French Preliminary Module c LAB 1007

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf?.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
Forming questions in French
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
LE PROGRAMME FRANÇAIS. Écouter (Aural) (Listen) Parler Oral (Speak) Lire = (Read) Écrire = Write Les Méthodes Communicatives.
Trouvez l’intrus 1.le français - l’anglais - l’espagnol - les maths 2.le sport - la physique - la biologie - la chimie 3.le dessin - le français - la musique.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Les Questions.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Combien en voulez-vous?
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
jeudi, le quatorze septembre
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
Y10 exam: French writing 1 Picture task
AP Examen Pratique commentaires
Speaking Exam Preparation
Year 7 French Homework Mme Janickyj
mardi, le douze septembre
Role Play Au magasin.
Asking the Way LESSON OBJECTIVES
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
The Future tense.
mardi, le douze septembre
By the end of today’s lesson you will be able to:
Objectifs: To revise telling the time in French
1. Comment t’appelles-tu?
Unexpected question ! In the new GCSE role plays in both the Foundation and Higher papers there will be an ‘unexpected’ question shown by a ! on the role.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Quelle est la date aujourd’hui?
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
The Perfect Tense with ‘être’
What’s the weather like?
GCSE ROLE PLAY At the café
Aujourd’hui nous allons…
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
LO – Watch the video and create the LO for today’s lesson!
À la gare.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Travail de cloche Quelle est votre station de ski préférée?
Dans ma Salle de classe
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’echauffement Warm-up:
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Warm-up: Écrivez la question qui va avec la réponse.
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Combien en voulez-vous?
J’écris à mon correspondent
French Preliminary Module C Séance 2
The Perfect Tense with ‘être’
Transcription de la présentation:

French Preliminary Module c LAB 1007 Séance 1 Le 17 avril 2018

Les objectifs de la séance Course Induction: Health and safety/Class attendance/ The course syllabus/The course outcomes/Well being form/term dates Recap activity: les directions et les verbes Acheter un billet: écouter et explorer le vocabulaire Demander les horaires du train et le quai Utiliser des questions avec: quel/quelle Recap and conclusion ILP’s: your feedback

Course Induction

Class attendance Regular attendance is crucial to achieve all the course goals and reach your high expectations Poor attendance and punctuality can hinder progress and affect overall achievement, and may lead to withdrawal from course. Give 1 week notification: you need to email me or contact the centre, stating the reason. Homework sent = Positive absence frenchbeginners1@gmail.com Centre phone n. : (0208) 3844170

Les objectifs du module C At the end of the course, you should be able to: Give a short prepared talk on a topic of your choice and answer simple questions about it Listen and understand spoken passages referring to present, past or future events Distinguish present, and past or future events in written texts Write simple texts giving and seeking information (e.g. writing a letter)

Dates à retenir… Half term: 29/05 Mid-course assessment: 15/05 End of course assessment: 19/06

GROUPE A Le cake aux olives, c'est un gâteau salé.   Je voudrais 2 millefeuilles et 2 croissants au beurre. J'aime la campagne parce que c'est calme et agréable.

Groupe B Je fais mes courses habituellement dans les petits commerces. Oui, il y a une banque au coin de la rue. Il y a des tartes à la crème et des tartes aux noix.

GROUPE C Oui, vous avez plusieurs pharmacies ici. Vous avez une juste à côté de la poste.   Alors, pour aller à la Gare du Nord, prenez la ligne 4 direction Porte de Clignancourt. Le musée est juste à droite.

Recap activity

Activité en groupes Group activity Essayez (try) de donner la question qui correspond a vos réponses. Ecrivez vos réponses sur le papier. Vous avez 15 minutes.

Acheter un billet de train: vocabulaire

Les mots-clés A ticket Un billet A single Un aller simple A return ticket Un aller retour First class En première classe Standard class En seconde A ticket office Un guichet

Ecouter et comprendre Ecoutez Corinne et répondez à la question 1 sur votre feuille. Comparez vos réponses avec celles de votre camarade.

Activité 2 Répondez à la question 2.

Demander les horaires et le quai du train

Demander des informations Making enquiries Which platform? C’est quel quai? C’est sur quel quai? What time does the next train to Paris arrive? A quelle heure arrive le prochain train pour Paris? A quelle heure part le prochain pour Paris?

Verbe et nom Partir : verbe du 3eme groupe Je/Tu pars – Il/Elle/On part Le départ: Nom = the departure

L’adjectif interrogatif quel Quel + Nom masc. Quelle + Nom Fém.

Recap Gap filling activity

Je voudrais un aller-retour pour Paris, s’il vous plait. A quelle heure part/est le prochain train pour Paris? Le prochain train pour Paris arrive à quelle heure? C’est sur quel quai? C’est combien le billet pour Calais?

Pratiquons la langue Speaking Role play activity: You have missed your train and now you will need to ask about some information. You will be a passenger and your peer will be the ticket officer. Use the details on your flashcard Translate them into French You have 10 min http://www.online-stopwatch.com/french/

Your personal targets

What is it? a way for you to set personal targets and record achievements. It helps you to keep on track towards where you want to be in your life and your work. help you to keep a track of your progress and to help your tutor to make sure that you are learning what you have set out to and that you are getting the most out of your course.

ILP’s need to be S M A R T Measurable Achievable Specific Realistic Time Bound