Mes Preferences Outcomes:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Qu’est-ce que tu étudies?
Advertisements

MES MATIERES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Write a paragraph to introduce yourself
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
____________________________
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Comment trouves-tu………?
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Tu aimes…? Using powerpoints 1-12 answer the question for each subject and give a reason e.g.” J’adore le dessin parce que c’est super!” Powerpoint 14.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
Au Collège Starter Activities.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Aimes-tu....? Learning Objective: Be able to... give opinions on animals.
Mes Matières!!!. Avant qu’on commence… J’adore…..I love J’aime…..I like Je n’aime pas…..I don’t like Je déteste…..I hate Pourquoi….?Why? Parce que…..Because.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’école = School.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Présentation pour le classe
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
identité l’heure les sujets tu aimes? et pourquoi? les verbs 1pt 1 pt
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
French One Chapter 4 Vocabulary one
Les matières scolaires
Year 4 French Revision Pack
Les matières scolaires
Use the model letter below to help write your own
Asking about preferences and responding
Possessive Adjectives
Sonneur 9/3 What do you like to do in your spare time?
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
By the end of today’s lesson you will be able to:
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Les matières scolaires
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
Quelle est la date de ton anniversaire?
Les matières scolaires subjects
I can talk about what I like and don’t like to do.
Les matières scolaires
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Nous allons.... Construire des phrases pour donner notre opinion sur les matières Mémoriser le plus de phrases possible.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Devoirs… Learning HOW:
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Qu’est-ce que tu étudies?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Quelle est ta matière préférée?
Les opinions et les justifications
How do you say I like and I don’t like in French???
Starter.
L’école = School.
Paragraph 4: Les opinions.
Unité 5 – Le collège Les matières.
My favourite subject is
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Manger et Boire Bon Appétit!.
Transcription de la présentation:

Mes Preferences Outcomes: I can state my own preferences in French. (1.12) I can justify my choices. (1.13) I can participate in a survey (1.16)

Starter: translations eeek (not as scary as they seem!) I love music, it’s cool. I like p.e, its sporty. I do not like geography, it’s difficult. I hate English because it is not interesting. I hate French because I do not like the teacher! I love art because I am creative but I do not like technology because it’s rubbish!

I love music, it’s cool = j’adore la musique, c’est cool. I like p.e, its sporty = j’aime l’E.P.S, c’est sportif I do not like geography, it’s difficult = je n’aime pas la géographie, c’est difficile I hate English, it is not interesting = je déteste l’anglais, ce n’est pas intéressant. I hate French because I do not like the teacher! = Je déteste le français parce que je n’aime pas le prof! I love art because I am creative but I do not like technology because it’s rubbish! – J’adore le dessin parce que je suis créatif/ive mais je n’aime pas la technologie parce que c’est nul!

Mes Préfèrences Objectif: favourites!

Comment dit-on ‘I prefer’? je préfère… Révision! Comment dit-on ‘I prefer’? je préfère… Comment dit-on ‘do you prefer’? tu préfères?

Tu préfères… ou…?

Tu préfères… ou…?

Tu préfères… ou…?

Tu préfères… ou…?

Tu préfères… ou…?

Tu préfères… ou…?

Tu préfères… ou…?

Tu préfères… ou…?

Sondage – ‘Tu préfères… ou..?’ BLEU (3): ask and answer the main question. E.g tu préfères Rhianna ou Rita Ora? Je préfère Rita Ora BLANC (3+): try to add in a reason why. E.g je préfère Rita Ora parce qu’elle est cool. Rouge (4): try to add in a more familiar phrase to sound more ‘French’ – here would be perfect to use ‘I don’t mind/care = ça m’est égal (pron. Sa met eh-gal) ‘ I guess I prefer’ = je suppose que je préfère… ‘err maybe’ = errr peut-être (puh-tetra) It’s too good! = c’est trop bien!

My favourite! Quel est ton sport préféré? Je préfère le rugby Quelle est ta matière préférée? Je préfère l’anglais Bleu (3): read one of these question and answers Blanc (3+): What is different about these two questions? Rouge (4): can you explain WHY?

Possessives masculine feminine plural My Mon Ma Mes Your Ton Ta Tes His/Her Son Sa Ses