A partir d’un verbe Les Verbes Irréguliers.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La Bonne Forme Les Verbes en ER. La Bonne Forme Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying complete sentences with correct verb.
Advertisements

A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
j’ai tu as il/elle a nous avons vous avez ils/elles ont
Le Passé Composé: Participes Passés Irréguliers
Present tense inversion partitives
Le Présent de l’Indicatif
LImparfai t. Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that has them demonstrate that they know.
La Bonne Forme Les Verbes Réguliers au Présent. La Bonne Forme Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying complete sentences with.
La Bonne Forme Les Verbes Réguliers au Passé Composé
Irregular Verbs. Être (to be) Je suis Tu es Il/Elle/On est Nous sommes Vous êtes Ils/Elles sont.
SAVOIR CONNAÎTRE Conjugate em!!. Conjugate them! SAVOIR je sais nous savons Tu sais vous savez Il/elle/on sait ils/elles savent.
Révision des verbes Français BI.
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
Unité 2 - Blanc La grammaire d’Unité 2.
Talking about what may or may not happen
Présent: regarder Je regarde Tu regardes Il regarde Nous regardons
Verbs! Here are some irregular verbs you have come across already: avoir être apprendre prendre faire aller comprendre vouloir Can you remember their meanings?
PC & Imparfait. PC Voir/tu As vu Entrer/elles Sont entrées Vendre/je Jai vendu Mettre/tu Tu as mis Arriver/La fille Elle est arrivée Aller/ je Je suis.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
AVOIR – to have Page 26. avoir – to have Jai = I have Tu as = you have Il a = he has Elle a = she has On a = people have, we have.

Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
VERBES AU PRESENT.
La conjugaison des verbes irréguliers La pratique orale
Learning patterns is a key to mastering the conjugating of French verbs. Conjugating in French step by step.
Helping verb: Avoir Past participle: été
Les verbes à savoir pour l’examen du premier semestre, janvier 2015
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Les verbes au présent.
Les verbes du troisième groupe
Le Futur.
Savez-vous…? Savoir vs Connaitre.
Le Présent.
Les verbes du troisième groupe
1 Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielle: - What are the two French verbs which mean « to know »? - What.
Negatifs To make a sentence negative in French, you surround the main verb in the sentence with the words ne and pas. I am singing. = Je chante. I am not.
French Verbs! GET PUMPED.
Referring to people with Stress Pronouns Emphasizing and Clarifying about whom you are talking.
Les Verbes!!!.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Verbes Conjugaisons.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Unité 3 Review. Mode d’emploi / Directions When you see a question with an asterisk (*), that means that you are expected to answer it. Type or write.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
PRESENT TENSE Regular and Irregular verbs. PRESENT TENSE : ER How to change regular “ER” verbs All regular “ER” verbs will change this way. Je parle drop.
 Je- e  Tu– es  Il- e  Nous- ons  Vous- ez  Ils- ent To conjugate a verb you add the correct ending based on the pronoun that is in front of it.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
BY CALE.  je -eparle donnevisite  tu -esparlesdonnesvisites  il -eparle donne visite  nous -onsparlonsdonnonsvisitons  vous -ez parlezdonnezvisitez.
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
VERB REVIEW FRENCH III. Parler – to speak JE PARLE TU PARLES IL PARLE NOUS PARLONS VOUS PARLEZ ILS PARLENT.
Irregular Verbs French. aller Je vais Tu vas Il va Nous allons Vous allez Ils vont.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Faites correspondre les infinitifs
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
L’amuse-bouche L’amuse-gueule Hors-d’œuvre, a nibble, small tidbit to amuse your mouth before the main meal begins, to whet your appetite. L’amuse-tête.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
aimer Présent de l’indicatif J’aime Tu aimes il aime nous aimons
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
AVOIR Quick review of the conjugation of the verb AVOIR  J’ai  tu as  Il/elle a  Nous avons  Vous avez  Ils/ells ont.
Negative sentences Questions
Le Présent de l’Indicatif
Les verbes à savoir pour l’examen de la fin de 2eme année.
L’Horaire d’Aujourdhui  Les Devoirs de la Cloche  Reviser les Devoirs  Pouvoir et Vouloir  Vocabulaire 6.1  Interro: Pouvoir, Vouloir & Voc 6.1 
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
Transcription de la présentation:

A partir d’un verbe Les Verbes Irréguliers

A partir d’un verbe Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that has them demonstrate that they know the meaning of the verb through writing sentences. Begin the activity by reviewing the verb forms that students will use in the activity. Begin each activity with a single click on each slide that will reveal the verb (infinitive) and 3 subject pronouns with question words. Students then have 40 seconds(the line on the bottom of the slide disappears to show time passing) to write three sentences that include the subject, the correct form of the verb and the additional information based on the question word(s). The next screen shows the three verb forms that students should have written so that they can check their work. The teacher should then have students share their examples with a partner or with the class.

A partir d’un verbe Révision des Verbes Irréguliers Être Aller Faire Avoir Prendre Mettre Je suis vais fais ai prends mets Tu es vas as Il/Elle/On est va fait a prend met Nous sommes allons faisons avons prenons mettons Vous êtes allez faites avez prenez mettez Ils/Elles sont vont font ont prennent mettent

A partir d’un verbe Révision des Verbes Irréguliers Vouloir Pouvoir Boire Voir Sortir Savoir Je veux peux bois vois sors sais Tu Il/Elle/On veut peut boit voit sort sait Nous voulons pouvons buvons voyons sortons savons Vous voulez pouvez buvez voyez sortez savez Ils/Elles veulent peuvent boivent voient sortent savent

Être Il…(où? avec qui?) Nous…(de quelle nationalité?) Je…(comment?) Excellent Très bien Expert Fin

Être Des exemples… Il est… Nous sommes… Je suis…

Avoir (-)Elles…(quoi?) Vous…(combien de frères?) Tu…(quel âge?) Fin Excellent Très bien Expert Fin

Avoir Des exemples… Elles n’ont pas (de)… Vous avez… Tu as…

Faire Marc…(de..quoi?) (-)Nous…(quoi) Tu…(quoi? où?) Fin Excellent Très bien Expert Fin

Faire Des exemples… Marc fait… Nous ne faisons pas… Tu fais…

Aller Je…(où? quand?) Ils…(où? avec qui?) (-)Mon frère…(où? à quelle heure?) Excellent Très bien Expert Fin

Aller Des exemples… Je vais… Ils vont… Mon frère ne va pas…

Mettre Sophie…(quoi? où?) (-)Je…(quel habit? quand?) Vous…(quoi? où? quand?) Excellent Très bien Expert Fin

Mettre Des exemples… Sophie met… Je ne mets pas… Vous mettez…

Prendre Les filles…(quoi? quand?) Jean et moi…(quoi? où?) Luc et toi…(combien de temps?) Excellent Très bien Expert Fin

Prendre Des exemples… Les filles prennent… Jean et moi prenons… Luc et toi prenez…

Vouloir (-)Nous…(manger quoi?) Tu…(aller où?) Je…(faire quoi?) Fin Excellent Très bien Expert Fin

Vouloir Des exemples… Nous ne voulons pas… Tu veux… Je veux…

Pouvoir Le prof…(faire quoi?) Elles…(faire quoi? comment?) Vous…(parler quelles langues?) Excellent Très bien Expert Fin

Pouvoir Des exemples… Le prof peut… Elles peuvent… Vous pouvez…

Boire Tu…(quoi? où?) Elle…(quoi? quand?) Nous…(quoi? avec quoi?) Fin Excellent Très bien Expert Fin

Boire Des exemples… Tu bois… Elle boit… Nous buvons…

Voir Il…(quoi? où?) Les élèves…(qui? quand?) Vous…(qui? quand?) Fin Excellent Très bien Expert Fin

Voir Des exemples… Il voit… Les élèves voient… Vous voyez…

Sortir Je…(avec qui?) Sophie…(à quelle heure?) Luc et Marc…(où? quand?) Excellent Très bien Expert Fin

Sortir Des exemples… Je sors… Sophie sort… Luc et Marc sortent…

Savoir Jean-Pierre…(quoi?) Claire et moi…(faire quoi?) Tu…(faire quoi? comment?) Excellent Très bien Expert Fin

Savoir Des exemples… Jean-Pierre sait… Claire et moi savons… Tu sais…