Paragraph 4: Les opinions.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Advertisements

MES MATIERES.
Write a paragraph to introduce yourself
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Au Collège Starter Activities.
Les Matières French One Chapter 4 Vocabulary one.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Aimes-tu....? Learning Objective: Be able to... give opinions on animals.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’école = School.
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Aim: To discuss the pros and cons of TV programmes
identité l’heure les sujets tu aimes? et pourquoi? les verbs 1pt 1 pt
Aimer = to like (It’s a normal ER verb)
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
French One Chapter 4 Vocabulary one
Les matières scolaires
Year 4 French Revision Pack
Les matières scolaires
Use the model letter below to help write your own
J’habite Tu habites Il habite Elle habite On habite J’aime Tu aimes
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Français II – lundi le 12 décembre horaire quotidien
Quel genre de films aimez-vous?
-ER verbs.
Questions and answers about school
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Les matières scolaires
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
Les cours / les sujets P
Bell work Conjugate the following: vendrechanterobéir Je Tu Il/elle/on Nous Vous Ils/elles.
Tu aimes…? Nom 1. ……………………. 2. ……………………. 3. ……………………. 4. …………………….
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Le sport Ton opinion!.
La television 1617frey9W24latelevision
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Nous allons.... Construire des phrases pour donner notre opinion sur les matières Mémoriser le plus de phrases possible.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
les travaux pratiques de chimie les sciences naturelles
Qu’est-ce que tu étudies?
2. Tu as trouvé cette feuille?
Les matières scolaires
Les opinions et les justifications
Tu aimes…? Nom 1. ……………………. 2. ……………………. 3. ……………………. 4. …………………….
For breakfast Pour le petit-déjeuner.
Mes Preferences Outcomes:
How do you say I like and I don’t like in French???
Present tense likes and dislikes
Tu sais jouer du/de la…? Tu aimes …?
L’école = School.
Lundi 11 février Français II
Unité 5 – Le collège Les matières.
My favourite subject is
Translate the statements below into English
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Manger et Boire Bon Appétit!.
As-tu un animal? Objectif: to be able to say what
Transcription de la présentation:

Paragraph 4: Les opinions

Exprimons-nous! To ask for an opinion about a class: To give an opinion about a class: D’après moi, …..… parce que ...(see next slide about the parce que) In my opinion, it’s …. because … C’est difficile It’s hard/challenging C’est dur It’s hard C’est facile It’s easy C’est intéressant It’s interesting C’est fascinant It’s facinating C’est ennuyeux it’s boring C’est ok It’s ok Je trouve ça génial I think it’s awesome Ça me plaît beaucoup! I like it a lot! Comment est ton cours de (d’)……? Comment c’est ….? Ça te plaît, ….? Tu aimes la classe de/d’…?

….. parce-que… use “j’aime/j’adore/je n’aime pas/je déteste” expressions from chapter 2 and then add a verb in the infinitive Raison positive (ideas students came up with) Raison negative (ideas students came up with) Parce-que je n’aime pas lire Parce-que je n’aime pas le sport/courir/… Parce-que je n’aime pas écrire Parce-que je n’aime pas (les sciences/les maths/la musique/…) Parce-que je déteste (la biologie/les livres/les maths/…) Parce qu’il y a beaucoup (de devoirs/d’examens/de grammaire/de lectures/…) Parce-que j’aime lire Parce-que j’aime le sport/courir/… Parce-que j’aime écrire Parce-que j’aime (les sciences/les maths/la musique/…) Parce-que j’adore (la biologie/les livres/les maths/…) Parce-que j’adore le prof