Lé mangi et l’baithe!    Manges-tu assez balanchi?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Advertisements

Le petit déjeuner.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Adverbs of frequency how often do you do something.
Direct and Indirect Shauna O.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Speaking Conversation Higher This activity will help you prepare for the conversation part of the speaking exam For each slide you must : 1 st click :
Les Questions.

LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Nous allons …….. Parler d’un régime sain et malsain
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
There exists more negatives than just Ne…pas
Starter Décrivez la photo
Expressions clés.
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Qu’est-ce qu’on mange au...
“Depuis”.
1415frey9W26fitness.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
Tu manges de façon saine?
Bonne cuisine bonne mine!
KEY LANGUAGE Y6 / PLS1 / BLOCK 4.
Improving Your Written Work
Qui est-ce?.
KEY LANGUAGE GRADE 6 / YEAR 1 / TERM 4.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
To talk about how often, if ever, you do certain activities
Objectifs: To revise telling the time in French
Objective: Say how you can be really unhealthy
Les expressions du restaurant
Quel temps fait-il?.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Tu aimes…? Nom 1. ……………………. 2. ……………………. 3. ……………………. 4. …………………….
Quelle est la date aujourd’hui?
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
EXCHANGING INFORMATION (4-2)
Pato et Elly font du sport aussi.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Quelle est la date aujourd’hui?
JANUARY 14 REVIEWING ORDERING FOOD.
1. Comment t’appelles-tu?
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Les yeux et les cheveux Year 7
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Lé mênage Entouor tchi qu’j’allons pâler aniet?.
J’fais du/d’la… Jé joue au / à la/ ès J’vais au / à la
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Tu aimes…? Nom 1. ……………………. 2. ……………………. 3. ……………………. 4. …………………….
Date: To talk about new technologies and how we use them
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Lé weekend tchi veint! Next weekend!.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Je regarde quelquefois la télévision.
Les pâsse-temps.
aniet et aut’fais (now and then)
Transcription de la présentation:

Lé mangi et l’baithe!    Manges-tu assez balanchi?

Rempl’ye t’n’agenda du mangi et du baithe.

Combein? Combein souvent? janmais quâsiment janmais rarement I’faut +infinitive Il est d’mêtchi dé Combein? Combein souvent? un p’tit mio dé tchiquefais dé temps en temps par bordée deux fais par s’maine un mio dé châque jour touos les jours à touos les r’pas Sorting activity. In groups, pupils should place (cutting out the words from slide 12) the foods in the right frequency boxes for a healthy diet. un tas dé tout pliein dé

Fai sèrvi l’vocabulaithe pouor commenter la pyramide. Exempl’ye: “I’faut mangi un tas d’frit et d’lêdgeûmes mais I’n’faut pon mangi trop d’viande.”

Sentence building activity

Pâle en groupe/auve un parchonnyi Tch’est qu’ch’est? Aime-tu mangi ch’na? Combein qu’i’faut en mangi? Pouortchi? Combein souvent qu’tu’en mange, té?

Pâle en groupe/auve un parchonnyi Tch’est qu’i’ y’a sus l’portrait? Aime-tu mangi ch’na? Combein souvent qu’i’faut en mangi? Pouortchi?

Pâle en groupe/auve un parchonnyi Tch’est qu’i’y’a sus l’portrait? Aime-tu mangi ch’na? Combein souvent qu’i’faut en mangi? Pouortchi?

Pâle en groupe/auve un parchonnyi Tch’est qu’i’y’a sus l’portrait? Aime-tu baithe ch’na? Combein souvent qu’i’faut en baithe? Pouortchi?

Pâle en groupe/auve un parchonnyi Tch’est qu’i’y’a sus l’portrait? Aime-tu mangi ch’na? Pouortchi? Combein souvent qu’i’faut en mangi? Pouortchi?

Pâle en groupe/auve un parchonnyi Tch’est qu’i’y’a sus l’portrait? Aime-tu mangi ch’na? Pouortchi? Combein souvent qu’i’faut en mangi? Pouortchi?

Lé nom dé 5 frits et 5 lédgeunmes? Plenary: comme tchi qu’tu dis en Jèrriais? Lé nom dé 5 frits et 5 lédgeunmes? 2 expressions you can use to give advice. Translate “one mustn’t eat fast food every day” 3 examples of a time phrase. Translate: “I don’t usually have breakfast” Translate: “How many times a week do you drink wine?” choose a colour – answer the question behind