RAPPORT et TAUX Objectif.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Objectif Trouver les facteurs dun nombre. Objective Find the factors of a number.
Fractions impropres et nombres fractionnaires
Aire d’un rectangle Mesurer et calculer.
Aire d’un triangle Calculer et comparer.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
L’accord des adjectifs
Les expressions de quantité
Moon Wall (1957) Miró Il y a une lune blue et une étoile noire. Il y a trois cercles noirs et des lignes noires. Il y a un mur fait de carrés et de rectangles.
Lire et écrire les valeurs de positions décimales Objectif.
TROUVER LES FACTEURS PREMIERS
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
Saying ‘my’ in French.
So what are Garfield and Odie saying?
Les expressions de quantité Followed by de or d. Que veut dire… Assez de Beaucoup de Combien de Plus de Moins de Trop de Tant de.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Les Adjectifs Possessifs
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
Reading an analog clock
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Chapter 3 Review Madeleine Liversidge Per 6. NOTES: Un /une (f.) = a/an De after ne…pas Des = plural Ex) Jai un crayon. Jai une calculatrice. Ex) Nous.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Les Episodes de Salade. Salade – Episode 1 1. une/la pomme 2. une/la poire 3. un/le céleri 4. un/loignon 5. une/la tomate 6. une/la pomme de terre 7.
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
Au magasin de vêtements
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Avoir - Has / haveEtre - Am / is / are Il y a - There is / There are The bedroom has…The bedroom is… In the bedroom, there is / are… The bed has a blue.
Date: Titre: All students will learn how to describe a daily routine that is NOT routine PracticeLearn vocab Beat your classmates and feel superior Use.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Intro to French The Basics By: Katie Orf.
Quelle heure est-il? What time is it?.
1. How many ingredients do you need to form the past tense? 2. Can you name them? 3. What is the correct form of avoir with je? 4. What is the correct.
Unit 2, lesson A : Objectif
La Salle de Classe Ms. De Arcos. Faire Maintenant 1. paper 2. a sheet of paper 3. notebook 4.binder 5. desk 6. chair 7. school disk 8. clock 9.poster.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
I can describe objects with adjectives.. Cest un pomme. The apple is red and a little yellow. It comes from a tree in my garden. I think that if I eat.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les adjectifs Un stylo bleu Un cahier vert Un livre gris

WALT: how to talk about your timetable
Match-up the numbers to the letters
Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Say when you do different activities Ecrivez la date.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
Qu’est-ce que tu portes? Je porte un tee-shirt rouge.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Study & revise the numbers carefully.
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Tell what part of the day it is Ecrivez la date Aujourd’hui c’est _________, le _____.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
Victoria Lake Sarah Amaya.  Le pronom «lequel» veut dire “which” en anglais.  Has to agree in gender and number with the noun it replaces.  Lequel.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
POURCENTAGE Comprendre et comparer. PERCENTS Understanding and comparing.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
Les Prepositions Feminine and masculine pronouns and verbs 8 and 9 last review.
Les Couleurs.
Les Couleurs.
Les Couleurs.
Jeu.
2 brothers: Bobby/ Sam J’ai deux frères qui s’appellent Bobby et Sam
Chassez l’intrus et dites pourquoi. Find the odd one out and say why.
Transcription de la présentation:

RAPPORT et TAUX Objectif

RATIO & RATES Objective

Problème Dans l’autobus il y a 14 garçons et 28 filles. Quel est le rapport de garçons et de filles? (N’oublie pas de simplifier le rapport.)

Problem In the bus there are 14 boys and 28 girls. What is the ratio boys-girls? (Do not forget to put it in simplest terms.)

Exploration Combien il y a de Funkeys bleu par rapport à rouges? Verts: Noirs? De bleus à verts? Blancs : rouges?

Exploration How many BLUE funkeys are there compared to red ones? Green: Black Blue to green? White: red?

Définition Un rapport est une relation entre deux quantités. Les deux nombres ont la même unité alors pas besoin d’unité. Écrire un rapport 3:2 J’ai cinq pommes rouges et 7 pommes vertes. Le rapport est 5:7 J’ai 15 crayons et 20 stylos. Le rapport est 3:4

Definition A ratio is a comparison of two numbers. Both numbers are similar so we don’t need a unit. Example. 3:2 I have 5 red and 7 green apples. The colour ratio is 5:7 I have 15 pencils and 20 pens. The ratio is 3:4

Modelage Quel est le rapport pour un groupe de hamsters dans lequel il y a 6 mâles et 8 femelles? Quel est le rapport de bonbons qu’il y a dans un pot si 30 sont à la mente et 20 sont à la cerise? J’écris les deux nombres. Je les réduis. J’écris le nouveau ratio.

Modeling What is the ratio for a group of hamsters in which thee are 6 males and 8 females? What is the ratio of candies in a jar if 30 are mint and 20 are cherry. I write both numbers. I reduce them. I write the new ratio.

En équipe Dans une équipe il y a 14 filles et 16 garçons. Quel est le rapport fille-garçons? Quel est le rapport de: 26 et 13 20 et 10 42 et 30 25 et 16 14 et 18 21 et 27 45 et 35

In teams In a team there are 14 girls and 16 boys. What is the boys-girls ratio. Write and reduce the following ratios: 26 and 13 20 and 10 42 and 30 25 and 16 14 and 18 21 and 27 45 and 35

Trouver le problème? Mon automobile peut parcourir 110 kilomètres en une heure. Quel est le rapport? Choix de réponse: 110km/h 110h/km 110h/110km 1h/km Aucunes de ces réponses!

Find the problem? My car can go 110km during one hour. What is the ratio? Choice of answer: 110km/h 110h/km 110h/110km 1h/km None of the above!

RATIO vs. TAUX Un rapport est une relation entre deux nombres. Les deux nombres ont la même unité alors pas besoin d’unité. EX. 3:4 Un taux est une relation entre deux nombres. Les deux nombres ont des UNITÉS DIFFÉRENTES alors il faut les écrire. EX. 3km/h

RATIO vs. TAUX A ratio is a comparison of two numbers. Both numbers are similar so we don’t need a unit. EX. 3:4 A rate is a comparison of two numbers. Both numbers have DIFFERENT UNITS so you must write it. EX. 3km/h

Taux unitaire On appelle un taux unitaire un taux dans lequel le deuxième terme est 1. EXEMPLES 12km/h 5$/personne 2 pop sicles/équipe

UNIT RATE A unit rate is a special rate in that the second term is 1 (although we don’t write the 1). EXAMPLES 12km/h 5$/person 2 pop sicles/team

Ensemble Écris les taux unitaires. Je mange 10 pommes en 2 heures. L’abeille visite 75 fleurs en 3 heures. Je lis 25 pages en 1 heure. Il écris 30 mots en 2 minutes.

Together Write the unit rate. I eat 10 apples in 2 hours. The bee visite 75 flowers in 3 hours. I read 25 pages in 1 hour. He wrote 30 words in 2 minutes.

Individuellement: rapports et taux Quelle est la différence entre un rapport et un taux. Réduis les rapports suivants: 6:3 8:2 18:21 42:16 50:15 Joey et Mike jouent au air hockey et alors que Mike gagne 4 parties, Joey en gagne 6. Quel est le rapport des parties gagnées. Écris le taux unitaire: 25 kilomètre parcourus en 5 heures. 30 pommes mangées par 6 personnes. 4 livres lus en une heure.

Individually: Ratios and rates What is the difference between a ratio and a rate? Reduce the following ratios: 6:3 8:2 18:21 42:16 50:15 Andrew and Connor played air hockey. Andrew won 4 and Connor won 6. What is the rate of won games. Write the unit rate: 25 km ran in 5 hours. 30 apples eaten by 6 people 4 books read in 1 hour