Creer un Jeu- Preferences

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
KS2 Yr6 French – Lesson 80 Places in town.
Advertisements

WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Présentation Power point rules. Paris presentation 1 st slide: name, form, title Mon monument préféré You must have at least 6 other slides You must.
LEÇON 101. Écrivez vos devoirs: Continuez de préparer lexamen final. Tout de suite: Sortez vos 1.iPads 2.notes on Marie Antoinette 3.any/all of the sentences.
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 2 mai Objectifs: use aller + infinitive to tell what you are going to do in the near future; use the prepositions to/in/at.
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
WALT: how to talk about your timetable
D RAW D ESSIN. Create a scale drawing of your store layout (or the space you will use to conduct your business). Be sure to include necessary spaces such.
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
WALT: booking accommodation WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF: describing type of accommodation you want to book/giving.
Au zoo de Boise: summative assessment For this assessment, you will write a description of animals you see at the Boise Zoo. During your trip, write down.
Conjugation Are you familiar with conjugation? – To be I am You are He is We are You guys are They are.
FRANCAIS DE BASE LES COULEURS. Before we start French Checking out the blog Giving back all the work from health Handing in work that you wanted to do.
Les matières - Le collège Déscriptions de Musselburgh Grammar School.
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Vocabulaire électronique
Les expressions avec FAIRE
jeudi, le quatorze septembre
LA CLOCHETTE Répondez en français
Si vous avez les $3, donnez-les à Mme Reed.
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
Y10 exam: French writing 1 Picture task
À la mode: Un magazine des vêtements
Deux Actions au Passé dans la Même Phrase
Les Adjectifs Grammaire: pg. 23.
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
mardi, le douze septembre
En Classe (in the classroom)
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
mardi, le douze septembre
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Le verbe aller au présent
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes
By the end of today’s lesson you will be able to:
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Qui est-ce?.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Journal télévisé de 20 heures
Vendredi 1 Décembre Français II
Making Sentences Negative in French
Vocabulaire d’Unité 3, leçon 5 Activities
in French and in English
Bonjour! Je m’appelle Bob
Pour commencer…Corrige les erreurs
Ma Vie en Photos Français II.
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Quelle est ta matière préférée?
Questions Imparfait.
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Lecture Bonjour classe. Aujourd’hui c’est le mercredi 7 novembre. Dans notre classe de Français nous parlons au propos de nos préférences. Moi, je préfère.
Les Mots Intérrogatifs
Mes Preferences Outcomes:
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Français 12 fevrier 2018 Ouvrez vos livres á la page 119. Lisez “Tu te rapelles?” Faites le 4 à la page 129. What do you get when you cross a dyslexic.
Starter.
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Mardi 30 août (Madame Gildart) Français II
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Copiez l’objectif et répondez aux questions.
Transcription de la présentation:

Creer un Jeu- Preferences

Creer un jeu- Projet Vous allez créer un jeu au propos les préférences (dans votre sondage ou qui sont discute en classe. (You will create a game about your preferences- either from your surveys or that were discussed in class) Chaque espace devez un phrase en français (Each space MUST contain a sentence in french) Vous devez inclure au moins 10 Questions pour reponder (you must include at least 10 questions to answer)

Les Exemples des phrases Move back ____ spaces  Recule de ____ espaces Move forward ___ spaces  Avance de ____ espaces Miss a turn Manque un tour Return to start  Retourne au départ QUESTIONS: Quel est ton _____________ préfère? (ex: sport, matière, couleur)