Textract Magali Paquot. 2 Outil d'indexation (semi-) automatique de texte.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The Microsoft ® Mouse Mischief add-in works with Microsoft ® PowerPoint ® 2010 or Microsoft ® Office PowerPoint ® Download and install the Mouse.
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Ce, Cette, Ces Ce/Cette/Ces means this, that or these. Ce is used for masculine nouns Cette is used for feminine nouns Cette is used for feminine nouns.
Réserver une table au restaurant
MFL QCA Unit 14 Je suis le musicien Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School June 2008.
QCA Unit 4 Portraits – describing people Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide.
Mercredi – le 13 décembre 1A) À quelle heure est-ce que tu prends... (prõh) 1) le petit déjeuner? (puh tee day jzhuh nay) 2) le déjeuner ? (day jzhuh nay)
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
EN. Use EN to : -Replace DE + a thing Par exemple: Je parle souvent (de mon ecole.) JEN parle souvent.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le Superlatif des Adjectifs
Exercices Recherche dinformation. Méthodo ? Connaissance des ressources Prise dindices (mots clès, type de doc, langue,...) Connaître les opérateurs /
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Faites ceci: Sortez les devoirs..
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Les Webcasts Groupe des Utilisateurs SQL Server Avril 2014 – Statistiques Incrémentales Fred Pichaut – Microsoft Senior.
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Echauffement (10 minutes) Complete the sheet in front of you as best as you can with what you brought to class today: 1.Un défi mondial 2.Une liste de.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
My4n-news TEACHER EDU Des ressources numériques en ligne pour enseigner langlais avec lactualité 28 mars 2013.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
Quand jétais petit(e) To be able to use the imperfect tense to talk about the way you used to be and the things you used to do.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Le Baromètre Zone Cours : un environnement pour la micro-évaluation de ressources pédagogiques* Jacques Raynauld Olivier Gerbé HEC Montréal, MATI Montréal.
CLS algorithm Step 1: If all instances in C are positive, then create YES node and halt. If all instances in C are negative, create a NO node and halt.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Les objets directs We use direct object in daily speech, it is just a matter of recognizing them.
We have already learnt how to say what is in your town!
Comment est-ce qu’on pose une question en français
IL EST OU C’EST?. When describing a person or a thing, French speakers use two different constructions: Il/elle est + adjective C’est + noun Example.
Les pronoms sujets je – tu – il/elle – nous – vous – ils/elles.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
Abat-jour personnalisable | Custom shade. Étape 1 | Step 1 Abat-jour personnalisable | Custom shade Créez votre propre design en ajoutant votre texte,
Les pronoms accentués Stress pronouns.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
depuis, il y a, pendant, pour
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
+ Le futur proche. + The immediate future tense Aller is also used to form the immediate future. So to talk about what you are going to do, use aller.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Les numéros à 1000 LEARNING TO COUNT TO Do you know from 1-20? The basis for counting to 1000 is knowing the numbers from 1-20 unneufdix-sept deuxdixdix-huit.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
Negative sentences Questions
Free PPT Backgrounds. Slide Master  Free Powerpoint Templates  Visit to:
Problem Solving Template Recognize Evaluate Implement Make Decision Make Decision Generate Idea Generate Idea Define Text Title Here This is a sample text,
Click to edit Master title style Click to edit Master subtitle style.
Template Provided By Genigraphics – Replace This Text With Your Title John Smith, MD 1 ; Jane Doe, PhD 2 ; Frederick Smith, MD, PhD 1,2 1.
What about discrete point skills?
le lundi 25 avril Bonjour, classe
Passé Composé Négatif.
Samples for evaluation from All Charts & Templates Packs for PowerPoint © All-PPT-Templates.comPersonal Use Only – not for distribution. All Rights Reserved.
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Year 7 French Homework Mr MWAMBA Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Combien coûte? Ça fait combien?
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
IMPORTANT JULY 31st THE START OF SEAL COATING TO LAST DAYS. LOOK FOR UPDATES AT THE GATE AND NOTICES ON CARS WHEN YOUR AREA WILL BE CLOSED.
le verbe Être au singulier
Poser des questions? U4 A p
Vouloir, Pouvoir, Être.
Work Plan Timeline Template Subtitle. Work Plan Timeline Phase 1 Phase 2 Phase 3 Phase 4 Title List of activities Bullet 1 Bullet 2 Bullet 3 Bullet 4.
Transcription de la présentation:

Textract Magali Paquot

2 Outil d'indexation (semi-) automatique de texte

3 Quelques caractéristiques Intégration et mise en parallèle du texte et de lindex Création automatique de lindex OU sur base dune liste prédéfinie de termes (authority file) Création de plusieurs index Subjects & names Options avancées Cross-références (see; see also), gestion des hiérarchies entre termes (headings et sub-headings); filtres; excluded text; co-occurrences Option de remplacement du texte Modifications mises en évidence dans le texte et lindex

4 … mais Uniquement pour le néerlandais et langlais

5 Création automatique dun index

6 Licences et prix

7 To try and see for yourself, download TExtract and use the free 30-day trial license to create the index for your publication now. If you are pleased with the result, buy a license to enable exporting the full index.downloadbuy a license

textract/

DEMO

10 Search control features profiling, see customization antonym* OR antonymy == antonym Abel &&, A. corpus OR corpora == corpus >>15 comparable learner reference spoken