KS2 Yr6 French – Lesson 82 That’s a date.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Advertisements

De 11 à 100.
Les diverses façons d’écrire un nombre
Les Nombres.
Il est trois heures onze.
Révisons les numéros. unquatre cinq troisdeuxsix septhuitneuf dix onzedouze.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
Révision (p. 130, texte) Nombres (1-100).
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
What are the numbers 1-10 in French?
Les objectifs: To revise numbers 1-31 To learn numbers 32-40
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Numbers Français I.
Ecriture chiffrée d’un nombre entier 2
Chalking It Up How do you tell the time in french?
______________________ Quelle heure est-il?
Copyright 2011 – Les Chiffres Copyright 2011 –
Quelle heure est-il?
LES NOMBRES Ecoute Objectives To learn french numbers from 0 -31
Unité 4 Leçon C. Translate du matin In the morning.
Combien ça coute? How much does that cost?.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Les nombres en français
Les Numéros 0-50.
Les nombres.
Quelle heure est-il? Dimick Created by:.
Aujourd’hui est lundi le 29 Septembre 1. Discute les projets/retourne les examens 2. Les chiffres 3. La chanson des chiffres! (ecoutez ET chantez) 4. Partenaire.
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.

Les chiffres 0 à 100 © La classe de Johanie, 2013.
Les Nombres.
Le lundi-mardi octobre, Faites Maintenant Match the number with its spelling a vingt b quarante-six c treize d six.
AFM: Complete the conversation with the missing words. Jacques: Bonjour! Marie: _________. _________ t’appelles-tu? Jacques: Je m’appelle _________. Et.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Révision (p. 130, texte) Nombres (1-100).
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de trente-deux à soixante-neuf. (Today, we are going to continue learning.
fj_1_heure_1 Ester Maternová
31 octobre, 1 novembre. Notre emploi du temps Qui est présent? De nouveaux places Les passes de toilette Quelle heure est-il? BIZZ BUZZ.
L’HEURE Quelle heure est-il?.
French 1: Les nombres et les formes 9/16/2014.  Le mot du jour: les nombres  l’objectif: TSW demonstrate an understanding of numbers and shapes.  La.
Les nombres.
Zéro (zayro) un (unh) deux (de) trois (trwa) quatre (katr) cinq (sank)
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Quelle heure est-il? 1 Il est cinq heures
Les Numéros en français.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Pour commencer Fais des calculs!
4C Telling Exact Time. 4C Telling Exact Time – TB 118 Quelle heure est-il? – What time is it?
Les Nombres (Partie Deux) Numbers (Part Two). Cinquante et un Fifty one.
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Quelle heure est-il?. Il est trois heures et quart.
LES NUMÉROS  Zéro 1  Un 2  Deux 3  Trois.
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To count and recognise numbers up to 100 To be able to ask and say how much something costs.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Les nombres de 1 à 1000 Objectif: to be able to use higher numbers in order to shop for food Mets les nombres dans l’ordre exact. Write down the numbers.
Les nombres #### For numbers 40-69, follow the format for = quarante 50= cinquante 60 = soixante 41 = quarante-et-un; 44=quarante-quatre.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Les numéros Today’s objective: to revise numbers 1 to 100.
Notes le 22 octobre Les nombres de 70 à 100
Questions au début le 27 octobre
Les numéros de 0 à 20 0: zéro.
70 soixante-dix.
LES NOMBRES Ecoute Objectives To learn french numbers from 0 -31
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Les nombres de 70 à soixante-dix 80 quatre-vingts 90
Les Nombres FlashCards.
Get whiteboards, markers, and erasers 
#s Vocabulary.
Les nombres
Transcription de la présentation:

KS2 Yr6 French – Lesson 82 That’s a date

LEARNING OBJECTIVE To be able tosay the year in French

How do we say the year in French? 1948 neuf cent quarante huit mille

1952 1964 1975 1981 1993 2005 2010 mille neuf cent cinquante deux Can you say these dates? 1952 mille neuf cent cinquante deux mille neuf cent soixante quatre 1964 mille neuf cent soixante quinze 1975 mille neuf cent quatre vingt-et-un 1981 mille neuf cent quatre vingt treize 1993 deux mille cinq 2005 deux mille dix 2010

Or Call out the year and children write down name of celebrity Call out a celebrity and children write down the year of their birth in numbers. Or Call out the year and children write down name of celebrity mille neuf cent quatre- vingt trois mille neuf cent soixante-quinze mille neuf cent vingt huit mille neuf cent quarante sept Give children statement, eg X est né en 1948. Ask children to give you the name of the famous person. Alternatively, give children the name of the famous person and they give you the year. mille neuf cent quatre- vingt-dix mille neuf cent quarante –et -un

mille huit cent dix-neuf mille neuf cent vingt six Can you match the birth year to these famous people and put them in chronological order? mille huit cent dix-neuf mille neuf cent vingt six Display a time line on the board showing images of people representing different historical eras. Display the years they were born and ask children to match the person to the year and put them into the correct order. soixante neuf BC mille neuf cent cinquante neuf mille quatre cent quatre –vingt-onze