MFL Development Day Tessa Kiesswetter The South Wolds Academy and Sixth Form 30/08/2019.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
1 Pour? a Je voudrais la soupe. 2 Comme dessert b Jaime le poulet. 3 Comme entrée c Sil vous plaît 4 Que? d boire? 5 Comme plat principal e Je voudrais.
Advertisements

Délit D’Amel Bent.
To be or not to be ? That is the question !!! PHYLOGENESE HUMAINE.
Joyeuses Pâques un lapin un canard un oeuf de pâques une jonquille
La vie scolaire en France
Unité 2: Quest-ce que tu aimes faire? Objectives– we will be able to: Discuss what we like/dont like and what we prefer Refer to ourselves and others using.
Allez Viens III Chapitre 8 Le vocabulaire – 1er étape.
Vendredi le 8 mai Au snack-bar les objectifs… -to order drinks (les boissons) -to practise numbers To be successful you will: -learn to say ‘I would like’
LES PHRASES CONDITIONELLES ce qui est possible. Une phrase conditionnelle  shows what will happen IF something else occurs  use SI…  two part sentences.
MA JOURNÉE Ecoutez! Vrai ou Faux? 1.Normalement, je me réveille à six heures. 2.Je me lève à six heures trente. 3.Je prends une douche à sept heures. 4.Je.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Commencez Écrivez ta date d’anniversaire et faites la queue en ordre des mois de l’année. [Write your birth date in French on a card and line up according.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
C’est quand ton anniversaire?. Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information.
Écrivez en français: Objectifs Today we will work on:  Numbers  Days of the week  Exchanging simple spoken and written.
French 1: Au Café 2 9/26/2014. vendredi Le mot du jour: j’aimerais… (I would like…) L’objectif: Falcons will be able to identify certain food.
LE CONDITIONNEL. How to make the conditional tense ? -For regular er and ir verbs : take the infinitive, then add the conditional ending. -For re verbs.
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
LO: To be able to describe and comment on school uniform. STARTER: Qu’est-ce que c’est en français? 1.jurostou 2.no set élibogl 3.ej topre 4.li tufa toprer.
C’est lundi!! Le dernier lundi! Pour être prêt: 1. On the rubric for the board game, please put your group names 2. Sortez: le guide d’étude 3. Qu’est-ce.
Direct object pronouns : me, te, le, la, nous, vous, les Direct object pronouns replace a noun that is not the subject of the verb.
La conjugaison française verbes de la première conjugaison
Travaux alimentation électrique SLX8 (3852)
Métiers et Professions
Français I – mercredi le 16 novembre horaire quotidien
Les temps et les voix en français
Mots 2, Venir, Les prépositions
Quiz/composition: Lundi 20 Avril
Y10 exam: French writing 1 Picture task
Write 5 sentences about this photo – don’t just write about what you see, but imagine other details that are just outside what you can see in the photo.
Theme Two Speaking Questions
TU CONNAIS MON COUSIN PATRICK? NON, JE NE LE CONNAIS PAS …
Bienvenue.
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
Le Futur Simple et Conditionnel Présent
I can talk about where I do things and why.
Asking about preferences and responding
vendredi 21 octobre Speaking Controlled Assessment Task 2
By the end of today’s lesson you will be able to:
Theme Two Speaking Questions
Leçon A J’aimerais m’acheter un nouveau smartphone
Les expressions du restaurant
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
S3 French WRITING & talking assessment – MON COLLEGE
Le Monde Objectif: to be able to say where you live and what language you speak to be able to use the different ways of saying ‘in’
Question 1 Question 3: Basics
C’est perso 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit
Annonce de la TCI – Novembre 2017
Ma Vie en Photos Français II.
Unit 2 Labo-langue Present tense, avoir and être Pronouns le, la, les
La Routine Quotidienne
Devoir Le collège To be done in RED books.
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
Chanteurs / chanteuses et styles de musique francaise contemporaine
Pratiquons! Les Prépositions
Travail de cloche mercredi, le seize mai
EN VILLE TO RECOGNISE BUILDINGS IN THE TOWN
For breakfast Pour le petit-déjeuner.
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
Jour 7 MOT DE PASSE:Jouir de - to enjoy
La là en dans sais connais cheveux chevaux regarde regardé
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
Le bagne de la Guyane française, qui a inclus l’Île du Diable, était notoire pour le traitement brutale de ses prisonniers.
Unité 5 – Le collège Les matières.
Gagner de l’argent Part 2
Mon rêve serait d’être chirurgien.
Who…? What…? Where..? When..? Have you…? Do you…? Is there..? Are there..? A visit to Emerald Isle.
Transcription de la présentation:

MFL Development Day Tessa Kiesswetter The South Wolds Academy and Sixth Form 30/08/2019

I would prefer to work alone The chocolate bar I would prefer to work alone I would like to work That would be good/terrible/perfect for me Tessa Kiesswetter The South Wolds Academy and Sixth Form 30/08/2019

Je préférerais travailler seul(e) The chocolate bar Je préférerais travailler seul(e) J’aimerais Ce serait bien/affreux/parfait pour moi Tessa Kiesswetter The South Wolds Academy and Sixth Form 30/08/2019

Bienvenue à “La course de scarabée française” Ma ville Claude Les vacances - passé - futur Mon collège - l’uniforme - les profs L’environnement Mon emploi idéale Ton fête préféré Tessa Kiesswetter The South Wolds Academy and Sixth Form 30/08/2019

Tessa Kiesswetter The South Wolds Academy and Sixth Form 30/08/2019

Tessa Kiesswetter The South Wolds Academy and Sixth Form 30/08/2019

Tessa Kiesswetter The South Wolds Academy and Sixth Form 30/08/2019

Schatzscuhe! haben wohnen schreiben lernen Wer? machen gehen sprechen Ich kann Wo? sein kaufen trinken Er will Wie? spielen kommen schwimmen Es gibt Wie viel? Tessa Kiesswetter The South Wolds Academy and Sixth Form 30/08/2019