© Boardworks Ltd 2005 1 of 21. © Boardworks Ltd 2005 2 of 21 Comme dhabitude Part 4 Sois sage! The imperative Une lettre Asking for help Reading harder.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Les verbes –ER Et Le partitif
How to Answer Questions using Pronoms Compléments
Les pronoms compléments
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

French 1, Semester 1 concepts to know by
Objective To recognise the phonemes oi ou u in words and to be able to pronounce them accurately To learn about the pronunciation of the ends of words.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Talking about yourself
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
“Aller” is a very important verb.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Les Adjectifs Possessifs
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
French Negative Adverbs French 2 – Term 2-1 I can.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
PARTIE A: PREFERENCES.
Reading an analog clock
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Asking a question The following words are all common question words:
Table des matières: Appartement à louer! Ma chambre
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Une journée In this unit you will learn:
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
regarder écouter dormir jouer sortir finir
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Direct Object Pronouns Background information (What you should already know) Subject or Personal Pronouns: Je--I Tuinformal you Ilhe or it Elleshe or it.
Talking about the things you do
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Question words.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Chez moi! In this unit you will learn:
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
La prononciation française
EN VACANCES EN VACANCES.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
1 of 17 © Boardworks Ltd 2006 Direct object pronouns This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Transcription de la présentation:

© Boardworks Ltd of 21

© Boardworks Ltd of 21 Comme dhabitude Part 4 Sois sage! The imperative Une lettre Asking for help Reading harder texts More dictionary skills Table des matières

© Boardworks Ltd of 21 Trouve les paires! 1Fais la vaisselle! 2Fais tes devoirs! 3Ferme ton livre! 4Lave la voiture! 5Ne téléphone pas à tes amis! 6Ne regarde pas la télé! 7Mange des fruits! 8Ne rentre pas après dix heures! D B H G A E C F Sois sage! 1 AB C D E F G H

© Boardworks Ltd of 21 Sois sage! 2

© Boardworks Ltd of 21 GRAMMAR If you want to tell somebody to do something in French, you need to use a form called the imperative. As well as in the last exercise, you have already met the imperative in these classroom instructions: Ecoute! Regarde! Ferme ton cahier! If you are talking to one other person who is the same age or younger, you use the tu form of the imperative, just as you would use the tu form of the verb when talking to them. The imperative 1

© Boardworks Ltd of 21 GRAMMAR With regular –er verbs the tu form always ends in –es. E.g Tu manges une pomme. You are eating an apple. To make the imperative, and turn the sentence into a command, simply take off the tu from the beginning, and the –s from the ending. E.g. Mange une pomme!Eat an apple! This works with other –er verbs that are irregular too. E.g. Tu vas à lécole. You are going to school. Va à lécole!Go to school! The imperative 2

© Boardworks Ltd of 21 GRAMMAR With other verbs, there is no need to take off the –s, so they are even easier. Tu fais la vaisselle.You are doing the washing-up. Fais la vaisselle!Do the washing-up! If you are talking to more than one person, or to an adult, then you need to make the vous form of the verb into an imperative. This is simple, whatever kind of verb you are using! Just take off the vous from the beginning. E.g.Vous prenez la deuxième rue à gauche. You are taking the second road on the left. Prenez la deuxième rue à gauche. Take the second road on the left. The imperative 3

© Boardworks Ltd of 21 GRAMMAR If you want to tell someone not to do something, all you need to do is make the imperative negative. This is quite easy. Just put ne and pas on either side of the verb. Dont forget to change ne to n before a vowel or silent h. Change the following imperatives to the negative form. Make sure you know what they all mean. Which are in the tu form, and which are in the vous form? 1 Fermez la porte! 2 Lave la voiture! 3 Faites la lessive! 4 Donne à manger au chat! 5 Fais ton lit! Ne fermez pas la porte! Ne lave pas ta voiture! Ne faites pas la lessive! Ne donne pas à manger au chat! Ne fais pas ton lit! The imperative 4

© Boardworks Ltd of 21 Trouve les verbes! 1_______ la vaisselle! 2_______ tes devoirs! 3_______ la porte! 4_______ la voiture! 5Ne __________ pas à tes amis! 6Ne __________ pas la télé! 7_______ une banane! 8Ne __________ pas après dix heures! Fais Ferme Lave téléphone regarde Mange rentre laver…..téléphoner…..rentrer fermer…..faire x 2 regarder…..manger Sois sage! 3

© Boardworks Ltd of 21 Madame Garrigue laisse un message pour sa fille, Elise. Corrige les phrases! 1Elise doit manger le chat. 2Elle doit téléphoner à sa grandmère. 3Elle doit aller au supermarché. 4Elle doit faire la lessive. 5Elle doit ranger la salle de bains. 6Elle doit regarder la télévision. Elise, je reviens vers 22h30 ce soir. Sil te plaît: Donne à manger au chat. Téléphone à Tante Marie pour lui remercier. Achète du pain à la boulangerie. Prépare le dîner pour ton frère et toi. Range ta chambre. Fais tes devoirs! 1Elise doit donner à manger au chat. 2Elle doit téléphoner à sa tante. 3Elle doit aller à la boulangerie. 4Elle doit faire la cuisine. 5Elle doit ranger sa chambre. 6Elle doit faire ses devoirs. Sois sage! 4

© Boardworks Ltd of 21 Une lettre 1

© Boardworks Ltd of 21 Activités: 1Relis la lettre de Ben. Dessine une image de sa famille et écris une description pour laccompagner. 2Dessine un plan de lappartement de Ben. 3Imagine que tu es Ben. Quelles sont les autres choses que tu aimes / naimes pas? Une lettre 2

© Boardworks Ltd of 21 Une lettre 3

© Boardworks Ltd of 21 Nom: Nicholas Smith Anniversaire: 22 / 6 Domicile: Londres Maison: 4 chambres, jardin Famille: 1 frère, 1 sœur (John– 3 ans, Julie– 5 ans) Animaux: 1 chat - Poppy Parents: Sue – travaille dans un magasin, Pete – travaille dans une banque Adore: jouer au basket, regarder la télé Aime: les serpents Naime pas: les devoirs Déteste: Julie, sa sœur! Une lettre 4 Ecris la réponse de Nicholas en français. Voici quelques détails pour taider, si tu veux:

© Boardworks Ltd of 21 Une lettre 5

© Boardworks Ltd of 21 GRAMMAR Sometimes you will have problems understanding what someone is saying to you in French. Here are a few phrases that might help! Can you match them with the English? 1.Je ne comprends pas. 2.Pouvez-vous répéter ça? 3.Pouvez-vous parler plus lentement? 4.Quest-ce que ça veut dire en anglais? 5.Comment dire computer en français? 6.Ça sécrit comment? A)Can you speak more slowly? B)How do you spell that? C)I dont understand. D)What does that mean in English? E)Can you repeat that? F)How do you say computer in French? 1 = C 2 = E 3 = A 4 = D 5 = F 6 = B Asking for help

© Boardworks Ltd of 21 GRAMMAR Sometimes you will have to read something which seems to be full of words you dont understand. Here are some tips for dealing with harder texts. 2) Dont panic! There is no need to understand every single word! 4) Scan the text for words you do know, and for words which are similar in English. This might give you an idea of what it is about. You could underline these words to make them stand out. 5) Try to decide which words are key words, i.e. those which are most important in the text. If you dont understand them, use a dictionary to help you, but dont get carried away – just concentrate on the words which seem most important. 3) What kind of a text is it? Where is it from? Who is it written for? This might help your understanding. 1) If you have to answer any questions on the text, always read these first so that you know what to look out for. Reading harder texts 1

© Boardworks Ltd of 21 GRAMMAR Here is a difficult passage from the Internet. Using some of the strategies you have just learnt, can you get the gist of the text? La première Coupe a été organisée sur le continent Américain en Uruguay en La cérémonie d'ouverture s'est déroulée dans le stade "l'Estadio Centenario" le 18 juillet Quinze jours plus tard, la finale est jouée dans un stade plein à craquer et l'Uruguay remporte la première Coupe de l'histoire du football. 1930: Coupe du monde: Uruguay LES STATS: Nombre total de buts: 70 sur 18 matchs (soit 3.88 buts par match) 1er But en Coupe du monde: (le 13 juillet) Lucien Laurent pour la France contre le Mexique). But le plus rapide: (le 14 juillet) Constantin Stanciu, 1ère minute pour la Roumanie contre le Pérou. Meilleur buteur: Guillermo Stabile (Argentine, 8 buts) 1ère expulsion en Coupe du monde: Mario De Las Cas (le 14 juillet, Pérou-Roumanie). Reading harder texts 2

© Boardworks Ltd of 21 GRAMMAR Here is another. What can you learn this time? Eurovision: un peu dhistoire pays se présentent au premier Concours Eurovision de la chanson. Chaque participant peut interpréter 2 chansons dans la langue de son choix. Seule restriction: La performance ne doit pas dépasser 3 minutes et demi Le gagnant est désigné par un jury (composé de 2 représentants par pays) qui attribue des points de La Suède gagne avec « Waterloo » et ABBA devient et restera le groupe le plus populaire du Grand Prix de l'Eurovision Le nombre des pays participants passe à 23. l'Irlande gagne: c'est la 7ème victoire d'un même pays dans l´histoire du Grand Prix de l´Eurovision. Reading harder texts 3

© Boardworks Ltd of 21 GRAMMAR You have already learnt a bit about effective dictionary use. Another useful dictionary skill is the ability to look words up fast! This usually depends on how well you know the order of the letters in the alphabet. Heres a way of practising: 1Choose ten unknown French words from the dictionary that all start with the same letter. Write them down, taking care not to put them in alphabetical order. 2Now time your partner. How long does it take him or her to look up all ten words and note the meaning of each? 3Swap over. Now you look up your partners ten words. Can you do it any faster? More dictionary skills

© Boardworks Ltd of 21 Before you go on to the next chapter, complete this activity: Choose one of the following web pages: Using a dictionary and any images or familiar vocabulary on the page, see if you can work out what the page is advertising or giving information about. Then write a short paragraph explaining what information you were able to glean from the page. Which key words helped you to work out what the text was about? Cultural activities