Original concept Florence Lyons, adapted by Jeanne Gilbert 2011

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Jaime le sport Todays objectives: I can name ten sports I can say what I think of them lundi cinq mars 2007.
Advertisements

Le Sport et les Passe-temps
J’aime faire/Je sais faire/Je ne sais pas faire
Qu’est-ce que tu aimes faire?
Qu’est-ce que tu fais comme sports?
LES SPORTS.
Est-ce-que tu aimes … Oui Non jouer au cricket ?
LES SPORTS et LES PASSETEMPS/ LOISIRS.
LES SPORTS et LES PASSETEMPS/ LOISIRS.
On peut.... En classe Objectif:
Les vacances-préférences
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
les yeux la tête les oreilles le nez les épaules la bouche le bras
Leçon 25 Enquête.
Brainstorming les sports.
Qu’est-ce que tu fais comme sport?
Our, Your, Their and Si! Français 1441 Leçon 1.2-2,
J’adore ça. J’aime ça Je déteste ça!
Qu’est-ce que tu fais? What do you do?. Qu’est-ce que tu fais? What do you do?
Quand les élèves français ont les vacances ils aiment:
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Est-ce que tu joues aux sports?
Est-ce que tu joues aux sports?
Est-ce que tu joues aux sports?
Tu aimes étudier? Oui, j’aime étudier..
Qu’est-ce que tu fais comme sport?
Les Sports. le basketball le base-ball le cyclisme.
Bonjour! Bienvenue!.
Hobbies Use this powerpoint to revise saying if you like or dislike something as well as sports and pastimes.
LES SPORTS Quel sport fais-tu? Quel sport aimes-tu?
Mets les mots dans le bon ordre!
Tu aimes _______? Do you like?. Oui, j’aime __________.
Posez les questions à vos partenaires et répondez.
Qu’est-ce que tu aimes?.
Les loisirs J’adore faire du skate!.
La pyramide je j’aime j’aime regarder j’aime regarder la télévision
Qu’est-ce que tu aimes faire?
Jouer vs Faire.
Qu’est-ce que tu aimes faire?
x C'est quel sport? Le basket le skate le cyclisme la natation le golf Le hockey le VTT le ping-pong la gymnastique le.
Les Loisirs: Jouer et Faire
Devinez ce que cela signifie?
Je mange du poulet et des frites.
Le Sport et les Passe-temps
Les Matières.
Quel sport fais tu? Métro 1 Module 4 Unité 1.
LE FOOTBALL LE RUGBY LE BASKET LE BADMINTON LE GOLF.
Les sports et les jeux J’aime le/la/l’ /les … Je joue au/à la/à l’/aux …
LE FOOTBALL LE RUGBY LE BASKET LE BADMINTON LE GOLF.
LE FOOTBALL LE RUGBY LE BASKET LE BADMINTON LE GOLF.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Où habites tu? J’habite en ville..
Year 8 – Tu gardes la forme WALT: to talk about keeping fit WILF: To say how often you practise sport & to give opinions.
UNIT 3: Free time Lesson 1: Sports/games Objectif: Learn 25 new sports in French ************************************************************************
Likes, Dislikes, and Preferences
Les sports By Hollie.
Démarrez!. La cantine, c’est super! Unité 3 Avancez!
Quand j’ai du temps libre….
Le foot Le basket Le badminton Le golf Le tennis.
 Oui, beaucoup.  Moi aussi.  Moi non plus.  Moi, non.  Non, pas trop.  Moi, si.  I do.  Pas moi. Accord et désaccord (2-1)
Les activités J’aime … Je n’aime pas ….
Chapitre 5 Vocabulaire 1 Les sports et les passe-temps.
Les loisirs. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord, on va faire un jeu. Puis, on va regarder un PowerPoint. Ensuite, on va faire des compétitions.
Bonjour. Je m’appelle Marine et j’ai quinze ans
Howdenburn Primary 1+2 French Resources
Objectif: to learn 10 new sports in French
SPORTS ET LOISIRS. FAIRE Faire du judo Faire du ski.
LES SPORTS.
aimer J’aime le français!=I like french
Transcription de la présentation:

Original concept Florence Lyons, adapted by Jeanne Gilbert 2011 Tu aimes le sport? Oui… Title page- gives key question. Over-arching methodology is oral choral with adaptations for being a ppt. There are 4 possible answers using: like, dislike, love and hate… All sports are masculine to make form/grammar easier. Teachers will have to adapt to teach feminines and plurals. Original concept Florence Lyons, adapted by Jeanne Gilbert 2011

J’aime jouer au… Give key stem for answer before variations

+ = J’aime jouer au basket. INPUT: teach ‘J’aime jouer’ – students already know ‘au basket’ and are challenged to recall this

= + Je n’aime pas jouer au foot. INPUT: teach ‘Je n’aime pas jouer’ – students already know ‘au foot’ and are challenged to recall this

= + J’adore jouer au ping-pong. INPUT: teach ‘J’adore jouer’ – students already know ‘au ping-pong’ and are challenged to recall this. ‘Adore’ is a cognate.

= + Je déteste jouer au tennis. INPUT: teach ‘Je déteste jouer’ – students already know ‘au tennis’ and are challenged to recall this. ‘Déteste’ is a cognate. au tennis.

= + J’aime jouer au badminton. INPUT slides 7-10 – teach sentences first without words (listening, speaking) , then fly words in (for reading). Get students to notice decoding / correct pronunciation rules.

= + Je n’aime pas jouer au rugby.

= + J’adore jouer au hockey.

= + Je déteste jouer au cricket.

= + Tu aimes jouer au netball? Oui, j’aime jouer au netball. 1. Slides 11-20 - DISCRIMINATION: teacher asks qu, says two sentences changing the verb, rather than the noun at the end, the students say the correct one.Q is therefore correctly modelled even if there is no production expected of the qu yet. 2. Come back to these slides for PRODUCTION: THESE SLIDES CAN ALSO BE USED FOR PAIR PRACTICE. Go back to slide 1, reteach, Show slides 11 (-20) , students practise in pairs, volunteers share with class. 3. Come back to these slides for PRODUCTION / ASSESSMENT: choose 2 students, they interact with Q+A Oui, j’aime jouer au netball.

Tu aimes jouer au basket? = + Oui, j’aime jouer au basket.

= + Tu aimes jouer au foot? Non, je n’aime pas jouer au foot.

= + Tu aimes jouer au ping-pong? Oui, j’adore jouer au ping-pong.

= + Tu aimes jouer au tennis? Non, je déteste jouer au tennis.

= + Tu aimes jouer au badminton? Oui, j’aime jouer au badminton.

= + Tu aimes jouer au rugby? Non, je n’aime pas jouer au rugby.

= + Tu aimes jouer au hockey? Oui, j’adore jouer au hockey.

= + Tu aimes jouer au netball? Non, je déteste jouer au netball.

= + Tu aimes jouer au cricket? Oui, j’aime jouer au cricket.

Je pense à quelque chose. DISCRIMINATION/Guided production Students (taking turns in teams) guess what the teacher is thinking. There are 3 ‘vrai’ answers. Teams get 2 points for guessing the ‘vrai’ answer (in a complete sentence). 1 point for saying the correct sentence even if it’s ‘faux’.

1 Je pense à quelque chose autre… Guided production: Students (taking turns in teams) guess what the teacher is thinking. Teams get 2 points for guessing the answer (in a complete correct sentence).

2 Je pense à quelque chose autre… Guided production: Students (taking turns in teams) guess what the teacher is thinking. Teams get 2 points for guessing the answer (in a complete correct sentence).

3 Je pense à quelque chose autre.... Guided production: Students (taking turns in teams) guess what the teacher is thinking. Teams get 2 points for guessing the answer (in a complete correct sentence).

4 Je pense à quelque chose autre... Guided production: Students (taking turns in teams) guess what the teacher is thinking. Teams get 2 points for guessing the answer (in a complete correct sentence).

5 Je pense à quelque chose autre... Guided production: Students (taking turns in teams) guess what the teacher is thinking. Teams get 2 points for guessing the answer (in a complete correct sentence).

3 2 1 6 5 4 Production: noughts and crosses – continue to work in teams Can also be used for assessment / pair work 7 8 9