VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms compléments
Advertisements

French I Chapter 6-2 Extending invitations. I cant. Allons…! Lets go…!.
Vocabulaire 6.2 Français II Bon voyage ! 1.
Le pronom en. What does it do? En is a french object pronoun that is used to replace many expressions dependent on quantity En mostly refers to things.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Les Prepositions.
Mardi le 30 avril Quel sport fais-tu? Quand?
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Partie 1 1. Pouvez-vous maider? Can you help me? 2. Je nai aucune idée. I have no idea 3. Laissez-moi tranquille! Au secours! Leave me alone! ………………………………………………………….Help!
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
Soyez à la mode! 7 7 UNITÉ Quit Corinne a une idée 27 LEÇON B Le comparatif des adverbes p. 393 A Le comparatif des adjectifs p. 390 C Le superlatif des.
Reading an analog clock
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Les couleurs, les chiffres 1-31, 40, 50 et les mois de l’année
CONCOURS DE CONAISSANCE 4 Français I Mars Il ________ la géographie (to learn).
Asking a question The following words are all common question words:
and a justification for level 4
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Year 8 – Tu gardes la forme?
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Date: Titre: All students will learn how to describe a daily routine that is NOT routine PracticeLearn vocab Beat your classmates and feel superior Use.
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
En translates to some, any, of it, or of them.. Tu veux du yaourt? Non, merci, je nen veux pas.
Quelle heure est-il? What time is it?.
Quelle heure est-il? Le But: Je peux dire l’heure
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
FR1 Ch 8.1 Les Corvées. arroser les plantes (f.)
Les Sports et Loisirs Les Sports et Loisirs Talking about your sport and leisure time activities in French Jadore le football.

Français 10/24/11 Cinq minutes preparer à lorale 2-1. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte nuit. Silent.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
I. F A I R E lundi – le 10 février Quel temps fait-il aujourd’hui?
Learning objectives Learn how to cancel and re-arrange meetings
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Match-up the numbers to the letters
A Le pronom y p. 282 Note the use of the pronoun y (there) in the answers to the following questions. Tu vas souvent à la plage? Oui, j’y vais souvent.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Vocabulaire 2.3 Français II. 2 Où est ___ sil vous plaît? Where is ___, please?
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Les nombres.
Saying what you have been doing
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
Ch. 1 Vocab Pablo Tim Leah Patrick. Ch.1 Première étape 1.Ca fait longtemps… 2.Depuis… 3.Quoi de neuf? 4.Rien de spécial. 5.Cetait comment, tes vacances?
Vocabulaire 4.2 Français II.
Vocabulaire 9.3 Français I. 2 J’ai un petit problème. I’ve got a little problem.
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
Vocabulaire 7.1 Français I. 2 C’est.... This / That is.... C’est is a contraction of ce + est Use c’est with a modified singular noun: C’est mon père.

Les Chiffres Prêts?
To practice: Quantities Un, une, des, de Du, de la, de l’, de Le, la, l’, les.
Warm up Your Body has many parts; describe the function of some parts mentioned below: 1.La têtê… 2.Les yeux… 3.La bouche… 4.Le nez… 5.Les pieds… 6.Les.
Vocabulaire 6.2 Français I. Allons... ! Let’s go... !
DEVOIR is an irregular verb that means MUST, TO HAVE TO…. Je dois Tu dois Il/ elle/on doit Nous devons Vous devez Ils/ elles doivent.
Vocabulaire electronique
En Pleine Forme By: Deborah Santo.
Transcription de la présentation:

VOCABULAIRE 7.2 Français II

2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe de français !

3 Tu devrais.... You should.... more polite Tu devrais aider ta mère à faire la vaisselle après le dîner.

4 Tu ferais bien de.... You would do well to.... Tu ferais bien de bien te nourrir.

5 Tu nas quà.... All you have to do is.... n(e)... qu(e) = only

6 Pourquoi tu n(e) ___ pas ? Why dont you ___?

7 Tu as raison. Youre right.

8 Bonne idée ! Good idea!

9 Daccord. OK.

10 Je ne peux pas. I cant.

11 Non, je nai pas très envie. No, I dont feel like it.

12 Non, je préfère.... No, I prefer....

13 Pas question ! No way!

14 Je nai pas le temps. I dont have time.

15 Ce nest pas mon truc. Its not my thing.

16 Je nen peux plus ! I just cant do any more!

17 Jabandonne. I give up.

18 Je craque ! Im losing it!

19 Allez ! Come on!

20 Courage ! Hange in there!

21 Encore un effort ! One more try!

22 Tu y es presque ! Youre almost there!

23 se mettre en condition to get into shape

24 faire des abdominaux to do sit-ups

25 faire de laérobic to do aerobics

26 faire de lexercice to exercise

27 faire de la gymnastique to do gymnastics

28 faire de la musculation to lift weights

29 faire des pompes to do push-ups

30 sentraîner à ___ to train for ___

31 en You can use en to replace a phrase beginning with a form of de ( du, de la, de l, des ) that refers to an activity. Tu fais de la natation ? Non, je nen fais pas. Et toi ? Moi, jen fais souvent.

32 devoir = to have to; must; should doisdevons doisdevez doitdoivent PP=dû Tu devrais (You should) is a polite form of devoir.

33 Note culturelle (p. 195) There has been a growing interest among French teenagers in both individual and team sports.

34 Note culturelle (p. 195) Although there are no athletic teams that represent the lycées, students can join informal teams in their town or city.

35 Note culturelle (p. 195) Many students have some sort of regular athletic activity, and some belong to private sports clubs like Gymnase Club.

36 Note culturelle (p. 195) People can also take a variety of dance, martial arts, and weight-training courses at the Maison des jeunes et de la culture (MJC).

37 Tu te rappelles? (p. 196) how often (adverbs) tous les jours # fois par semaine (mois, etc.) n(e)... jamais le day of the week Remember where adverbs go!