Français II  Is something wrong? 2  What’s wrong? 3.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le Nom L’adjectif Le verbe Objectif: Orthogram
Advertisements

ORTHOGRAM PM 3 ou 4 Ecrire: « a » ou « à » Référentiel page 6
[number 1-100].
Les pronoms compléments
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Vocabulaire 6.2 Français II Bon voyage ! 1.
Distance inter-locuteur
Les numéros
Les identités remarquables
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Questions II How do you Form Questions in French??
Le, la, les words Possessive Adjectives MINE!!. 2 My in french is mon, ma,mes... Le word/ begins with a vowel: Mon La word: Ma Les word: Mes.
La santé On est malade. Im sick Je suis malade. Whats the matter with you? Quest-ce que tu as?
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
_______________________________
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Reading an analog clock
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Les couleurs, les chiffres 1-31, 40, 50 et les mois de l’année
CONCOURS DE CONAISSANCE 4 Français I Mars Il ________ la géographie (to learn).
Reflexive Verbs We use reflexive verbs in English.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Chapitre 1 Structure.
Quelle heure est-il? Le But: Je peux dire l’heure
L’Heure Telling Time.
Practice for uses of: Je sais OU Je connais.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
GRAM 1 CE2 Je sais transformer une phrase affirmative en phrase négative.
EXT: can you translate them too?

Le Concours de Conaissance Francais I novembre 2012.
Talking about the things you do
LES NOMBRES PREMIERS ET COMPOSÉS
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
DUMP GAUCHE INTERFERENCES AVEC BOITIERS IFS D.G. – Le – 1/56.
Année universitaire Réalisé par: Dr. Aymen Ayari Cours Réseaux étendus LATRI 3 1.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Warmup page 191 Exercise 10 Où est-c e que tu as mal? 1. Tu as mangé trop de pizza- Jai mal au ventre. Jai + mal + (au, aux, à la, à l) + partie du corps.
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
MAGIE Réalisé par Mons. RITTER J-P Le 24 octobre 2004.
1 INETOP
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
L’infinitif passé.
P.A. MARQUES S.A.S Z.I. de la Moussière F DROUE Tél.: + 33 (0) Fax + 33 (0)
MAGIE Réalisé par Mons. RITTER J-P Le 24 octobre 2004.
Vocabulaire 4.2 Français II.
Vocabulaire 9.3 Français I. 2 J’ai un petit problème. I’ve got a little problem.
Vocabulaire 7.1 Français II Bon voyage ! 1.
Vocabulaire 7.1 Français I. 2 C’est.... This / That is.... C’est is a contraction of ce + est Use c’est with a modified singular noun: C’est mon père.
Traitement de différentes préoccupations Le 28 octobre et 4 novembre 2010.
1/65 微距摄影 美丽的微距摄影 Encore une belle leçon de Macrophotographies venant du Soleil Levant Louis.
Leçons To attend Assister à 2. To fish.
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Allez, Viens 2 Dimick & Patrick Murray Chapitre 7.1, Part 2

Par Madame Cook. When put into the passé composé, the reflexive verbs are always conjugated with être. Je me brosse les dents. Je me suis brossé les dents.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Exercice de vérification 1 p
Chapitre 7-1 Review.
Les Chiffres Prêts?
Les parties du corps By Haru Mehra Le Frehindi 1Haru Mehra, DELF, DALF,CFP.
Warm up Many people go to the gym to lose weight or to stay fit; but eating a good nutrition is very helpful. Write in French the names of fruits and vegetables.
Warm up Life is about making personal choices and decisions; What good habits, as far as nutrition and fitness, you want to keep or adopt and some bad.
Transcription de la présentation:

Français II

 Is something wrong? 2

 What’s wrong? 3

 You don’t look well. 4

 I don’t feel well. 5

 I’m wiped out. 6

 I didn’t sleep well. 7

 I hurt all over! 8

 I’m sneezing a lot. 9

 Bless you! 10

 I’m sick. 11

 I’m sick to my stomach. 12

 I’ve got a runny nose. 13

 I’ve got a cold. 14

 I’ve got the flu. 15

 I have allergies. 16

 I have a fever. 17

18

19

20

 to hurt one’s ___ 21

 to break one’s ___  Use the definite article, not the possessive adjective with parts of the body after se couper, se casser, and se fouler. 22

 to sprain one’s ankle 23

 to cut one’s finger 24

 Ow!  p. 191 À la française 25

 Ouch!  p. 191 À la française 26

 Whew!  (when you’ve finished doing something physically difficult)  p. 191 À la française 27

 In France, you go to the pharmacy ( la pharmacie ) for both over-the-counter medicines, such as cough syrup and aspirin, and for prescription medication. 28

 You can’t get a prescription filled at the grocery store as you can in the U.S. 29

 Only the pharmacy, easily spotted on the street by its green sign in the shape of a cross, will honor a doctor’s prescription. 30

31

 Many of the verbs you use to tell about injuries are reflexive.  They follow the same pattern in the PC as other reflexive verbs you’ve learned. 32

 Exemples :  Je me suis cassé la jambe.  Tu t’es cassé le doigt.  Elle s’est cassé la cheville. 33

 Exemples :  Nous nous sommes cassé la jambe.  Vous vous êtes cassé le bras.  Ils se sont cassé les doigts. 34

 When a direct object follows a reflexive verb, as in the sentences on the last two slides, the PP does NOT agree with the subject. 35

 In this chapter, the DO is probably going to be a part of the body.  Elle s’est coupée. BUT  Elle s’est coupé le doigt. 36

 Think of how many expressions we use in English that involve a part of the body. 37

 My eye! (My foot!)  You’re pulling my leg!  My eyes are bigger than my stomach.  I put my foot in my mouth. 38

 I made it by the skin of my teeth.  Could you give me a hand?  He’d cut off his nose to spite his face.  You’re shooting yourself in the foot. 39

 Think about how such expressions add to a language.  They make it more expressive and colorful. 40

 Learning such expressions in French would make your informal speech more authentic. 41

42

43

44

45

46

 Ils se sont fâchés. 47

 Il parle beaucoup. 48

 Dis-moi la réponse. Je ne peux pas deviner. 49

 Il conduit très mal. 50

 Il a fait ça facilement. 51

 Il est très généreux. 52

 Il a réussi facilement. 53

 Je suis très fâché(e). 54