Rien n’est parfait Alyse Treesh

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les vêtements! Page 248, 240, 250.
Advertisements

Les Préférences – Tell me that the following people prefere the items mentioned. Look at the example to help! Ex – Je / un chemiser – Je préfère.
Les Vêtements.
Les Vêtements.
J’adore faire des achats!!!
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Unité 6, partie 2 Au magasin.
Aujourd’hui c’est mardi dix-huit mars
Les vêtements Clothes.
Expressing views on fashion and using Perfect, Present and Imperfect
Français 1441 Chapître 4 leçon 3.1
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
AU MAGASIN DE JOUETS AVEC UN ENFANT ou JE LE VEUX !!! (I want it!)
Warm up You probably know the names of your clothes ( you are wearing today) in English; using your smart phones, find equivalents of those names in French.
Unité 7-B. a blue shirt une chemise bleue a red jacket une veste rouge.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Le costumele tailleur les chaussures le manteau les chaussettes les bas l’anorak le chapeau.
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Warm up Chapter 4 Lesson 1. Write the meal in which these foods and drinks would be served: le petit-déjeuner, le déjeuner, or le dîner 1.Un croque-monsieur.
Les vêtements 1. Un maillot de bain 2 Un chapeau 3.
Les vêtements.
BONJOUR TOUT LE MONDE  L’activite: Quelle est ta couleur préférée?  Ask 2 people around you what their favorite color is. Use the question above. You.
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Les vêtements.
Le Pronom Interrogatif «lequel». Usage To ask the question «which one?», you need to use a form of lequel.
Les Vêtements Leçon 25. D. Où et comment acheter des vêtements J’aime être à la mode ( in fashion) J’aime être à la mode ( in fashion) Je suis à la mode.
Qu’est-ce que tu portes?
Les magasins Une boutique Un magasin Un grand magasin.
Unité 6 Leçon 17.
 Word that describes someone.  Question: Are you describing a girl or a boy?  -There are spelling changes for MOST adjectives.  We will be talking.
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
A Verbs like acheter (to buy) end in: e + CONSONANT + -er.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Warm up Can you unscramble the following words. Then, imagine that those items belongs to your friend; now, write a few sentences to compliment your friend.
Lundi 1er décembre 2014 Objective: To talk about school uniform. We may need to be able to do this in the speaking assessment. Outcome: EVERYONE will be.
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
Français I 5-form adjectives. Regular Adjectives - Review All NOUNS in French have gender (masculine/feminine) and quantity (singular/plural). ADJECTIVES.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Flash Culture Lesson 2.
Les vêtements. Une robe Une robe habillée Une robe sport.
Espaces 6 B Les vêtements très chics. Les vêtements Qu’est-ce que c’est?
By the end of this lesson you should be able to describe clothe items
Les vêtements.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Qu’est-ce qu’elle porte aujourd’hui?
LES VÊTEMENTS - describe clothes -talk about fashion.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
On fait les magasins? Unité 7 Leçon A.
Vocabulaire de Vêtements Copyright 2011 –
Leçon 1.2.
Français I – Leçon 6B Vocabulaire
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
BIEN DIT! 1 Chapitre 7 On fait les magasins?. un chemisier.
Les Couleurs Colors. Regardez, écoutez et répètez.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Novembre Starter Activity: match up 3- des chaussures rouges 4- un chapeau blanc 2- une jupe bleue 1- un sweat vert A B C D 5- des chaussettes noires E.
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
How many colors can you remember? Write them down in your books.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
FOLDABLE REVIEW #2= SEASONS, ACTIVITIES, WEATHER, CLOTHES, MONTHS.
Des vêtements Clothes Objectives Students will be able: to name of items of clothing. to say what someone is wearing To use adjectives to describe clothing.
Vêtements Français Avoir-to have. Je (I) Tu (You) Il/Elle (He/She) Nous (We) Vous (You p) Ils/Elles (They)
Français I – Leçon 6B Vocabulaire
Nous allons…. Many magazines include “Look pages” where designers put together an outfit for their perspective clients based on an occasion or trend. You.
Transcription de la présentation:

Rien n’est parfait Alyse Treesh 5.9.12 FR 102 – Unité 4, Leçon 11 Rien n’est parfait Alyse Treesh 5.9.12

Les français et la mode Paris – fashion week! Style – chic Style – classique Style – original Style - rock Style des chaussures Les français et la mode

Le grand magasin – Galeries Lafayette Le marché aux puces Magasins spécialisés – Zara, Kookaï Les français et la mode

Qu’est-ce qu’elle porte? Elle porte des collants, une écharpe, un chemisier, un blouson, des chaussures, … Elle porte une robe, un gilet, des collants, des talons, une ceinture

Qu’est-ce qu’il porte? Il porte un blouson, un pull, une chemise, un pantalon, des bottes, des lunettes, un sac à main, … Il porte une veste, une chemise, un jean, des bottes/des chaussures, …

Qu’est-ce que vous portez… à la campagne (quand vous faites du camping?) Moi, je porte des bottes Quand il pleut? Moi, je porte un imper Quand il neige? Moi, je porte des gants

Qu’est-ce que vous portez aujourd’hui? Describe what you are wearing today, adding colors to each item Moi, je porte un pull crème et un jean ! Quand est-ce que vous célébrez votre anniversaire? Qu’est-ce que vous faites? Moi, je célèbre mon anniversaire le 25 septembre. Je dine au restaurant.

Quel(s/le/les) Lunettes de soleil est-ce que tu préfères? Je préfère ces lunettes de soleil-ci/-là

Quel(s/le/les) blouson est-ce que tu préfères? Je préfère ce blouson-ci/-là

Quel(s/le/les) montre est-ce que tu préfères? Je préfère cette montre-ci/-là

Quel(s/le/les) polos est-ce que tu préfères? Je préfère ces polos-ci/-là

Adjectifs irreguliers Beauty beau, bel, belle, jolie, laid(e) Age Vieux, vieil, vieille, jeune Newness Nouveau, nouvel, nouvelle, Goodness Bon(ne), mauvais(e) Size Petit(e), grand(e) Les belles chaussures un vieil homme Une nouvelle robe Un bon chien Une petite veste

Qu’est-ce que vous portez aujourd’hui? Describe what you are wearing today, adding an irregular adjective and colors to each item Moi, je porte un grand pull crème et un vieux jean.

Format/review for quiz First part: listening comprehension: I will ask you three questions, to which you will respond in writing your answer. Questions will be like those we did/have been doing for warm up. Second part: interrogative and demonstrative adjectives (quel and ce) – I will show you images of a clothing item and ask you which one you like. You will fill in blanks with correct form of quel and ce. Will look like exercises we did on powerpoint today. Key: know genders! Fill in the blank paragraph. I will give you a short paragraph (about five blanks) and a word bank and you must fill in blank with correct verb/word. (verbs will not be conjugated – you must do that). Key: know vocab in chapter to give you context clues Free response questions: I will ask you four questions that will require a response in a complete sentence (some may be accompanied by pictures to help you). For example, “qu’est- ce que vous achetez comme vêtements?” Possible answer: “J’achète des chaussures”.