Possible starters: List everything you can see in the pictures Write out speech bubbles (more able)
All of you will be able to label an athlete with injury phrases (Level 2-3) All Most of you should be able to add time indicators and opinion to the phrases (Level 3-4) Most For the start of each lesson Some of you could improve the phrases by adding reasons in the past tense (Level 4-5) Some
Les parties du corps (bodyparts) La main La jambe La tête La langue Le dos Le bras Le ventre / l’estomac Le genou Le doigt Le pied Le cou L’épaule Add facial features as well once you’re done Revision or Guess the body part!
le corps les yeux les oreilles les épaules les genoux les pieds le nez la tête les yeux les oreilles les épaules Go through saying each word (use soundfile on previous slide if support needed) and ask class to repeat and point to the part of the body as you say it and they repeat it. Why do they think some words are red and some are in blue (answer masculine/feminine nouns) which ones are plural? (ones beginning with les) les genoux les pieds le nez la bouche
A B C D E 1. J’ai mal à la tête 2. J’ai mal au bras 3. J’ai mal à la cheville C 4. J’ai mal au nez 5. J’ai mal au bras D 6. J’ai mal aux dents Which picture is missing? E
5 1 6 2 3 4
A B C D E 1. J’ai fait du cyclisme 2. J’ai joué au foot 3. J’ai joué au netball C 4. J’ai joué au basket 5. J’ai fait du jogging D Which picture is missing? E
Seb Coe domage Cher Seb Coe, Je m’appelle Tom Daley et je ne peux pas venir aux Jeux Olympiques en juillet parce que je suis très malade. J’ai mal à la tête depuis cinq jours parce que j’ai fait du cyclisme et je suis tombé. Ooh lala!