Catherine Cheater yr 4 lesson 15 (without an IWB).

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
Advertisements

How to play Divide class into 2 teams Teams take in turns to pick a number, read the word aloud & identify the word class and decide if they want to keep.
Les animaux.
Français Les animaux (4).
Dans mon placard… This book was made by a mixed y3/4 class after doing term 2 Catherine Cheater Y4 work. The class had learnt some masculine and feminine.
Before you start: Open PowerPoint Click Tools Click Options
QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3d – a class poem) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
QCA Unit 16 – Scène de Plage Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008 Writing frames.
QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3a – extended sentences) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
Before you start: If prompted (or if there is a security warning at the top of the screen) you must click enable macros which will make this powerpoint.
QCA Unit 16 – Scène de Plage Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008 Warm – up revision of colours.
Christina porte : un tee-shirt vert un pull rose une jupe bleue
QCA Unit 4 Portraits – describing people Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide.
Conversations vocab chp8.1
Les Couleurs.
Mots de vocabulaire 1ère année
Les couleurs.
Quelles couleurs sont dans ma ville?
Comparaisons ,Métaphores et Expressions
1. une baleine 2. une panthère 3. une souris 4. une perruche
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
UN VERBE! What is a verb? AVOIR = TO HAVE Jai = I have Tu as = you have Il/elle a = he/she/ has.
OBJECTIF Qu’est-ce qu’on va faire?
Mon monstre Il a les cheveux violets et frisés. Il a une tête bleue.
Quel couleur?.
Language Term 2 1 Language Support Year 5 Term 3.
What gender is this word?
Ours Brun, Ours Brun.
Chapter 5 Lesson 8 Essential Questions: How do you say to sleep, to go out, and to leave? How do you use them correctly in a sentence?
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Dans ma ville il y a une gare et une gare routière
Tech competency 12 Margaret Hawkins.
Ours Brun This is based on “Ours Brun” by Eric Carle, though has been altered.

Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
La Comparaison Avec Les Adjectifs
QCA Unit 4 Portraits Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide (view in normal mode)
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of objects in French...
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Synthèse soustractive
De quelle couleur est...? Talking about the colour of clothes in French...
Lis bien la phrase et cherche la bonne image!
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
1 Language Term 2 Adverbs of place Dans le salon Dans le poirier Dans la cuisine Dans la piscine Dans le garage.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Mlle Abraham Français 1 Période 2
Colors are adjectives J’aime le tee-shirt violet. J’aime le violet.
X. Students look for the colored affiches which are the pictures below. They are distributed somewhere in the classroom, taped to a wall, etc. At each.
Portraits des monstres.
Notes les avril Le conditionnel (The Conditional) À Paris, on parlerait français avec tout le monde. In Paris, we would speak French with everybody.
Adding Adjectives- Colours.  Noir/e  Gris/e  Bleu.
Les enfants de la classe
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Les animaux Qu’est-ce que c’est? Un chien Un chat.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
Aujourd’hui est jeudi le 26,2009 OBJECTIVE (S) Students will be able to identify the name of animals. Students Will be able to make a description of their.
As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.
Voici les habitants du Château. Monsieur Noir Il est propriétaire.
Checking knowledge of gender, possessive adjectives and adjectival agreement Pupils have to choose which sentence boxes are grammatically correct. A cannon.
Les couleurs et les animaux
Be able to use colours as adjectives with pets.
Chaperons bleus gris Chaperons verts Chaperons rouges jaunes CHAPERONS
Voici les habitants du Château
Nous allons apprendre…
Les couleurs.
Les couleurs
Les couleurs Bleu Rouge Vert Blanc Orange.
Transcription de la présentation:

Catherine Cheater yr 4 lesson 15 (without an IWB)

Troubleshooting Check security settings are medium (recommended) or low (not recommended) – you can change these if necessary under tools, then options Make you click enable macros if asked

il y a un petit avion bleu, une petite un grand éléphant rouge, abeille jaune et une grande araignée verte. Dans le sac,

Dans mon placard il y a un lion jaune. un petit chien bleu. une petite abeille.un avion

Dans ma chambre il y a un lion jaune. un petit chien bleu. un monstre terrible.un éléphant.

Chez moi il y a une baleine bleue. un petit chien bleu. mon nou-nours. cinq elephants rouges.

danser

X O X O X O X X O O