CSC All Reserved, Code projet SAP - Responsable - 8/22/2014- 1 BLOC IMAGE AO Schlumberger CSC References in Maintenance.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP Pasqualino Mare, Projectmanager KC Handel 4 Novembre 2008 Paris,
Advertisements

European Commission DG DEV B2 CONDITIONALITY REFORMULATED THE BURKINA FASO PILOT CONDITIONALITY REFORMULATED THE BURKINA FASO PILOT.
PROGRAMME DE COOPERATION PROFESSIONELLE PONT – EST – OUEST PROGRAMME OF COOPERATION BETWEEN EAST AND WEST EUROPE BILAN DE TROIS ANNEES DE TRAVAIL THREE.
LInnovation Participative chez Solvay Club de lIris 24 novembre 2004 Robert Vincent - Competence Centre Organizational Development & TQM.
Click to edit Master title style Soccuper de notre personnel Investir dans leur développement professionnel Leur donner confiance en lavenir Look after.
CCIE – 27 novembre 2000 Part 1: (45 minutes) - Jean Rauscher
GERPISA Eleventh International Colloquium June 11-13, 2003 Paris The Origins and the Limits of the Productive Models Diversity Research questions and research.
Département fédéral de lintérieur DFI Office fédéral de la statistique OFS Implementing the economic classification revision (NACE / ISIC) in the Business.
French University of Egypt. Stand out with the French University of Egypt...! Partnership with the most prestigious French Universities.
Practical Session – Defining Learning Outcomes
Council of Europe Seminar on Counterfeit Medicines September 05 1 Aim of the seminar Is there a problem? Yes Do we need action?Yes Is there commitment?Yes.
Targets of the approach
Le sondage LibQUAL à HEC Montréal Une première expérience réussie qui sintègre au processus de planification stratégique de la bibliothèque Le sondage.
Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
AFRICAN DEVELOPMENT BANK BANQUE AFRICAINE DE DEVELOPMENT
Copyright © 2010 Systematic Présentation des enjeux Europe et International 1 Jean-Luc Beylat, Vice-Président International Systematic.
Environmental Data Warehouse Cemagref, UR TSCF, TR MOTIVE 2011 – projet Miriphyque.
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Inforoute Santé du Canada Les défis de linteropérabilité en e-santé Mike Sheridan, Chef de lexploitation 19 mai 2006.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
1 Initiatives involving the social partners in Europe on climate change and employment policies Denmark : The experience of the Lindoe Offshore Renewable.
Réseau des Tribunaux référents Network of Pilot Courts 5. Quels indicateurs pour mesurer la qualité de la justice? Which indicators for measuring the quality.
CHALOUPE Global change, dynamics of exploited marine biodiversity and viability of fisheries Funded by the French national Agency of research – Call 2005.
Coopération/Distribution DEA Informatique Nancy. Content 4 Introduction - Overview 4 Coordination of virtual teams : –explicit interaction model –explicit.
A new web site for Maurepas. Create a new web site My job The kick-off I works in a media structure and im responsable for the web site. There eight months.
La Charte de lempowerment The empowerment Charta Eugenia Lodini Università di Bologna.
Université Des Sciences Et De La Technologie DOran Mohamed Boudiaf USTO République Algérienne Démocratique et Populaire Département de linformatique Projet.
Defence R&D Canada R et D pour la défense Canada Novel Concepts for the COP of the Future Denis Gouin Alexandre Bergeron-Guyard DRDC Valcartier.
Chapitre 3 – Les outils de supervision
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
JTI – Eco-Design Platform (Ecolonomic1 platform)
2014 CIPAC/FAO/WHO Meeting Liège, Belgium 17 – 26 June 2014
TM.
Safety at CERN La sécurité au CERN
Defence Research and Development Canada Recherche et développement pour la défense Canada Canada 11-1.
Quels objectives pédagogiques pour lélève acteur Which educational objectives for the student actor? Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
EUROPEAN ASSOCIATION OF DEVELOPMENT RESEARCH AND TRAINING INSTITUTES ASSOCIATION EUROPÉENNE DES INSTITUTS DE RECHERCHE ET DE FORMATION EN MATIÈRE DE DÉVELOPPEMENT.
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
28th Conference of Directors of Paying agencies Namur, 27 to 29 October 2010 The Belgian Presidency of the Council of the European Union Workshop 2 : Control.
Fire prevention in Luxembourg Performance based fire prevention (Project of Fire engineering Guidelines) Guy Weis Service dIncendie et dAmbulance de la.
1 La promotion de la santé ancrée dans la loi Le mandat de Promotion Santé Suisse est ancré dans la loi fédérale du 18 mars 1994 sur lassurance maladie.
The EMPREINTE Project Juillet - octobre 2004
Centre de compétence 1 Professionalisation of the tourist guides Innoguide tourism – Mercredi 1 er février 2012 – BIP Centre de compétence.
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Bienvenue à la classe de français!
Seite 1 Présentation Guinée Réunion Task Force CQ/SQI, Eschborn CONCOURS QUALITE IN GUINEA Context and perennity Dr Mohamed Lamine.
IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | | |
PURCHASING PHASE REVIEW Cornerstones of Purchase baseline
29e CONFÉRENCE INTERNATIONALE DES COMMISSAIRES À LA PROTECTION DES DONNÉES ET DE LA VIE PRIVÉE 29 th INTERNATIONAL CONFERENCE OF DATA PROTECTION AND PRIVACY.
1 ISBN John Wiley and sons. 2 IntroductionIntroduction Chapter 1.
Le Standardized Work PSE Trainer-version 3 – sept 2004 Alain Prioul 29 Octobre 2004.
Marketing électronique Cours 5 La personnalisation.
AFRICAN GROUP ON NATIONAL ACCOUNTS AGNA GROUPE AFRICAIN DE COMPTABILITÉ NATIONALE C RÉATION DU R ÉSEAU AFRICAIN DES COMPTABLES NATIONAUX.
Outsourcing des Back Offices Un pas supplémentaire dans la spécialisation des métiers de la finance Avril 2006.
1 Intégration régionale et transports Regional Integration and Transport Programme de travail 2005 Work Program 2005.
INDICATOR DEFINITION An indicator describes the manifestation of a process of change resulting from the pursuit of an action. Un indicateur décrit la manifestation.
RÉUNION MISEP L’efficacité de l’accompagnement et du suivi des demandeurs d’emploi Achieving activation of jobseekers: successful strategies for case management.
L'offre SAV et Services Clients
16-Oct-00SL-BI and QAP Presented to QAWG on 23/10/2000Slide 1 Quality Assurance in SL/BI Jean-Jacques GRAS (SL-BI)
VTHD PROJECT (Very High Broadband Network Service): French NGI initiative C. GUILLEMOT FT / BD / FTR&D / RTA
Overview: Aesop was created in Melbourne in It offers its customers a great range of skin, body and hair products. Aesop’s products are for everyone,
EPRUS Etablissement de Préparation et de Réponse aux Urgences Sanitaires.
Politique commerciale Air France KLM cargo. Dans un contexte de crise, AFKL cargo fait évoluer sa politique commerciale en s’appuyant notamment sur une.
Update on Edge BI pricing January ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Confidential What you told us about the new Edge BI pricing Full Web Intelligence.
Forum national sur l’IMT de 2004.
SLIDE TITLE PowerPoint Presentation SUBTITILE HERE.
Asset Management Inventorial Assets: Stand-Alone equipment items that have a cost of $2,000 or more and a useful life of one year or more Artwork & Collections.
Transcription de la présentation:

CSC All Reserved, Code projet SAP - Responsable - 8/22/ BLOC IMAGE AO Schlumberger CSC References in Maintenance

CSC All Rights Reserved, Context et objectives To extract benefits from the merger between Total Fina and Elf Groups, especially for the maintenance of gas stations (5000 in France). One of the major axis is building maintenance : paintwork, waterproof, water and compressed air, air-conditioning, heaters, automatic doors and regulations controls The main stakes are : security, brand image, service quality and costs Work accomplished Elaboration of an initial diagnostic according to four axis : maintenance politic, purchases, processes management and monitoring, with the identification of 18 improvement actions Segmentation of the gas stations fleet with the implementation of a differentiated maintenance offer, adapted to the different stations configurations Implementation of an actions plan : Implementation of technical Key Performance Indicators (lead-times, service rate…) Writing of specifications and launching of the bid for proposal Definition and implementation of the sub-contractors monitoring referential Definition of a politic for inventories and spare parts Results Maintenance costs reduction around 15% for the first year Definition of a new service : security controls Implementation of performance indicators Achat Mettre en œuvre des contrats de type "Ticketing" Redéfinir et homogénéiser les besoins, lancer des appels d'offre Revoir le panel des prestataires et les parts de marché Passer au bordereau à la place de la régie Optimiser le profit sharing lavage Compléter le cahier des charges d'achat des nouveaux équipements En œuvre sur le périmètre des appareils distributeurs Politique M Définir un plan de maintenance préventive et de 1° niveau Réutiliser les équipements stockés Définir les critères de renouvellement Met tre en œuv re une base de suivi des inter vent ions Processus et règle de gestion Améliorer le suivi du budget (yc délégués) et de la facturation Contrôler la qualité de la gestion de la base équipements Auditer le respect des périmètres contractuels Mettre en œuvre des outils SI de pilotage (équipements, interventions, …) Définir le périmètre de maintenance délégué à l'exploitant Revoir l'organisation de la maintenance et notamment recentrer les rôles des CSM/CRM Performance opérationnelle des activités de maintenance En œuvre sur le périmètre des appareils distributeurs Réalisé sur le périmètre des prestataires en contrat En œuvre sur le périmètre des appareils distributeurs Démarré sur le périmètre des appareils distributeurs En cours sur le périmètre de la maintenance Démarré sur le périmètre des appareils distributeurs Pilotage Formaliser les règles de pilotage des prestataires Formaliser les tableaux de bord Total Fina Elf

CSC All Rights Reserved, Context et objectives Time reduction for maintenance operations for locomotives in the industrial sites is one of the major improvement axis for the company, due to the on growing train traffic Work accomplished Implementation of a short-term actions plan to reduce immobilization of a locomotive family BB26000 on four experimental industrial locations Re-engineering actions were focused on the following topics : inventories management, planning and scheduling for visits, accidental repair, KPI accuracy improvement, lead time reduction for some rotables repair, TAT visit reduction Elaboration of target business framework for the overall activity (i.e. Domaine Matériel) in charge of trains maintenance. Work has been focused on : Business : major evolution principles, target processes and management rules Human Resources : definition of a target organization Information Systems : diagnostic, IT framework, definition of a target applicative architecture and the associated roadmap Results Benefits of 1000 days of immobilization, equal to the availability of two extra locomotives Direction du Matériel et de la Traction SNCF

CSC All Rights Reserved, Context et objectives CSC has been assisting for four years this leader in aeronautical maintenance (Third worldwide company) within its growing turn over. Its activities are divided into four divisions : maintenance of small and big aircrafts, engines and equipments Work accomplished Assistance for the implementation of about twenty business units gathered together into three directions Re-engineering of processes for flows and production management in the context of the implementation of a regulation and logistics information systems (ASTRE) Definition of a strategic IT framework to cover the requirements of technical data management for engine maintenance, production monitoring, industrial accounting, before-sales and after-sales contracts management Air France Industries

CSC All Rights Reserved, Snecma Services Context et objectives CSC assists this Snecma Group subsidiary in charge of engines maintenance activities, in the analysis and the evolution of its processes to rationalize activities between the different units locations and engines types. By the way, one of the target was to evaluate the ability of a new information system to cover these target requirements Work accomplished Writing of a functional business MRO target : majors management principles, processes and management rules Analysis of the coverage of target requirements by the target tools Calculation of the Return of Investment linked to the implementation of these new tools Definition of a target IS architecture, its road map, taking into account business evolution priorities, stakes, technical and applicative constraints, locations and budget AuRA Ingénierie moteur Gestion des stocks Travaux moteurs Planification travaux moteurs BAAN Manufacturing Ingénierie pièces VST / Travaux pièces Planification travaux pièces Sierra 1 Finance Comptabilités Administration des ventes Documentum Gestion documentaire Raft ou Arbortext

CSC All Rights Reserved, Context et objectives To support engineers mobility, by the implementation of a maintenance information system on a mobile application To support the activities of 2500 mobile engineers, to manage the costs and to track interventions ( rounds management, preventive maintenance campaigns, urgent operations management…) To guarantee the availability of the IS 24/24 hours and 7/7 days, despite a complex architecture To re-enforce the leadership of local agencies (300) in the planning of interventions, resources allocation, quotes management (call follow-up, remote monitoring, interventions reports and synthesis) Work accomplished Definition and implementation of the technical architecture based on an Oracle Server Roll-out and maintenance of the Information System Operating et optimisation of the sensible architecture given impacts on non availability and operating risks Efficient partnership which guaranteed the commitments respect and knowledge's and competencies storage Interface between agencies tools and the sales tool Otis Call Center Users : Operations demand In the IS : historique des interventions conservé sur place Operation ticket Technical information consultation Transfer of operation order Operation order on SMS Messages Oracle Server