L’echauffement Warm-up: What is the French word for these places? 2.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf?.
Advertisements

LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Lundi 23 février Objective: Learn places in town.
Décrire une Ville.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
Qu’est-ce qu’il y a dans ta ville?
Qu’est-ce qu’il y a dans ta ville?
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Objectif: Writing about the places in our town
2 b Parle- moi de ton village/ta ville/ta région
KS2 Yr6 French – Lesson 86 Find the difference.
Qu’est-ce qu’il y a dans ta ville?
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
UNITÉ 3: AU CAFÉ Objectives– we will be able to: order food and drinks ask and tell the time express hunger or thirst ask about prices (using numbers 1-100)
WARM UP Parlez avec un partenaire - #3 P 198. Les Directions Français 1.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Objective: To be able to say what we live near to.
Objective: To be able to say what there is/isn’t in your town. All: Say what there is in your town and remember some places in town. Most: Say what there.
Tu vas où? = où est-ce que tu vas? Je vais… à l’école Where are you going? I’m going to school.
12:15 10:10 02:00 05:50 08:45 12:30 07:55 12:40 10:45 03:20 04:05 07:30 05:25 04:35 à douze heures et quart du matin à cinq heures moins vingt-cinq de.
Bienvenue le 1 er février LES DEVOIRS: Exercice 3 à la page 114 du livre LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS - Comprenez l’heureJe peux comprendre lorsque.
Unité didactique 1º E.S.O. Français 2e Langue Étrangère En ville Prof. Dª Auxiliadora García Gandul I.E.S. Cristóbal de Monroy.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Note down as many places in Marseille as you can from the video. Are there any other words you recognise?
Au centre-ville Q- Est-ce qu’il y a un cinéma? Is there a cinema? R- Oui, il y a un cinéma. Non, il n’y a pas de cinéma. You are going to make a booklet.
Les Vacances Practice with the learning objectives and incorporate this vocabulary into your assignments whenever you can. The more you use it, the quicker.
L’école = School.
Learning Objectives You will be able to talk about:
Lisez avec ton partenaire – Faites un resumé sur les mini ardoises
Dans ma maison il y a… In my house there is…
La ville.
Une ville historique et sympa
We have already learnt how to say what is in your town!
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Foreign Language Survey
I can talk about where I do things and why.
Asking the Way LESSON OBJECTIVES
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
By the end of today’s lesson you will be able to:
3.2 I can talk about places Day 1.
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
Objectifs: To revise telling the time in French
LA VILLE City & Town Vocabulary.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
MDP JOUR 27 Tu veux aller au café? Oui merci, je veux bien.
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Dans ma ville il y a... In my town there is....
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
Que fais-tu pour garder la forme?
By the end of today’s lesson you will be able to:
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
Chapître 2 Qu’est-ce qu’il te plaît?
WALT: Describe our local area
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Où est le parc? Objectifs: Ask for + give directions
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Repetez
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Maintenant nous allons …
Describe our local area
L’echauffement Warm-up: What is the French word for these places? 1.
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
travail de cloche vendredi, le dix neuf janvier
À quelle heure est-ce que tu étudies? J'étudie à sept heures du matin
Unité 4 – Ma ville Où j’habite.
Transcription de la présentation:

L’echauffement Warm-up: What is the French word for these places? 2. mardi, le 21 mars 2017 Warm-up: What is the French word for these places? 1. 2. 3. 4. un centre commercial une bibliothèque une église un supermarché

L’ordre du jour Introduction: Unité 5 En ville mardi, le 21 mars 2017 Introduction: Unité 5 En ville Vocabulaire: Où habites-tu? Les objectifs: -We will be able to talk about places in the city -We will describe what we have in our city

Qu’est-ce qu’il y a dans ta ville?

Il y a un musée.

Il y a un magasin.

Il y a un château.

Il y a une bibliothèque.

Il y a une église.

Il y a une cathédrale.

Il y a une plage.

Il y a un zoo.

Il y a un café.

Il y a un cinéma.

Il y a un monument historique.

Qu’est-ce qu’il y a dans ta ville? Il y a…: there is… Un marché: a market Un café: a café Un musée: a museum Un zoo: a zoo Un monument historique: a historic monument Une bibliothèque: a library

Quizlet: Les endroits en ville

Qu’est-ce qu’il y a à York? J’habite à York. À York, il y a beaucoup de choses à faire. Il y a deux cinémas. J’adore aller au cinéma, parce que j’adore les films. Il y a des magasins dans le centre ville. C’est super, parce que je fais les courses le week-end. Aussi, il y a un château et des musées pour les touristes. C’est intéressant. Il y a une cathédrale qui s’appelle York Minster. J’adore la cathédrale, parce que c’est superbe! À York, il n’y a pas de plage, mais on peut faire de la natation à la piscine.

Ouvrez le livre à la page cent quatre-vingt dix-huit Faites activités 3 et 4 avec un partenaire