As-tu un animal? Objectif: to be able to say what

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
controle classe de sixieme
Advertisements

Learning Objective Be able to use colours as adjectives with pets.
How to use the verb avoir Revise subject pronouns
Les animaux Un lapin Une tortue Un cochon d’inde Une araignée
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Tu as un animal? Objectif: to learn eleven animals in French.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
OBJECTIF Quest-ce quon va faire? You will be able to identify some pets You will be able to what pets you have, havent got and would like Grammar structures:
Les animaux I will learn about pets. un chat un chien.
Les Animaux Domestiques
ObjectivesContextSuccess criteria Talking about what I have and what I don’t have -Oui, j’ai un / une… -Non, je n’ai pas de… Petsall: Recognise and use.
As-tu un animal?.
Les Animaux.
As-tu un animal? mercredi le 3 décembre Objective: to be able to say what pets you have.
Les Animaux.
J’ai C’est quel animal ?/Tu as un animal chez toi ? un chien un chat
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Aujourd’hui est jeudi le 26,2009 OBJECTIVE (S) Students will be able to identify the name of animals. Students Will be able to make a description of their.
Les animaux domestiques
Aimes-tu....? Learning Objective: Be able to... give opinions on animals.
Les animaux Révision. Les animaux J’ai un oiseau.
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
LA CLOCHETTE PERSPECTIVE CHANGE PRACTICE QUIZ
Les couleurs et les animaux
WALT: Say what we have/don’t have
controle classe de sixieme
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Be able to use colours as adjectives with pets.
Tu as un animal?.
Les matières scolaires
Have students correct the sentences by re-writing them correctly without their notes. They can work in pairs. Then reveal the answers one by one, discussing.
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Asking about preferences and responding
By the end of today’s lesson you will be able to:
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Les animaux domestiques
_ _ -_ _/_ _ /_ _ _ _ _ _/_ /_ _/ _ _ _ _ _ _?
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
Quelle est la date de ton anniversaire?
I can describe singular and plural objects.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
LA FAMILLE la mère le père le frère la soeur Je suis fils/fille
Unité 2 – Je me présente Objectifs: to describe yourself and others
As-tu un animal? E.Morel.
Les animaux.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les animaux domestiques – Pets
KIM’S GAME Les animaux.
Introductory slide to see what pupils remember.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Chassez l’intrus. 1- A- blanc B- violets C- bleue 2- A- marron B- rouges C- jaunes 3- A- mon frère B- son père C- mes soeurs 4- A- ils s’appellent B- il.
Objectifs: to talk about pets
WALT: Say what we have/don’t have
Les animaux domestiques – Pets
Les opinions et les justifications
Bon appétit! Objectifs: Talking about food
Unit 2: Speaking Review.
Vouloir, Pouvoir, Être.
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Pupils should now form their own questions and work in pairs to seeking and giving opinions. Tu aimes…?
Les posters des animaux
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Manger et Boire Bon Appétit!.
Combien d’animaux as-tu?
Transcription de la présentation:

As-tu un animal? Objectif: to be able to say what animals you like and what pets you have.

Clique sur l’image: as-tu un animal? 5 7 9 10 3 8 6 12 1 11 4 Team game: students choose an animal and must say correctly ‘j’ai un(e) ... If correct, they win 5 points.

Tu aimes les animaux? J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste Je préfère Teach the above. Teach that these are followed by the plural. Teach the irregular plurals animal – animaux / cheval / chevaux.

Clique sur l’image: aimes-tu les animaux? J’aime les chats J’adore les chiens les poissons Je déteste les araignées Je n’aime pas les serpents. J’adore les cochons d’Inde. J’aime les hamsters. Je n’aime pas les oiseaux. J’aime les lapins. J’adore les chevaux. Je déteste les souris. J’adore les tortues. Team game. Students must give an opinion about the animals shown. If the phrase they give exactly matches the image, they win 10 points. If they are not entirely correct, 5 points go to the opposing team!

Model language.

Model language.

Model language.

Travaille avec unpartenaire Students practise the dialogue with a partner.

Qu’est-ce qu’ils disent? Students complete their own dialogue on the differentiated sheet. Plenary: Practise your conversation with a partner and perform it to the class.