As-tu un animal? Objectif: to be able to say what animals you like and what pets you have.
Clique sur l’image: as-tu un animal? 5 7 9 10 3 8 6 12 1 11 4 Team game: students choose an animal and must say correctly ‘j’ai un(e) ... If correct, they win 5 points.
Tu aimes les animaux? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste Je préfère Teach the above. Teach that these are followed by the plural. Teach the irregular plurals animal – animaux / cheval / chevaux.
Clique sur l’image: aimes-tu les animaux? J’aime les chats J’adore les chiens les poissons Je déteste les araignées Je n’aime pas les serpents. J’adore les cochons d’Inde. J’aime les hamsters. Je n’aime pas les oiseaux. J’aime les lapins. J’adore les chevaux. Je déteste les souris. J’adore les tortues. Team game. Students must give an opinion about the animals shown. If the phrase they give exactly matches the image, they win 10 points. If they are not entirely correct, 5 points go to the opposing team!
Model language.
Model language.
Model language.
Travaille avec unpartenaire Students practise the dialogue with a partner.
Qu’est-ce qu’ils disent? Students complete their own dialogue on the differentiated sheet. Plenary: Practise your conversation with a partner and perform it to the class.