French Preliminary Module c LAB 1007 Séance 1 Le 17 avril 2018
Les objectifs de la séance Course Induction: Health and safety/Class attendance/ The course syllabus/The course outcomes/Well being form/term dates Recap activity: les directions et les verbes Acheter un billet: écouter et explorer le vocabulaire Demander les horaires du train et le quai Utiliser des questions avec: quel/quelle Recap and conclusion ILP’s: your feedback
Course Induction
Class attendance Regular attendance is crucial to achieve all the course goals and reach your high expectations Poor attendance and punctuality can hinder progress and affect overall achievement, and may lead to withdrawal from course. Give 1 week notification: you need to email me or contact the centre, stating the reason. Homework sent = Positive absence frenchbeginners1@gmail.com Centre phone n. : (0208) 3844170
Les objectifs du module C At the end of the course, you should be able to: Give a short prepared talk on a topic of your choice and answer simple questions about it Listen and understand spoken passages referring to present, past or future events Distinguish present, and past or future events in written texts Write simple texts giving and seeking information (e.g. writing a letter)
Dates à retenir… Half term: 29/05 Mid-course assessment: 15/05 End of course assessment: 19/06
GROUPE A Le cake aux olives, c'est un gâteau salé. Je voudrais 2 millefeuilles et 2 croissants au beurre. J'aime la campagne parce que c'est calme et agréable.
Groupe B Je fais mes courses habituellement dans les petits commerces. Oui, il y a une banque au coin de la rue. Il y a des tartes à la crème et des tartes aux noix.
GROUPE C Oui, vous avez plusieurs pharmacies ici. Vous avez une juste à côté de la poste. Alors, pour aller à la Gare du Nord, prenez la ligne 4 direction Porte de Clignancourt. Le musée est juste à droite.
Recap activity
Activité en groupes Group activity Essayez (try) de donner la question qui correspond a vos réponses. Ecrivez vos réponses sur le papier. Vous avez 15 minutes.
Acheter un billet de train: vocabulaire
Les mots-clés A ticket Un billet A single Un aller simple A return ticket Un aller retour First class En première classe Standard class En seconde A ticket office Un guichet
Ecouter et comprendre Ecoutez Corinne et répondez à la question 1 sur votre feuille. Comparez vos réponses avec celles de votre camarade.
Activité 2 Répondez à la question 2.
Demander les horaires et le quai du train
Demander des informations Making enquiries Which platform? C’est quel quai? C’est sur quel quai? What time does the next train to Paris arrive? A quelle heure arrive le prochain train pour Paris? A quelle heure part le prochain pour Paris?
Verbe et nom Partir : verbe du 3eme groupe Je/Tu pars – Il/Elle/On part Le départ: Nom = the departure
L’adjectif interrogatif quel Quel + Nom masc. Quelle + Nom Fém.
Recap Gap filling activity
Je voudrais un aller-retour pour Paris, s’il vous plait. A quelle heure part/est le prochain train pour Paris? Le prochain train pour Paris arrive à quelle heure? C’est sur quel quai? C’est combien le billet pour Calais?
Pratiquons la langue Speaking Role play activity: You have missed your train and now you will need to ask about some information. You will be a passenger and your peer will be the ticket officer. Use the details on your flashcard Translate them into French You have 10 min http://www.online-stopwatch.com/french/
Your personal targets
What is it? a way for you to set personal targets and record achievements. It helps you to keep on track towards where you want to be in your life and your work. help you to keep a track of your progress and to help your tutor to make sure that you are learning what you have set out to and that you are getting the most out of your course.
ILP’s need to be S M A R T Measurable Achievable Specific Realistic Time Bound