Unité 5 – Le collège Les règles.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
objectifs Présenter un petit dialogue. Refuser des invitations.
Advertisements

Objectives By the end of the lesson, you will be able to: Talk about the rules in your school. To be able to use Il ne faut pas/Il est interdit de confidently.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Aim: learn rules and regulations
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Les Questions.
On va rechercher de bonnes vacances!
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Theme Three Speaking Questions
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
Point de départ You are familiar with the class of French verbs whose infinitives end in -er. The infinitives of a second class of French verbs end.
(= for (how long) / since (when?)
Point de départ The verb avoir (to have) is used frequently. You will have to memorize each of its present tense forms because they are irregular.
les bonnes résolutions
Le verbe « AVOIR » To Have.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Subjunctive when form ©NicoleRichelle. subjunctive when form ©NicoleRichelle.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Creating Questions in French
Notes le 20 avril FAIRE (to make, to do) je fais nous faisons
French One Chapter 4 Vocabulary one
Les pronoms COI C’était l’idée du chat. Je te le jure.
Venir de.
L’impératif ( = command forms)
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Les questions et les mots interrogatifs
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
Verbs followed by à, de or nothing
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Mène-tu une vie saine? Partie 1
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Etre en train de.
Les actions réciproques au passé
Français - couleurs - pays - drapeaux
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Respectez les consignes!
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les Couleurs.
Vouloir, Pouvoir, Être.
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Mon précieux Soprano.
Point de départ You are familiar with the class of French verbs whose infinitives end in -er. The infinitives of a second class of French verbs end.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
The Perfect Tense with ‘avoir’
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Le Passé Composé Using negatives.
The Perfect Tense with ‘être’
© by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.4A.1-1 Point de départ In Leçon 1A, you saw a form of the verb aller (to go) in the expression ça.
Les verbes recevoir et devoir
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les négatifs et l’interrogation
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Les Mots Intérrogatifs
Vouloir, Pouvoir, Être.
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Unité 5 – Le collège Les matières.
The Perfect Tense with ‘être’
The Perfect Tense with ‘avoir’
Unité 5 – Le collège L’uniforme scolaire.
Near future You will use this tense whenever you wish to talk about an action which is going to take place shortly or in the near future. There are roughly.
Le passif (The passive).
Transcription de la présentation:

Unité 5 – Le collège Les règles

Les règles Les objectifs: To give opinions about school rules Date: _________ Les règles Les objectifs: To give opinions about school rules

Il faut porter un uniforme scolaire.

On doit faire ses devoirs.

On doit travailler bien en classe.

Il faut arriver à l’heure.

On doit être poli. S’il vous plaît! Merci!

Les portables sont interdits.

Il ne faut pas manger de bonbons en classe.

Il est interdit de manger du chewing-gum en classe.

Il ne faut pas écouter un walk-man à l’école.

On n’a pas le droit de fumer.

On ne doit pas courir dans le couloir.

On ne doit pas se battre avec les autres étudiants.

Les règlements Extend this activity by asking the pupils to suggest other school rules.

Les règlements Extend this activity by asking the pupils to suggest other school rules.

Grammaire – Modal verbs devoir (to have to / must) je dois tu dois il / elle / on doit nous devons vous devez ils / elles doivent When you use a modal verb in a sentence it is followed by an infinitive. Eg. Je dois porter un uniforme scolaire.  I must wear a uniform.

Grammaire (2) In French there is a variety of verbs which you can use to talk about rules: devoir (must / have to) falloir (must / have to) interdire de (to forbid) avoir le droit de (to have the right to) These structures are all followed by an infinitive.

Grammaire (3) devoir = on doit être poli falloir = il faut porter l’uniforme scolaire / il ne faut pas + inf interdire = il est interdit de fumer / les cigarettes sont interdites avoir le droit de = on n’a pas le droit de courir dans le couloir

Travaille avec un(e) partenaire! Partner A Partner B 1. fumer? X 2. bonbons en classe? √ 3. portable? 4. poli? Est-ce qu’on doit… / Est-ce qu’il faut... Est-ce qu’on a le droit de…

Pour résumer! You must be punctual because it is important. (devoir) Plenary 1: Pour résumer! You must be punctual because it is important. (devoir) You are not allowed to listen to a walkman at school because it disrupts the lesson. (avoir le droit de) You have to wear a uniform, although I find that unfair. (falloir) You are not allowed to run in the corridor because it’s dangerous. (interdire de) You must be polite, although I find that difficult. (falloir)

Pour résumer! On doit arriver à l’heure parce que c’est important. Plenary 1: Pour résumer! On doit arriver à l’heure parce que c’est important. On n’a pas le droit d’écouter un walkman à l’école car ça dérange le cours. Il faut porter l’uniforme scolaire, même si je trouve ça injuste. Il est interdit de courir dans le couloir car c’est dangereux. Il faut être poli, même si je trouve ça difficile.

À toi! Décris les règles qui existent à ton lycée! Plenary 2: À toi! Décris les règles qui existent à ton lycée! Comment trouves-tu ces règles?