Writing 2-3 sentence descriptions for each of the four drawings

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
-Put out WB Homework p 138 ex B3. -Use Smiley Face Notes on BACK of Object Pronoun Study Sheet. Letter each Smiley Face sentence on Study Sheet with A,B,C,
Advertisements

Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
1. Quel âge a ta sœur? __________________
Le Passé Composé is a verb form used to describe things that happened in the past. Note the following examples: Jai acheté un jean. Marc a choisi une.
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
and a justification for level 4
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Finger Rhyme 2 Autumn Term Module 2.
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
Le corps The body This powerpoint is on Frog for you to revise at home.
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Français Today’s Learning Objective: AT1: To listen to and understand the months in French.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
C’est une pièce de théâtre français.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
 Pour la leçon d’aujourd’hui, nous allons apprendre les parties du corps humain. (For today's lesson we will learn the parts of the human body) LES.
L e g r a n d m o n s t r e j a u n e ! Based on the book ‘Go away big green monster’
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
FRENCH WORDS WE USE IN ENGLISH.
Le Corps The Body.
Les Couleurs.
Ma chambre Today we will learn; To learn words for bedroom objects
Unité 2 – Bien dans sa peau
Read the description of Coco above.
Feelings, numbers, colours
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others
Les couleurs Y3 Autumn 2 Vocab bleu blue blanc white rouge red orange
vendredi, le vingt neuf septembre
le lundi 25 avril Bonjour, classe
French writing assessment task
Les Adjectifs Possessifs:
Making Sentences Negative in French
Etre verb and adjective agreement
Short Presentation English class HACKERS. TYPE OF HACKERS 'Black Hat' Hackers : criminals and wrongdoers. 'White Hat' Hackers : ethical hackers who.
Pablo Picasso P____ P_______
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Les Couleurs.
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Comment sont les cheveux ?
le visage les cheveux les yeux la bouche le nez
Draw the following monsters.
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Tu as les cheveux comment ?
Name parts of the body Say where it hurts!
BUSINESS TEMPLATE ADD YOUR TITLE HERE Catalog Part 01 /YOUR TITLE Part 02 /YOUR TITLE Part 04 /YOUR TITLE Part 03 /YOUR TITLE.
Les verbes réfléchis au passé composé
Les yeux et les cheveux Year 7
1. Comment t’appelles-tu?
Qui est-ce?.
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Les formes et les couleurs
L’élève sera capable de:
Français II – mardi 31 janvier horaire quotidien
Le corps WALT: Name parts of the body.
Starter.
Starter activity Can you remember all the colours in French?
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
Vendredi 1 février Français II
S1 describing people To be able to describe your personality
1. rouge bleu jaune grand 2. petite long courte ronde 3. yeux oreilles
Use inversion to form questions.
Transcription de la présentation:

Writing 2-3 sentence descriptions for each of the four drawings Les Parties du Corps le vendredi 5 février, 2016 Writing 2-3 sentence descriptions for each of the four drawings

Use the models below to guide your sentence descriptions Use your colour words and notes in your duo-tang Petit(e) Grand(e) Garçons/Males Filles/Females Cheveux Yeux + couleur Il a les cheveux ___________ Il a les yeux______________ Elle a les cheveux____________ Elle a les yeux_______________ Nez (size) Nez (couleur) Il a un _____________ nez Il a un nez _____________ Elle a un ____________ nez Elle a un nez _____________ Bouche (size) Il a une _________ bouche Il a une bouche__________ Elle a une _________ bouche Elle a une bouche__________