Et chez les médecins sans frontières

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
J'ai mal...!.
Advertisements

Bonjour!.
Blanc Leçon 4 Exercise de partenaires Décidez qui est A et qui est B.
Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!)
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Learning Objective To be able to understand at least 12 different body parts. To be able to say at least 8 different body parts.
Mercredi 11 mars Objective: Learn how to ask and give directions.
Le verbe “ALLER” au present
J'ai mal...!.
ContractionsContractions How the French get around.
Je vais y aller.
Ooh…j’ai mal… Chez le médecin.
À quelle heure il se lève?
Revise parts of the body. Be able to say what’s wrong.
Expressions Quotidiennes
Je vous présente ma famille
Les expressions utiles pour la salle de classe
Depuis, il y a, ça fait….
Talk French 2 page 10 Talking about work.
Year 8 – Project 2 La Santé WALT: To talk about accident & illness WILF: To be able to say what is wrong and what you will need To be able to sat what.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Les remèdes du docteur J’ai mal à la gorge! Je tousse.
Saying what is wrong with you and saying what you need.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
Notes le 7 octobre vouloir (to want)
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
depuis, il y a, pendant, pour
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
2 L’impératif 1.You use the imperative to give commands and make suggestions. The forms are usually the same as the tu, vous, and nous forms. Note that.
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!
Français How do we say that something hurts in French? J’ai mal: à la tête au dos aux pieds à la gorge à la jambe au bras.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
 Qu’est-ce qu’on va faire lundi? Lundi, on va aller au cinéma.  Non! Lundi, on va jouer au baby-foot.  D’accord!
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
LA MALADIE SICKNESS/ILLNESS A LA PHARMACIE AT THE CHEMIST’S.
Warm up Write about each chore you do and say how often you have to do them, using French expression such deux fois par semaine, chaque Lundi, souvent,
Let’s enjoy songs Session 5.
Expressions Click on the green arrow How to Use 1.Say the word 2.Click on the speaker to hear the word 3.Say the word again 4.Click the green arrow for.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’école!
ROLE-PLAY HIGHER. You’ve been involved in an accident. You’re talking to a French doctor To see the teacher’s card, click herehere Accident (ambulance,
CAT 1 Nous allons faire les magasins. Où est-ce que nous allons acheter des vêtements? Nous allons au centre commercial.
Qu’est-ce qu’il y a dans ma valise?
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Français Prof. Rachèle DeMéo, M.A., M.Ed
-Qu’est-ce qu’il y a? -Qu’est-ce que tu as? -Qu’est-ce qui s’est passé?
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Des Conseils. Objectif: to be able to give and understand advice on health issues.
Pour aider à la maison vendredi le 03 décembre / Frx.
Treatments & Remedies.
LA SANTÉ ET LA MÉDECINE OBJECTIVES
By the end of today’s lesson you will be able to:
Questions Synthesis.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Transcription de la présentation:

Et chez les médecins sans frontières Chez le médecin Et chez les médecins sans frontières

Objectives To be able to say how long we have been ill To be able to understand advice from the doctor about what to do To understand the work that MSF do To create an advertisement for MSF in French

Qu’est-ce qui ne va pas?

depuis samedi Prenez des pastilles pour la gorge Il faut prendre des pastilles pour la gorge

Qu’est-ce qui ne va pas?

Il faut prendre de l’aspirine depuis une semaine Prenez de l’aspirine Il faut prendre de l’aspirine

Qu’est-ce qui ne va pas?

Il faut prendre des comprimés depuis hier Prenez des comprimés Il faut prendre des comprimés

Qu’est-ce qui ne va pas?

depuis 3 jours Restez au lit jusqu’à vendredi Il faut rester au lit jusqu’à vendredi

Qu’est-ce qui ne va pas?

Il faut mettre cette crème depuis mardi Mettez cette crème Il faut mettre cette crème

Qu’est-ce qui ne va pas?

Il faut aller à l’hôpital! depuis deux mois Allez à l’hôpital! Il faut aller à l’hôpital!

prendre des pastilles pour la gorge prendre des comprimés mettre cette crème rester au lit aller à l’hôpital prendre de l’aspirine Bonjour. Qu’est-ce qui ne va pas? J’ai mal ____________. Depuis combien de temps? Depuis _____________. Montrez-moi ________, s’il vous plaît. C’est grave? Non, ce n’est pas grave. Il faut ______________ . Si ça ne va pas mieux dans une semaine, prenez un rendez-vous.