in ‘View’. Remember you can use.
Ce matin, j’ai un cours de Maths suivi par la recré
Learning intention: to tell the time on the hour Quelle heure est-il?
  huit six Il est heures  Il est quatre heures.
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
L’heure Telling time.
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
Mercredi vingt-trois Mai Ma journée To know some key phrases to express what I do normally and I did in school yesterday (d-c) To understand the difference.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
Quelle heure est-il?. Il est une heure. Il est deux heures. Il est trois heures. Il est quatre heures. Il est cinq heures. Il est six heures.
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
Au Collège Starter Activities.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
J’arrive 2.J’écoute 3.Je parle 4.Je joue 5.Je mange 6.Je travaille a. avec mes copains b. à l’ordinateur c. à la cantine d. avec mes copains.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Français 2 unité 1 leçon A Vocabulaire. vouloir To want To want.
Ma routine Look at the slides. The words in red can be changed to make a more personalised version. For different times watch the Time Powerpoint again.Use.
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
By the end of today’s lesson you will be able to:
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
CAN YOU MATCH THEM UP? Je lève Je me lave Je me douche Je vais au collège Je m’habille Je me réveille Je prends mon.
Transcription de la présentation:

Quelle heure est-il?: 1:00 7:20 6:30 7:45 3:50 1.Il est une heure. 2. Il est sept heures vight 3. Il est six heures et demie 4. Il est huit heures moins le quart. 5. Il est trois heures moins le quart.

Learning objectives: To remember at least 4 expressions about daily routine. To listen and understand people talking about their daily routine. To be able to say what you talk about your daily routine at school using the time.

Ma journée au collège

J’arrive au collége

Je parle avec mes copains

J’écoute le professeur

Je travaille à l’ordinateur

Je mange à la cantine

Je joue avec mes copains

1 2 3 4 5 6

1 2 3 4 5 6 Je joue avec mes copains J’ecoute le prof Je mange à la cantine J’arrive au collège Je travaille à l’ordinateur Je parle avec mes copains

Comment dit-on…..? 1. I play 1. I play = je joue 2. I eat 2. I eat = je mange 3. I speak 3. I speak = je parle 4. I work 4. I work = je travaille 5. I arrive = j’arrive 5. I arrive 6. I listen = j’écoute 6. I listen

J’arrive J’écoute Je parle Je joue Je mange Je travaille a. avec mes copains b. à l’ordinateur c. à la cantine d. avec mes copains au collège le prof

1. J’arrive au collège à neuf heures et demie. 9.30 2. 12.25 ___________________ 3. 10.00 __________________

Learning objectives: To remember at least 4 expressions about daily routine. To listen and understand people talking about their daily routine. To be able to say what you talk about your daily routine at school using the time.