L’élève sera capable de:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
1. Quel âge a ta sœur? __________________
Advertisements

masculine (at least 1 boy)
Faites ceci: Sortez les devoirs..
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
Bonjour tout le monde.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Vocabulaire Unité 1 T’es branché. Bonjour Salut.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
GREETINGS.
Les devoirs - homework Instructions:
Pour poser des questions
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
French introduction.
Learn the following structures fr un test next Monday
Grab an orange textbook
PowerPoint Jeopardy Category 1 Category 2 Category 3
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Les devoirs - homework Instructions:
Match the following greetings/goodbyes to their definition
vendredi, le vingt neuf septembre
Les Devoirs Leçon 13.
le lundi 25 avril Bonjour, classe
Foreign Language Survey
Être au pluriel Verbes: page 46.
How do I greet people in French?
Asking the Way LESSON OBJECTIVES
Les Adjectifs Possessifs:
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
CA va ? Unit 1 B Mme Jutard.
1415frey9W26fitness.
Quel age as-tu?. Quel age as-tu? Ma mère Comment s’appelle-t-elle?
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Les animaux domestiques
Bonjour! Lundi le dix-neuf septembre
LO: Learn how to have a basic conversation in a Café, ordering food and paying Put your picture cards in the correct order. un hamburger une limonade.
Salut, les copains! Chapitre 1.
Your task Design a PowerPoint to present your family – use the vocabulary we have learned in class!
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Classroom Expressions
By the end of today’s lesson you will be able to:
-La tarte tropézienne est une spéciliaté de St tropez.
Exchanging pleasantries
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
How do I greet people in French?
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
Il était une fois… L’ élève sera capable de:
JOUR 5 LE MOT DE PASSE: EN ANGLAIS S’IL VOUS PLAÎT (IN ENGLISH PLEASE)
Questions Imparfait.
Lesson 3.
1. Comment t’appelles-tu?
Vendredi 14 septembre Français I
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Poser des questions? U4 A p
Français II – mardi le 24 octobre horaire quotidien
L’ élève sera capable de:
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Oui Madame. Bonjour Madame Présent(e).
Writing 2-3 sentence descriptions for each of the four drawings
SALUTATIONS!. TO GREET SOMEONE Bonjour! Salut!
Travail de cloche Translate into French: They buy Mr. Clean and we clean the bathroom.
Transcription de la présentation:

L’élève sera capable de: -prononcer l’alphabet -dire bonjour et demander comment on est.

2. C’est mon copain. Il est algérien. 3. Ma copine est française. Devoirs Journaliers 1-12 Write each sentence and select the picture to whom the sentence refers. 1. Marie est canadienne. 2. C’est mon copain. Il est algérien. 3. Ma copine est française. 4. C’est mon camarade de classe. 5. Bonjour, mademoiselle. A. B.

L’élève sera capable de: -prononcer l’alphabet -dire bonjour et demander comment on est.

C’est ma copine. Elle est américaine. Bonjour, monsieur. Devoirs Journaliers 1-13 Write each sentence and select the picture to whom the sentence refers. C’est ma copine. Elle est américaine. Bonjour, monsieur. Il est canadien. Je te presente mon copain Pierre. A. B.

L’élève sera capable de: -prononcer l’alphabet -dire bonjour et demander comment on est.

Devoirs Journaliers 1.14 Comment t’appelles tu? -Write the question and the response you would give to the following: Comment t’appelles tu? _______________________________________ 2. Ça va? 3. Je te présente Monsieur Charpentier. ______________________________________

L’élève sera capable de: -reconnaitre les jours de la semaine

-Write the question and the response you would give to the following: Devoirs Journaliers 1-15 -Write the question and the response you would give to the following: C’est Henri, mon copain. _______________________________________ 2. Tu es américain? 3. Comment allez-vous? ______________________________________

L’élève sera capable de: -converser avec un copain

Fill in the names of the countries on the map (EN FRANCAIS). Devoirs journaliers 1-16 Fill in the names of the countries on the map (EN FRANCAIS). You may use the maps in the front of your textbook.