1 Example of a test Go 11-15 S. Onillon 2010-2011.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
BLACK VOICES.
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Le cadre européen commun de référence en langues
Comment dit on…en anglais?
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
La vie scolaire en France
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Séquence pédagogique en classe de CAP
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Français niveau a2 printemps 2014
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 2 mai Objectifs: use aller + infinitive to tell what you are going to do in the near future; use the prepositions to/in/at.
En ville WALT: SAY WHAT THERE IS AND IS NOT IN MY TOWN
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Mes activités.
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Faire maintenant! Do Now!
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Français 2, 8 septembre 2014 Ecrivez des phrases complets: Quand est- ce que vous avez les maths, l’anglais, le français, et l’histoire. Comment vous trouvez.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
WALT: To talk about the internet in French.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
CHUCKEY-DOAK FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
How to give details about what you are going to do.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Write your answer in French
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
Comparaison Culturel Tips and tricks. 1 st things 1 st Know the general instructions before the test! You will have 4 minutes to read the topic and prepare.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
 Is a poem of five lines describing yourself Line 1: MOI Line 2: Two nouns (things liked) Line 3: Three verbs or verb phrase (activities you like to.
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
-er verbs French I.
Ma Vie en Photos Français II.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Dans ma Salle de classe
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Starter.
Français 2, 7 janvier 2019 Tell me about your holiday in french. How was it? What did you do? What did you eat? Use the passé composé. E.G. C’etait interesant.
Transcription de la présentation:

1 Example of a test Go S. Onillon

2 Part 1: Listening 15 points Teacher provides context: We are going to hear about Ana; she is talking about her life in Mexico. I will read the text twice. Your task: complete the missing information in the table. Ana and José General information Things Ana/José can do Things Ana/José cant do Analoves computers no French José Moth er Fath er 7pts 6pts 2pts

3 Part 2 A seaside town15 points Here is another picture of Weymouth. Describe what you see. Write 80 words. Use: - A title - Paragraphs (two or three) - There is/ there are …. - Adjectives (a happy man)) - and colours ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________

4 Discussion Test Go Tâche 1: écouter (en prenant des notes) Vérifier si lélève a acquis certaines compétences en matière de compréhension orale: Peut comprendre qn qui parle de sa vie quotidienne de façon simple Peut comprendre qn qui décrit ce quil peut ou ne peut pas faire Peut comprendre qn qui parle de sa famille de façon élémentaire Peut comprendre un discours comprenant le vocabulaire suivant (cf GO11-15)

5 PEL II jeunes de 11 à 15ans A2.1 je peux comprendre de brèves conversations sur des sujets qui me sont familiers (école, famille, loisirs), si lon parle lentement et distinctement je peux saisir lessentiel denregistrements courts ayant traits à des choses courantes, pour autant que le débit soit lent et distinct.

6 Tâche 2: écrire Dans cette tâche, les élèves ont loccasion de montrer ce quils peuvent produire en anglais. Ils doivent décrire une image en utilisant certaines structures. Vérification des compétences suivantes : peut écrire un court texte décrivant limage dune ville en utilisant des mots simples peut utiliser there is / there are de façon appropriée. peut utiliser un certain nombre dadjectifs et nommer les couleurs de façon appropriée.

7 PEL II jeunes de 11 à 15ans A2.1 Je peux décrire des objets (par exemple un vélo) ou des lieux qui me sont familiers à laide de phrases courtes et simples.